تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت ۱۰ نفر در ورزشگاه آزادی

نیروهای انتظامی ۱۰ نفر از تماشاگران شهرآورد پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه آزادی بازداشت کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، با «تماشاگرنما» خواندن این افراد، دلیل بازداشت آنها را «ایجاد درگیری» اعلام کرده‌ است.

برخی معترضان به نتایج انتخابات اعلام کرده‌اند که امروز جمعه با حضور در ورزشگاه آزادی بار دیگر اعتراض خود را به آنچه «تقلب» در انتخابات می‌دانند، اعلام خواهند کرد.


عکس از آرشیو

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ششم مهرماه از «برخورد قاطعانه» پلیس با افرادی که بخواهند مسائل سیاسی را وارد ورزشگاه آزادی کنند، خبر داده بود.

این در حالی است که در پایان بازی، صدای تماشاگرانی که فریاد می‌زدند «یا حسین میرحسین» و «فوتبال سیاسی نمی‌خوایم نمی‌خوایم» از تلویزیون ایران شنیده می‌شد.

به گفته یک مقام قضایی، دو قاضی با استقرار در وزرشگاه آزادی تهران به جرایمی که تماشاگران مرتکب می‌شوند، رسیدگی خواهند کرد.

همزمان با بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران، خطوط تلفن همراه منطقه غرب پایتخت دچار اختلال شد

خبرگزاری فارس نیز از استقرار ۵۰ پلیس زن در محوطه بیرونی ورزشگاه آزادی خبر داده ‌است. این در حالی است که بر اساس قوانین ایران، زنان اجازه حضور در استادیوم‌های فوتبال را ندارند.

بنا به گزارش فارس، تماشاگرانی که قصد تماشای این بازی را دارند، سه بار از سوی ماموران مورد بازرسی قرار گرفته‌اند. در بازی‌های گذشته، تماشاگران فقط یک‌بار بازدید می‌شدند.

از سوی دیگر، همزمان با بازی فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران، خطوط تلفن همراه منطقه غرب پایتخت دچار اختلال شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، با «تماشاگرنما» خواندن بازداشت‌شدگان امروز، دلیل بازداشت آنها را «ایجاد درگیری» اعلام کرده‌ است

در ۱۰۰ روز گذشته، تلفن‌های همراه در تهران بارها با اختلال مواجه شده‌ است. اصلاح‌طلبان دلیل ایجاد این اختلالات را جلوگیری از برقراری ارتباط میان معترضان می‌دانند.

در سه ماه گذشته ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتیجه انتخابات بوده است، معترضان در ماه‌های پیش با حضور در برنامه‌ها و مناسبت‌هایی همچون نماز جمعه و روز قدس، اعتراض خود را اعلام کرده‌اند. هفته‌های گذشته نیز معترضان با نمادهای سبز در برخی مسابقات ورزشی شرکت کردند.

این بازی با نتیجه یک یک مساوی پایان یافت. این سی و دومین تساوی این دو تیم در تاریخ رویارویی‌شان بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)