تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مرتضوی معاون دادستان کل کشور شد

صادق لاریجانی در حکمی سعید مرتضوی را به عنوان معاون دادستان کل کشور منصوب کرد.

آقای لاریجانی روز گذشته با صدور حکمی، عباس جعفری دولت آبادی را به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران و جایگزین مرتضوی منصوب کرده بود.

جایگزین آقای مرتضوی، پیش‌ از این رئیس دادگستری استان خراسان بود. رسانه‌ها پیش‌تر گزارش کرده بودند که دادستان تهران با تغییر رئیس قوه قضائیه از مقام خود برکنار خواهد شد.

مرتضوی، ضابط قضایی دادگستری یزد، قاضی دادگاه‌های کرمان، یزد، دادگاه امنیت تهران، دادگاه مطبوعات و ‏دادستان تهران بود.

او یکی از جوان‌ترین مقام‌های قضایی ایران بود که در زمان ریاست بر شعبه ۱۴۱۰ (دادگاه مطبوعات) نقش گسترده‌ای در توقیف مطبوعات ایفا کرد.

مرتضوی در دوران ریاست ۱۰ ساله محمود هاشمی شاهرودی بر قوه قضائیه، پس از احیای دادسراها، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد.


گروهی از وکلای مستقل و حقوقدانان ایرانی، شیوه قضاوت آقای مرتضوی در زمانی که رئیس شعبه ۱۴۱۰ بود را مصداق نقض بی‌طرفی قوه قضائیه و نادیده گرفتن نقش هیات منصفه می‌دانند.

مرتضوی در زمانی که دادستان تهران بود نیز همان نقش قاضی مطبوعات را بازی کرد و نام وی در اکثر توقیف‌ها و احکام زندان روزنامه‌نگاران به چشم می‌خورد.

نام او در پرونده زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی- کانادایی که در بازداشت دادستانی تهران کشته شد نیز به عنوان یکی از مقصران مطرح است.

پس از این حادثه بود که رابطه تهران با برخی کشور‌های غربی به خصوص کانادا تیره شد و پرونده حقوق بشر ایران که در آن زمان از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خارج شده بود، باردیگر به این کمیسیون بازگشت.

آقای لاریجانی همچنین در حکم دیگری غلامحسین اسماعیلی را نیز به عنوان رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی قوه قضائیه منصوب کرد.

هفته گذشته هم غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر سابق اطلاعات ایران از سوی رئیس جدید قوه قضائیه به سمت دادستان کل کشور منصوب شده بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
سعید مرتضوی دادستان تهران برکنار شد

نظرهای خوانندگان

همه کاره ی هیچ کاره بیچاره را مثل توپ فوتبال پاسش می دهند از این محل به ان محل تاریخ مصزفش تمام شده اما برای ابروی حفظ نظام یک جوری سرش را گزم می کنند تا امپرش بالا نرود اما بالاخره می خواهند یک جوری از شرش خلاص بشوند شاید یک داروی نظافت مارک بالا برایش پبدا کنند

-- جوجک ، Aug 30, 2009

هر کی این بابا رو نشناسه با دیدن این عکس ممکنه فکر کنه عجب آدم مظلومی!

-- ظاهربین ، Aug 30, 2009

آقای مرتضوی که حیف از آقا
بترس از روزی که آه بیگناهانی که به فرمان کثیف تو سرکوب،اعدام،شکنجه و کشته شدند دامان پر از گناهت را بگیرد.
تو در هر سمتی باشی بالاخره زهر خودت را به این مردم مظلوم و بی دفاع خواهی رساند.
....

-- الهام ، Aug 31, 2009

فرق نمیکنه کی چه منصبی داره. مردم دشمنهای ایران رو میشناسن و همشونو محاکمه خواهند کرد. البته خیلی از دونه ریزها احتمالا زیر دست و پا لگدمال میشن، و این بچه پرروی تازه بدوران رسیده یکی ازاونهاییست که مث یه سوسک کثیف له میشه.

-- حشره کش ، Aug 31, 2009

ولی عجب ماانسانهای بی توجه ای هستیم.باباچکاربه این جوان معصوم(سعیدمرتضوی)دارین این جوان موًمن ومتعهدووفادار درست مثل هلو (البته هلوی گندیده)....این هالهً نور روبالای سرش نگاه ببینید.....

-- alibaba ، Aug 31, 2009

رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی.... بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد..... لا اِلهَ اِلَّا اللّه
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

-- ندای انقلاب ، Sep 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)