تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آلمان محمود احمدی‌نژاد را تهدید کرد

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان تهدید کرد در صورت موضع‌گیری منفی محمود احمدی‌نژاد درباره هولوکاست، سالن اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را ترک خواهد کرد.

قرار است احمدی‌نژاد در ساعت پنج بعدازظهر به وقت نیویورک(سی دقیقه بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران) در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزارت خارجه آلمان در عین حال از سایر اعضای اتحادیه اروپا نیز خواسته است که در صورت انکار هولوکاست یا بیان اظهارات یهودستیزانه از سوی احمدی‌نژاد، همراه با نماینده آلمان سالن اجلاس را ترک کنند.

جمعه گذشته همزمان با روز قدس، محمود احمدی‌نژاد هولوکاست را «دروغی بزرگ» نامید که به منظور زمینه‌سازی برای تاسیس اسرائیل مطرح شده است.


وزیر خارجه آلمان(رویترز)

وی با اشاره به این‌که «صهیونیست‌ها در جنایت روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اند»، آنها را «سمبل دروغ» خواند.

احمدی‌نژاد همچنین افزود: «شنیده‌ام می‌خواهند در سفر ما به نیویورک جمعی را در مخالفت با ما سازمان‌دهی کنند. به آنها می‌گویم دوران این حرکات مذبوحانه به پایان رسیده‌است.»

اشتاین مایر پس از این موضع‌گیری نیز اظهارات احمدی‌نژاد را محکوم کرد و وی را مایه «شرم» کشورش دانست.

مقام‌های اسرائیل نیز روز گذشته سه‌شنبه، با طرح درخواست مشابهی از سران جهان خواستند با آغاز سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل، از سالن اجلاس خارج شوند.

وزارت خارجه آلمان از سایر اعضای اتحادیه اروپا نیز خواسته است که در صورت انکار هولوکاست یا بیان اظهارات یهودستیزانه از سوی احمدی‌نژاد، سالن اجلاس را ترک کنند

حضور هر ساله محمود احمدی‌نژاد در نیویورک همواره با اعتراض گروهی از ایرانیان و طرفداران اسرائیل و فعالان حقوق بشر مواجه بوده است.

پیش از سفر پنجم احمدی‌نژاد به نیویورک، گروهی از روشنفکران و کنشگران سیاسی ایرانی از مقام‌های سازمان ملل خواستند که به وی اجازه حضور در این سازمان را ندهند.

این روشنفکران همچنین خواستار تشکیل پرونده «جنایات جنگی» برای احمدی‌نژاد و کسانی که در سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات دست داشته‌اند، شده‌اند.

در اواخر فروردین ماه سال جاری، تعدادی از دیپلمات‌های حاضر در اجلاس ضد نژادپرستی دوربان ۲ در ژنو، در اعتراض به اظهارات محمود احمدی‌نژاد در خصوص اسرائیل، سالن را ترک کردند.

احمدی‌نژاد در آن اجلاس، اسرائیل را دولتی «نژادپرست» خواند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ساعت خواب. چهار پنج سال قبل کجا بودي
....

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

کسی جنایات فاشیسم را در جنگ دوم جهانی منکر بشود یا از حماقت است و یا از اساسآ سرشت فاشیستی و خمیر مایه ضد بشری دارد، ولی کسی کشتار بیگناه مردمان یک منطقه اشغال شده را نبیند، بنظر فقط تظاهر بضد فاشیست بودن را دارد. اعمال تجاوزگرانه و فاسیشتی فقط مربوط بیک منطقه و شرایط نیست.ضد فاشیست و جنک بودن چشمان باز را طالب است.

-- حافظه تاریخ ، Sep 23, 2009

مردم ايران واكنش سياستمداران كشورهاي ديگر را در مواجهه با ...به خاطر خواهند سپرد. آنها بايد انتخاب كنند: منافع خود يا حمايت از مردم آزادي خواه ايران.به نظر من تمام سياستمداران غربي بايد جلسه سخنراني ...را ترك كنند

-- م.ا ، Sep 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)