تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت مجلس خبرگان از آیت‌الله خامنه‌ای

بیانیه پایانی ششمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان در غیاب اکبر هاشمی رفسنجانی و در حمایت «قاطع» از عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای در حوادث پس از انتخابات، صادر شد.

احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان به خبرگزاری فارس گفته که «بند بند بیانیه» مورد موافقت آقای هاشمی رفسنجانی بوده است.

آقای خاتمی افزوده که مجلس خبرگان بدون موافقت رئیس نمی‌تواند بیانیه‌ای صادر کند و بیانیه دور ششم این مجلس که امروز چهارشنبه منتشر شده، «با هماهنگی» هاشمی رفسنجانی بوده است.

این بیانیه در ۹ بند تنظیم شده است که در بند سوم آن، اعضای مجلس خبرگان با آقای خامنه‌ای «تجدید بیعت» کرده‌اند.

در بند سوم این بیانیه آمده که اعضای خبرگان رهبری، آقای خامنه‌ای را «تنها گزینه‌ای می‌دانند که لباس رهبری امت بر قامتش زیبنده است.»


هیات رئیسه مجلس خبرگان

آنها از آقای خامنه‌ای به خاطر «تدابیر حکیمانه‌ای» که برای خاموش کردن «آتش فتنه» در حوادث اخیر به کار گرفته، قدردانی کرده‌اند.

در بند سوم این بیانیه همچنین آمده که مقاومت آقای خامنه‌ای در برابر «تشکیک بی‌اساس در صحت و سلامت انتخابات، ستودنی است.»

خبرگان رهبری در بند دوم بیانیه خود نیز «استکبار جهانی» را متهم کرد که پس از برگزاری انتخابات با استفاده از «برخی غفلت‌ها و سوء رفتارهای سیاسی بعضی عناصر داخلی» تلاش کرده که نظام جمهوری اسلامی ایران را «استحاله و سرنگون» کند.

مجلس خبرگان رهبری در بند چهارم این بیانیه، «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در انتخابات بحث‌برانگیز ۲۲ خرداد ماه را به وی تبریک گفته است.

اعضای خبرگان رهبری در عین حال از دولت دهم خواسته‌اند به «نقد‌های دلسوزانه» مراجع تقلید شیعه «عنایت» داشته باشد.

در بند سوم بیانیه خبرگان آمده که اعضای خبرگان رهبری، آقای خامنه‌ای را «تنها گزینه‌ای می‌دانند که لباس رهبری امت بر قامتش زیبنده است»

در اجلاس خبرگان رهبری، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور در جمع اعضای این مجلس سخنرانی کردند.

همچنین در این اجلاس تعدادی از اعضای خبرگان نیز به عنوان ناطق، به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با مسایل مختلف کشور پرداختند.

اعضای مجلس خبرگان مانند دوره‌های گذشته قرار است با آقای خامنه‌ای دیدار و گفتگو داشته باشند.

مجلس خبرگان رهبری، شهریورماه و اسفندماه هر سال اجلاس رسمی برگزار می‌کند.

این مجلس، مجلسی متشکل از فقهای «واجد شرایط» است که بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

مدت هر دوره این مجلس که اعضای آن از سوی مردم انتخاب می‌شوند، هشت سال است. مجلس خبرگان نیز در مواد یک و دو آیین‏نامه داخلى این نهاد، تعداد خبرگان را ۸۶ نفر اعلام کرده است.

ششمین نشست سراسری اعضای این مجلس در شرایطی پایان یافت که در سه ماه گذشته، از سوی برخی مراجع تقلید، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی، انتقاد‌هایی متوجه عملکرد آیت‌الله علی خامنه‌ای شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
هاشمی: جلوی اتفاقات ناگوار را بگیریم

نظرهای خوانندگان

اینم جواب اون هایی که چشم امید به آخوندا داشتن و دارن.

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

خب هاشمی قایم باشک بازی می کند. از جلسه بیرون می رود که بگوید در این بیانیه دستی نداشته. حتماً آن بزرگورانی که در حال تدوین متن برون رفت از این بحران هستند هم چنین بیانیه ای صادر خواهند کرد که راه برون رفت، اطاعت بی چون و چرا از مقام رهبریست.

-- محمد ، Sep 23, 2009

اگرانصاف را در نظر بگيريم هيتلر،چنگيزواستالين و شاه و فرعون نيز دارای تدابير حكيمانه برای خاموش كردن فتنه بودند وقابل حمايت فقط نه مادرشان از سادات بود نه پدرشان وشال سبز و چپيه هم نمی انداختند.

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

بند سوم بیانیه کاملا درست است زیرا بین این جماعتی در مجلس ...نشسته اند خامنه ای با همه انچه که میبینیم ومیدانیم کسی است اینها زبان همدیگررا میفهمند ....

-- ارمان ، Sep 23, 2009

داريم كل شور و مشاوره ر ا مي بريم: سردار. يك وقت به تريج قباي قاي كبرا يا مولاي موالي زاده بر نخورد. حقوق موالي زاده و كبرا خانم كم نشود يك وقت!
سردار دات كام

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

آیابالاترازتنفروانزجارلغتی وجودداردتاماایرانیان بتوانیم ازآن برای
بیان میزان این نفرت ازآخوندهای ... استفاده کنیم؟
.... قاتل مردمراتأییدمیکندتازیرعبایش بتوانندبه
غارت وچپاول اموال ملی آنهاادامه دهند....
اینطورکه بنظرمیآیدماچاره ای نداریم جزاینکه اسلام راطردنما
ئیم یاآنراازدیدوبرابرآخوندهاپنهان سازیم .....

-- ایراندخت آریا ، Sep 23, 2009

اين هم موفقيت ديگري براي جنبش سبز است كه نشان داد در ميان اين جماعت صالح‌تر از خامنه‌اي.... وجود ندارد. و خبرگان ....هم بر اين امر صحه گذاشت. جنبش سبز خبرگان را مجبور نمود براي بقاي خودشان رهبر ...را تأييد نمايند. از اين كه راه واقعي ملت را نشان داديد سپاسگزاريم. به ما نشان داديد كه به هيچ آخوندي نمي‌شود اعتماد كرد و فقط ملت ايران شايسته اعتماد است. پس معلوم شد كه همگي شما همدستان اين خونريز هستيد و دستتان هم در دنيا و هم در آخرت به خون آغشته است.

-- ملت نواز ، Sep 23, 2009

عالی‌ شد، درست طبق پیش بینی‌، اکثریت مطلق اعضای مجلس خبرگان رهبری بوسیلهٔ خامنه‌ای منصوب شده اند و بعد هم نمایندگان او هستند در سراسر کشور. به زبان و بیان واقعی آنها بندگان و غلامان رهبر هستند. آیا این ساده لوحانه و ابلهانه و خود فریبی مطلق نیست که کسی انتظار داشته یا باید داشته باشد که چنین مجلسی و با چنین ترکیبی حتی جرأت و جسارت طرح کوچکترین انتقاد جزیی از رهبری که خود آنها را منصوب کرده، داشته باشند؟ تازه این ترکیب اعضای خبرگان که در مداحی‌های مشمئز کننده دست مداحان تاریخ را از پشت بسته اند و حرف خامنه‌ای را با حرف خدا برابر دانسته اند، فقط یک وظیفه را از طرف رهبری اجازه دارند انجام بدهند.بیعت همراه با حد حداکثر تعریف، تمجید، تملق و اعلام مراتب بندگی در پیشگاه این خداوندگار آنچنان که مصباح، جنتی، احمد خاتمی و محمد یزدی از پیشکاران و پادوهای انجام این امر هستند.

-- sam ، Sep 23, 2009

بشتابید، بشتابید. مشروعیت خود را در ایکی ثانیه بر باد دهید. تا خامنه ای سر کار است از او حمایت کنید و او را لایق رهبری بدانید. بشتابید، زمان دیگری باقی نمانده است.

در باغ حماقت را که بستند
کلیدش (حمایت از خامنه ای) را چرا یاران نشکستند.

من این آقایان را درک نمی کنم. آخرت به کنار، حتی محاسبه دنیایی هم نشون می ده که این کار ها آخر و عاقبت نداره. در صد دیکتاتور هایی که در این قرن و قرن قبل از اون به فلاکت افتادن آخر عمرشون خیلی بالاتر از اونهایی که جون سالم به در بردن.

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

چه مجلس روحانی‌ئی و چه حمایت عاقلانه‌ای از خلیفه بزرگوار شیعیان و بلکه تمامی مسلمین جهان و کیهان و کائنات!

این است آخر زمان!

-- روحانی ، Sep 23, 2009

خوبه دیگه باید خبرگان رهبرو تائید کنه! مگه غیر این انتظار داشتید از این حضرات ....

-- nazli ، Sep 24, 2009

چاقو كه دسته خودش را نمي‌برد. ملاها هم پشت هم را دارند. ما ملت هستيم كه همديگر را فراموش كرده‌اييم. بياييد در اين فرصت ايجاد شده ما ايرانيان با هم متحد شويم تا از اسارت اين جماعت ظالم نجات پيدا كنيم. همه اين آقايان به امر ولي فقيه آنجا جا خوش كرده و مفت‌خوري مي‌كنند. براي همين است كه به آن «خبرگان رهبري» مي‌گويند. بياييد ما هم خبرگان ملتمان را بسازيم و از اين ....تبري جوييم.

-- رسول ، Sep 24, 2009

مجلسی که دراصل می بایست نظارت برکار رهبری نماید ولی عملا این مجلس ماهیت خودراازدست داده وتبدیل به یکی اززیرمجموعه های رهبری شده است ازچنین مجلسی چه توقعی می توان داشت

-- ابراهیم ملکی ، Sep 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)