تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سخنرانی احمدی‌نژاد با اعتراض مواجه شد

محمود احمدی‌نژاد با وجود اعتراض‌های گسترده معترضان در نیویورک و ترک سالن اجلاس از سوی نمایندگان برخی کشورها، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

علاوه بر اعتراض‌های ایرانیان و نیز یهودیان در اطراف سازمان ملل، بسیاری از کرسی‌های سالن مجمع عمومی هم هنگام نطق وی خالی بود و نمایندگان برخی کشورها نیز در جریان سخنرانی وی، سالن را ترک کردند.

هیات‌های نمایندگی کانادا، آرژانتین، استرالیا، بریتانیا، کاستاریکا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، زلاندنو و آمریکا جلسه را ترک کردند.

در کنفرانس ضدنژادپرستی دوربان ۲ نیز مشابه همین اتفاق افتاده بود.


کرسی هیات آمریکا در جریان سخنرانی احمدی‌نژاد(عکس‌ها از رویترز)

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی خود، انتخابات ریاست جمهوری ایران را که وی در آن «برنده» اعلام شد، «باشکوه و آزاد» خواند و نظام جمهوری اسلامی را »یکی از مردمی‌ترین حکومت‌های مترقی جهان» خواند.

این در حالی است که بسیاری از افرادی که در مخالفت با حضور وی در اطراف ساختمان سازمان ملل گرد آمده بودند، به نتیجه انتخابات و حوادث پس از آن اعتراض داشتند.

احمدی‌نژاد در نطق خود که از سوی بسیاری از رسانه‌های جهان پوشش داده می‌شد، با انتقاد از سیاست جهانی‌سازی، آن را «دستاویزی برای توسعه سلطه بر جهان» نامید و بار دیگر اسرائیل را «اشغالگر» معرفی کرد.

وی همچنین در پایان سخنرانی‌اش اظهار داشت که جهان برای رسیدن به صلح باید در انتظار ظهور امام دوازدهم شیعیان و پیامبر دین مسیحیت بماند.


هیات آلمان در حال ترک اجلاس در جریان سخنرانی احمدی‌نژاد

گزارش‌های دیگری از خبرگزاری‌های جهان نیز حاکی است که نمایندگان فرانسه و بریتانیا در خصوص ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران هشدار دادند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه، مقام‌های جمهوری اسلامی را تهدید کرد که پاسخ «مبهم» آنها در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای‌شان، عواقب «وخیمی» برای ایران به همراه می‌آورد.

وی در عین حال، در جریان نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، بی‌اعتنایی ایران به درخواست‌های بین‌المللی درباره پرونده هسته‌ای‌اش را «اشتباهی بزرگ» دانست.

آقای سارکوزی همچنین درباره پیشنهاد تهران مبنی بر مبادله کلوتید ریس که در ایران زندانی است، با یک ایرانی متهم به قتل شاهپور بختیار، آن را یک «باج‌خواهی» دانست.

اعضای گروه ۱+۵ نیز از جمهوری اسلامی خواستند که به پیشنهادهای این گروه برای حل مسئله هسته‌ای‌اش پاسخی «جدی» دهد

وی با رد پیشنهاد ایران افزود که ریس، «بی‌گناه» است و وی حاضر نیست ریس را با قاتل شاهپور بختیار معاوضه کند.

گوردون براون نخست وزیر بریتانیا هم ایران را به انزوای بیشتر و تشدید تحریم‌ها در صورت ادامه روند فعلی فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تهدید کرد.

در همین حال، مقام‌های روسی نیز اعلام کرده‌اند که گزینه تحریم علیه ایران هنوز از دستور کار خارج نشده و همچنان مدنظر است.

دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه و یک مقام روس که نامش فاش نشده در روزهای گذشته بر این نکته تاکید کرده‌اند. تحلیلگران می‌گویند که پس از دیدار اوباما و مدودف، به نظر می‌رسد روسیه در خصوص تشدید احتمالی تحریم‌ها علیه ایران، نرمش بیشتری از خود نشان دهد.

روسیه در انتظار ارائه مدارک کافی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.


سبزها در اطراف سازمان ملل به حضور احمدی‌نژاد در مجمع عمومی اعتراض می‌کنند

خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تازگی اعلام کرده است که بعید به نظر می‌رسد روسیه و چین با تشدید احتمالی تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کنند.

گزارش دیگری هم حاکی است که اعضای گروه ۱+۵ نیز که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی مذاکرات اول اکتبر با ایران، نشستی مشورتی برگزار کرده بودند، از جمهوری اسلامی خواستند که به پیشنهادهای این گروه برای حل مسئله هسته‌ای‌اش پاسخی «جدی» دهد.

دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا پس از پایان این نشست گفت که این گروه بر اساس نتیجه مذاکرات و پاسخ ایران، بر اساس رویکرد دو محوری همکاری یا انزوای بیشتر، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

لزوم همکاری بیشتر ایران با آژانس برای حل سئوالات باقی مانده در خصوص احتمال وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای این کشور، از دیگر خواسته‌های این گروه از مقام‌های جمهوری اسلامی است.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده نیز با تائید گفته‌های میلیبند، بر «توافق نظر» میان اعضای گروه ۱+۵ در خصوص پرونده هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر كی به فكر خويشه
كوسه بــه فكر ريـشه

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

ايشان منتظر ظهور يك حضرت بودند. حضرتشان دوتا شده است. انگار شك دارند كه مهدي دين محمد به تنهايي بتواند كاري از پيش ببرد. چاوز هم لازم است. دست كم تا امروز.

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

V

-- Neda ، Sep 24, 2009

سبزها همین رو می خواستن ؟
خواستشون تهدید ایران بود ؟

-- احسان ، Sep 24, 2009

گويا مخاطب سؤال اشتباه گرفته شده است. بايد پرسيد كودتاكنندگان همين رو مي خواستند؟ خواستشون تهديد ايران بود؟ لطفا از درج آدرس و كد پستي اشتباه خود داردي كنيد.

-- محمد ، Sep 24, 2009

مدعیان آزادی بیان حتی طاقت چند دقیقه سخنرانی یک نفرو هم ندارن وفرار می کنن!!!

-- رضا ، Sep 24, 2009

به احسان طرفدار نظام،
بزرگترین تهدید برای ایران، همین نظام...یست که شما خواهانش هستید. فقط یادتان نرود که این تهدید با همت مردم بزودی بر طرف خواهد شد.

-- سرافراز ایرانی ، Sep 24, 2009

ایکاش عکس کرسی خالی هیات لبنان رو هم قرار می دادید که طرفداران آقای احمدی نزاد ببینن عمق فاجعه تا کجاست!

-- maryam ، Sep 24, 2009

مسلمان ها براي مهدي شان حسابي گيرند. شيعه ها گيرباچ. خبر نخستين رهاننده يا ناجي از ريشه ي دين سامي عهد عتيق مي آيد. مهدي اي كه كتاب عهد عتيق ارائه مي دهد از قضا نامش به عبري اسرائيل است. به فارسي كوروش و گاه شهرآشوب يا داريوش. البته اسرائيل با مهدي شيعه كه زنده اي است نمير در كنار خداي زنده ي كوروش و يهودي ها فرق مي كند. باور اين مهدي نمير خود در ميان اديان ابراهيمي شرك حساب مي شود. براي مردم دين هاي ديگر مشكل است باور كنند كسي از زن و مردي ميرا متولد شده باشد و نمير شود يا دست كم از عمر طبيعي آدمي زاده فراتر رود و پا به پاي (خداي زنده)حي لايموت بيايد. اين كه از يك سو منتظر ناجي باشي از آن سو كاري به كار كتاب اول آْل ابراهيم نداشته باشي اين مشكلات پيش مي آيد. ناجي نه براي يهود كه قرار بود بيايد بلكه براي نجات پيروان عيسا و محمد مي آيد نه موسا.

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

.... خجالت نمیکشه که بعد از قتل عام وتجاوز به ایرانیها حرف ازحقوق بشر میزنه دنیای دمکرات پشیزی برای احمدینژاد قایل نیست!

-- م ، Sep 24, 2009

"مبادله کلوتید ریس با یک ایرانی متهم به قتل شاپور بختیار" اینها خجالت نمی کشند؟! شرم نمی کنند؟! به خدا هر امتیازی که بگیرند جری تر و وقیحتر می شوند.

-- eX ، Sep 24, 2009

به آقا رضا که میگه: «یک نفر» ؛حتی تو هم خجالت میکشی که اسم این موجود را بنویسی. .....
...

-- کاوه ، Sep 24, 2009

ایوالله آقا رضا دمت گرم!

اینا رو خودت تنهایی گفتی یا کسی هم کمکت کرد؟

وقتی این "یه نفر" حاضر نیست به حرف مخالفین خودش گوش بده اونوخ چرا باید این مخالفین به حرف اون گوش بدن، او نم بعد از اینهمه گندکاری که این بابا کرده؟ تا چند سال دیگه این بابا باید سالی یه بار بره تو همین سالن و همین چرت و پرت ها رو تکرار کنه و بقیه هم محترمانه بشینن گوش بدن و اوضاع ایرون هم بهتر نشه که بدتر بشه؟

اما خودمونیم بعضی از حرفایی که این بابا زد خیلی حرفای درستیه منتهی حیف که از دهن یه همچین آدم ناجوری میاد بیرون!
....

-- لات با معرفت ، Sep 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)