تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اسرائیل: رژیم ایران ضعیف شده است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، رژیم ایران را «ضعیف‌تر از تصور» دانست و از جامعه بین‌الملل خواست فشار بیشتری بر این کشور به خاطر فعالیت‌های اتمی‌اش وارد کند.

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر به نقل از آقای نتانیاهو نوشته است که جامعه بین‌الملل باید متوجه باشد که به خاطر ضعیف شدن ایران، حالا زمان مناسبی برای اعمال شیوه‌های مختلف فشار بر تهران است.

وی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اظهار داشت که رژیم ایران در حال حاضر «ضعیف‌تر» از حدی است که دیگران «تصور» می‌کنند و حتی از «حمایت مردم خودش» نیز برخوردار نیست.

نخست وزیر اسرائیل، ایران را در برابر فشارهای جهانی «آسیب‌پذیر» دانست و گفت که اقتصاد جمهوری اسلامی دچار «آسیب» شده و حالا زمان افزایش فشارهاست.

نتانیاهو در بخش دیگری از این گفتگو، افزود که مردم ایران به خاطر «تقلبی» که در انتخابات رخ داد، از حاکمانشان «متنفرند» و رژیمی که به مردم خود «ظلم» می‌کند، ماهیت مشخصی دارد.


بنیامین نتانیاهو(AFP)

یک روز پس از اظهارات دیمیتری مدودف رئیس جمهوری روسیه مبنی بر اطمینان مقام‌های اسرائیلی به وی در خصوص پرهیز از حمله نظامی به ایران، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، بر موجود بودن همه گزینه‌ها در خصوص ایران تاکید کرد.

گابی اشکنازی گفت که سیاست اسرائیل در قبال ایران تغییری نکرده است و برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای، تل‌آویو همه گزینه‌ها را برای دفاع از خودش مدنظر دارد.

وی هسته‌ای شدن ایران را نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای خاورمیانه و جهان «خطرناک» توصیف کرد.

اسرائیل که گفته می‌شود تنها زرادخانه اتمی خاورمیانه را در اختیار دارد، در کنار غرب نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدبین است و آن را پوششی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای قلمداد می‌کند.

ایران بارها اعلام کرده است که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، صلح‌آمیز است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

و البته از همه ناراحت تر در این میان همان دولت و ملت اسرائیل است که خود از بانیان بر سر کار آمدن جمهوری اسلامی هستند!

-- فضولباشی ، Sep 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)