تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: اوباما به ایران سفر کند

محمود احمدی‌نژاد در اولین روز حضور خود در نیویورک در دیدار و گفتگو با نمایندگان برخی رسانه‌ها از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواست که از ایران دیدن کند.

این برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی است که از رئیس جمهوری آمریکا درخواست می‌شود به ایران سفر کند.

آقای احمدی‌‌نژاد سال گذشته نیز در پیامی برای نخستین‌بار، پیروزی باراک اوباما در انتخابات آمریکا را تبریک گفته بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با این خبرگزاری گفت که ایران نه تنها برای آمریکا «تهدید» به شمار نمی‌رود، بلکه «فرصتی» است که مقام‌های کاخ سفید باید از آن استفاده کنند.


AP

احمدی‌نژاد برای شرکت در شصت و چهارمین نشست عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.

وی در دیدار با مدیران و سردبیران آسوشیتدپرس و شبکه تلویزیونی «ای پی تی ان» همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران، انتخابات ریاست جمهوری و مسئله هولوکاست صحبت کرده است.

آقای احمدی‌نژاد گفته که ایران قصد ندارد با نمایندگان گروه ۱+۵ درباره فعالیت‌های هسته‌ای‌اش مذاکره کند. او افزوده که «ما موضوع هسته‌ای را فقط از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهیم.»

تکرار گفته‌های پیشین در «انکار هولوکاست» و «بی‌ارتباط» بودن این مسئله با مردم فلسطین، از دیگر محور‌های گفتگوی وی با مدیران این خبرگزاری بوده است.


کامیونی حاوی بیلبوردهای نقض حقوق بشر در ایران(AFP)

آقای احمدی‌نژاد همچنین به حوادث پس از انتخابات در ایران اشاره کرده و گفته که در این حوادث حدود ۳۰ نفر جان باخته‌اند که «روزانه بیش از این تعداد در ایالت‌های مختلف آمریکا توسط پلیس» کشته می‌شوند.

وی برخی سیاستمداران آمریکایی را متهم کرده که در ماه‌های اخیر با «مواضع غلط» در امور داخلی ایران دخالت کرده‌اند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت که «دولت ايران در بروز ناآرامی‌ها نقشی نداشته است، برخی دولت‌های غربی در اين حوادث نقش بارزی داشتند که البته در آن عده‌ای از طرفداران دولت و رهگذران نيز کشته شدند.»

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره قتل ندا آقا سلطان، گفت: «داستان ندا آقاسلطان داستان مشکوکی است. شبیه داستان ندا آقاسلطان دقیقا در ونزوئلا اتفاق افتاده است»

محمود احمدی نژاد همچنین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «کانال ۲ فرانسه» گفت که دولت ایران، «مشروع‌ترین» دولت منطقه و جهان است و «اکثریت» مردم ایران از آن حمایت می‌کنند.

اظهارات وی در شرایطی بیان می‌شود که در ایران، جمعه گذشته ده‌ها هزار معترض با شرکت در مراسم روز قدس بار دیگر اعتراض خود به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را نشان دادند.

در واکنش به اعتراض‌های اخیر در ایران، بسیاری از کشور‌های جهان حاضر نشده‌اند که «برنده» اعلام شدن احمدی‌نژاد در انتخابات را به وی تبریک بگویند.

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در ایران «آزادی کامل» برقرار است و افراد می‌توانند «آزادانه» نظرات خود را ابراز کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره قتل ندا آقا سلطان، گفت: «داستان ندا آقاسلطان داستان مشکوکی است. شبیه داستان ندا آقاسلطان دقیقا در ونزوئلا اتفاق افتاده است.»

وی وقوع این دو اتفاق در ایران و ونزوئلا را ناشی از اجرای یک «سناریو» دانسته است.

محمود احمدی نژاد همچنین در گفتگو با شبکه تلویزیونی «کانال ۲ فرانسه» اظهار داشت که دولت ایران، «مشروع‌ترین» دولت منطقه و جهان است و «اکثریت» مردم ایران از آن حمایت می‌کنند

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت یک تبعه فرانسه در ناآرامی‌های اخیر گفت تا زمانی که برخی شهروندان ایران در فرانسه زندان باشند، وی برای «کلوتید ریس» از قوه قضائیه طلب بخشش نخواهد کرد.

هم‌اكنون یك زندانی ایرانی در رابطه با ترور شاپور بختیار، نزدیك ۱۸ سال است در فرانسه زندانی است و بنا بر قوانین فرانسه، وی با طی این مدت زندان می‌تواند از آزادی مشروط بهرمند شود. زندانی دیگر مجید كاكاوند است كه به جرم خرید محصولات تحت تحریم آمریكا از طرف یك دادگاه آمریكایی تحت تعقیب است.

او در بخش دیگری از سخنان خود از مواضع نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه به شدت انتقاد کرد و گفت: «مردم فرانسه شایسته رهبران بهتری هستند.»

آقای سارکوزی پیش از این در اظهاراتی مشابه، با انتقاد از مواضع محمود احمدی‌نژاد گفته بود که مردم ایران «شایسته رهبرانی بهتر» هستند.

احمدی‌نژاد می‌گوید که «دولت ايران در بروز ناآرامی‌ها نقشی نداشته است، برخی دولت‌های غربی در اين حوادث نقش بارزی داشتند که البته در آن عده‌ای از طرفداران دولت و رهگذران نيز کشته شدند»

رابطه تهران و پاریس پس از به قدرت رسیدن سارکوزی در فرانسه به تیرگی گرائیده است. سارکوزی از منتقدان جدی سیاست‌ها و مواضع احمدی‌نژاد در جهان به شمار می‌رود.

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به انتقاد‌ها و اعتراض‌های رئیس جمهوری فرانسه گفته که «آقای سارکوزی خیال نکند ملت ایران به او احتیاج دارد. موضع گیری‌های او بیش از آنکه به ضرر ملت ایران باشد، به ضرر ملت فرانسه است.»

براساس برنامه اعلام شده، محمود احمدی‌نژاد قرار است امروز عصر به وقت محلی در نخستین روز از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

دیدار با ایرانیان ساکن آمریکا و همچنین جلسه با دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا را از جمله برنامه‌های آقای احمدی‌نژاد در نیویورک اعلام شده است.

گزارش‌ها از نیویورک حاکی است که نخستین اعتراض‌های ایرانیان مقیم نیویورک و ایرانیانی که از شهرهای دیگر آمریکا و اروپا به این شهر آمده‌اند، به حضور احمدی‌نژاد در سازمان ملل در مقابل ساختمان سازمان ملل در نیویورک آغاز شده است. کامیون‌هایی حامل بیلبوردهایی با مضمون نقض حقوق بشر در ایران نیز در اطراف ساختمان سازمان ملل در حال حرکت هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فرموده است: تا زمانی که برخی شهروندان ایران در فرانسه زندان باشند، وی برای «کلوتید ریس» از قوه قضائیه طلب بخشش نخواهد کرد. اين شهروندهاي زنداني ايراني جز كشتن سياسي ها و قاچاق مواد مخدر چه پرونده اي دارند؟ آشكارا نه از حالا. از زمان همان امام اول II شان گروگان، گرو گرفتن تن اولاد آدم براي معامله باب شده و رونق گرفت. اسلام البته با برده داري مخالف است. اما فروش يك خبرنگار زن كه در حرب اسير شده باشد؟ ايشان كنيز محسوبند. .....

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

تا کی باید این ...را تحمل کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-- به تنگ آمده ، Sep 23, 2009

عبارت زندانی درباره‌ی افرادی که در فرانسه دستگیر هستند کمی غلط است. لطفاً بفرمایید: جاسوسان و دلالان تجهیزات نظامی و آدم‌کش‌های وزارت اطلاعات...

-- پویا ، Sep 23, 2009

احمدی نژاد که پرونده قطوری از جنایت علیه بشریت در سابقه خود دارد سردمدار جریانی است که دقیقا میدانند که چه کار میکنند و همه را درایران وهم در خارج ایران سر کار گذاشته اند.واز ما بهتران هم از این سیا ست این جریان چندان بدشان هم نمی اید انچه مهم است حفظ شرایط فعلی منطقه می باشد ودر این رابطه بهتر از این اعجوبه یعنی احمدی نژاد کس دیگری وجود ندارد.مردم باید تکلیفشان را حداقل با خودشان روشن کنند واز اویزان شدن به دیدگاههای این ویا ان اخوند مخالف احمدی نژاد دست بردارند زیرا نهایت این راه به سراب است واین مسیر را یک بار مجاهدین خلق با اقای طالقانی و شیخ علی تهرانی تجربه کرده وهنوز هم در ان اسیرندوهر چه پیش میرویم نسل جدید از انها فاصله میگیرند و یا اصلا نمی شناسند.ایرانی باید از مذهب سیاسی خداحافظی کرده وبه یک ایران کاملا سکولار فکر کند تا این اهرم را که همیشه یک وسیله سرکوب در دست حاکمان جباربوده واست از انها بگیرند.بی شک هرجریان ویا سازمان سیاسی که بر مبنای مذهب وارد سیاست شود از این به بعد شریک جریانات استعماری هستند که برای حفظ شرایط فعلی تلاش میکنند.

-- Hamid ، Sep 23, 2009

توده اي ها خوبه كنترل كنند مردم يكوقت شعار نادرست ! مثل مرگ بر روسيه ندهند ٠ يا نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران ! يا جمهوري ايراني ! چون آنوقت رژيم سرنگون مي شود و روسيه يك منبع غارت و يك كارت بازي بزرگ را براي باجگيري از دست ميدهد٠ خصوصا اينكه در كوبا هم ٨٠٠ هزار نفر در يك كنسرت صلح شركت كردند كه خوشبختانه خبرش را ماركسيست هاي روسي سانسور كردند٠ خلاصه هوا پسه٠
....

-- sayad ، Sep 23, 2009

... اين آدم ...بخاطر چند روز رياست انسانيتش را زير پا ميگذارد .

-- arshi ، Sep 23, 2009

.... چقدر تفریح کردیم

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

با سلام و درود به زمانه.مردم مصممند تا خامنه ای و احمدی نژاد را از تاج و تخت پا‌ئين بکشند.به اميد آنروز

-- بدون نام ، Sep 23, 2009

من نمیدونم چرا اصلا خبرگزاری های خارجی با این ....مصاحبه میکنند.آخه این جواب سوال میلیونها انسان رو در ایران که میپرسن "رای من کو" نداده میخواین جواب سوال شما رو بده.

-- امین ، Sep 23, 2009

چه جالب میشد اگر یک خبر نگاری هم یک لنگه کفش بی ارزش به ایشان پرتاب میفرمود ولی بهتره بگیم حیف لنگه کفش!!!! اگر لنگه کفش را در بخاری فقیری در زمستان بسوزانند او گرم میشود .

-- نادر ، Sep 23, 2009

....

درضمن به عرشی گرامی ، این انسانیتش کجا بود که بخواد زیر پا بگذاره.

-- سیلی آبدار ، Sep 23, 2009

و اما همه دنیا اکنون فهمیده اند که او همه حرفهایش دروغ است و این سئوالات بعضآ عمدآ پرسیده میشود و مردم جهان علی الخصوص مردم امریکا به عنوان جوک و سرگرمی در این ایام از ان استفاده میکنند و باید در پایان سفر ایشان انتظار داشت با دراز شدن دماغ ایشان به طول یک متر کشور امریکا را ترک کنند چون هر چند ساعت دو سانتیمتر بر طول دماغشان افزوده میشود .

-- بهنام ، Sep 23, 2009

به اميد روزي كه اين جنايتكار و دارو دسته اش در دادگاه و پيش روي مردم آزادي خواه ايران محاكمه شود.

-- م.ا ، Sep 23, 2009

در تایید و تکمیل کامنت arshi:

هزار بار ریاست بدان نیارزد غلامکی
ز در آید که ای خواجه معزولی

-- ادیب ، Sep 23, 2009

بله از جمله زندانیان شریف ایرانی‌!! در فرانسه قاتل ....کسرئ وفاداری هست که یک زرتشتی شریف و پیشرو و روشنفکر و استاد تاریخ جهان در دانشگاه پاریس۱۰ (سوربن) بود.. یکی‌ از رفیقای همین ... کسرای نازنین رو به شکلی‌ فجیع با ضربات چاقو در خونهٔ خودش در پاریس به قتل رسوند و اون ...وقتی‌ در دادگاه محکوم به چند سال حبس شد در کمال وقاحتی از جنس همین رفیقش...خانواده کسرئ رو تهدید کرد چون باورشون شده هر ...کاری بکنن دنیا به کامشونه... خیلیا بابت این وقاحت مقصرن.. خیلیا

-- بدون نام ، Sep 24, 2009

تا وقتی که غرتگران دنیا از احمدی نژاد ناراحت هستند و عصبانی نشان می دهد که او مسیر درست را طی می کند

-- امیر ، Sep 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)