تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض به برگزاری «دادگاه‌های استالینی»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، دادگاه منتقدان و معترضان به دولت و انتخابات را «یادآور محاکم تفتیش عقاید قرون وسطی و دادگاه‌های استالین» دانست.

این سازمان همچنین صداوسیما را «ارگان باند اقتدارگرایان حاکم» نامید و اعلام کرد که به خاطر پخش «غیرقانونی اهانت‌ها و اتهام‌های اثبات نشده، اقدامات قضایی لازم» را در این زمینه علیه سرپرست این سازمان به عمل خواهد آورد.

سازمان مجاهدین، محاکمه «فعالان مشهور حزبی و سیاسی منتقد، پس از ۷۰ روز حبس انفرادی و شکنجه روحی و نگهداری در شرایط نامعلوم به اتهامات موهوم و غیر مستند» را به منظور تحقق «وعده آقای احمدی‌نژاد پیش از برگزاری مراسم تحلیف مبنی بر این که سر مخالفان را به سقف خواهیم کوبید» ارزیابی کرده است.


در این بیانیه افزوده شده است که «این به اصطلاح دادگاه و تبلیغات سازمان یافته گسترده پیرامون آن، چیزی جز کودتایی آشکار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و استحاله انقلاب و آرمان‌های آن نیست.»

سازمان مجاهدین، از این منظر، این دادگاه را با «دادگاه‌های استالین که طی آن کادرهای انقلاب مجبور به اعتراف می‌شدند و به داشتن تمایلات بورژوازی و وابستگی به امپریالیسم آمریکا وخیانت به استالین اقرار می‌کردند»، مشابه دانسته است.

در این بیانیه افزوده شده است: «رسواتر از همه ادعانامه دادستان در این به اصطلاح دادگاه و مضحک‌ترین بخش ادعانامه، حملات و تبلیغاتی سیاسی علیه احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و در رأس آن‌ها سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و جبهه مشارکت ایران اسلامی بود.»

«سعید حجاریان با محور قرار دادن تحلیلی نظری در اعتراف خود و پس گرفتن الگوی رژیم سلطانی در مورد نظام ایران، علناً به همگان اعلام کرد که به خاطر داشتن یک تحلیل نظری مورد تفتیش عقاید و محاکمه قرار گرفته و مجبور به اعلام برائت از آن شده است»

به نوشته نویسندگان این بیانیه، در خواست انحلال مشارکت و سازمان مجاهدین، «دم خروس دیگری است که از ماهیت واقعی این دادگاه و نیات برگزار کنندگان آن پرده برمی‌دارد و نشان می‌دهد که هدف اصلی این دادگاه زمینه‌سازی تبلیغاتی سیاسی برای اجرای مرحله دیگری از کودتا علیه جمهوری اسلامی ایران» است.

سازمان مجاهدین تصریح کرده است که «اعتراف‌های» سعید حجاریان پس از ۷۰ روز زندان انفرادی «لکه سیاهی بر دامان قوه قضائیه این کشور خواهد بود که با آب زمزم هم پاک نخواهد شد.»

در ادامه این بیانیه آورده شده است که «سعید حجاریان با محور قرار دادن تحلیلی نظری در اعتراف خود و پس گرفتن الگوی رژیم سلطانی در مورد نظام ایران، علناً به همگان اعلام کرد که به خاطر داشتن یک تحلیل نظری مورد تفتیش عقاید و محاکمه قرار گرفته و مجبور به اعلام برائت از آن شده است.»

این سازمان با اشاره به «تهی بودن دست نویسندگان بیانیه سیاسی دادستان» ادامه داده است که «وارونه‌نمایی حقایق، تنها از عهده کذابان هتاکی ساخته است که در این کشور به تجسم دروغ و بی‌صداقتی شهره گشته‌اند.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود نوشته است که نگران «تلاش‌های مذبوحانه» علیه این سازمان نیست و افزوده است: «آن چه تا کنون بقای سازمان مجاهدین را تضمین کرده است، مقابله بی‌امان اعضای آن با تفکرات و جریان‌های استبدادطلب و متحجر است.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
واکنش جبهه مشارکت به جلسه چهارم محاکمه
«سازمان مجاهدین و مشارکت منحل شوند»

نظرهای خوانندگان

هممیهنان سلام. من البته در شرایط فعلی از هاشمی رفسنجانی پشتیبانی می کنم. اما! و اما شما لطف کنید و نوشته ی زیر را که در صفحه ی اول سایت رفسنجانی آمده را برای من معنا کنید. و لطفا معنی این گیومه را هم بر ایم بنویسید. گویا او هم خواسته از این دادگاه استالینیستی نقد کند ولی ...: این شما و این هم نوشته رفسنجانی:
کشف و فهم موضوع و اشاره اصلی سخنان " سیاستمداران تاثیر گذار کشور " در شرایط فعلی رسانه ای کشور به معضلی پیچیده برای " مردم " تبدیل گردیده است و هر چند " آیت الله هاشمی رفسنجانی " خود نیز از این بلیه اطلاع رسانی مستثنی نیست ولیکن به درستی و با فراست همیشگی خود " پاشنه آشیل " شرایط فعلی کشور را ساختار " یکسویه نگر " رسانه های داخلی و صاحبان تریبونهای کشور برشمرده اند که ماحصل منطقی آن را تعارضات و تفرقه فعلی اجتماع " و رجوع مردم به رسانه های بیگانه دانسته و تاکید کرده اند که با تغییر این فضای اطلاع رسانی " هیجان محور " به شرایط " عقلانی " و پرهیز رسانه ملی و کلیه رسانه ها و تریبونهای داخلی از طرح مسائلی افراطی که " تندرویها " و به دنبال آن " تفرقه اجتماعی " را پیامد خواهد داشت ، "مردم" با مشاهده و لمس فضای تلطیف شده عاری از تندرویهای کلامی آرامش بیشتری خواهند یافت و در پی ان ایجاد " فرصت های نقادانه رسانه ای " به استحکام بیشتر فضای عمومی مردم و کشور منتهی خواهد شد ...
البته بقیه را می تواند در سایت معظم اله ببینید.

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

چمن بود به گل نیز آراسته شد . مرتضوی حالا معاون دادستان کل کشور شده . با بی تجربگی لاریجانی واعتمادی که سیستم به او دارد , فکر کنم بزودی بجای مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت فاشیستی و استالینیتی .این حکومت ها رابا ایران مقایسه کنند.

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، دادگاه منتقدان و معترضان به دولت و انتخابات را «یادآور محاکم تفتیش عقاید قرون وسطی و دادگاه های استالین» دانست. ساعت خواب، شماها، مثل اینکه تازه شروع به خواندن تاریخ کرده اید! یعنی زمانیکه خود گیر کرده اید، و مانند آن خروس سر بریده، پرپر می زنید! آن موقعی که عزیزان و دلسوزان این سرزمین، این اخطارها را به شماها گوشزد می کردند، شماها مشغول چانه زدن و دعواهای خانوادگی و « خودی و غیرخودی » کردن برای کسب قدرت بودید! و حال که متوجه شده اید، آب از سر گذشته است و اسلام و نظام اسلامی لخت و عریان رسوا شده است! و آماده سقوط است.
شاگردان دیر آمده و مردود نظام اسلامی،

-- Mardodin Nezam Eslami ، Aug 30, 2009

بدون نام عزیز، امیدوارم مرا به خاطر صراحت در گفتار ببخشی اما اگر از موجود بلاتکلیف و موزماری مثل رفسنجانی "پشتیبانی" می کنی، انتظار چنین کلام بی ربط و بی سر و ته و به ظاهر میانه رویی را هم باید داشته باشی!

-- اهل حق ، Aug 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)