تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
نماینده دادستانی در چهارمین جلسه محاکمه معترضان:

«سازمان مجاهدین و مشارکت منحل شوند»

نماینده دادستانی تهران در چهارمین جلسه محاکمه معترضان به نتیجه انتخابات، خواستار انحلال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شد.

در این جلسه محاکمه که صبح امروز سه‌شنبه در تهران برگزار شد، سعید حجاریان، بهزاد نبوی،‌ محسن صفائی فراهانی، فیض‌الله عرب سرخی، عبدالله رمضان‌زاده، محسن میردامادی، ‌سعید شریعتی،‌ کیان تاجبخش،‌ محسن امین‌زاده،‌ مصطفی تاج‌زاده،‌ صادق نوروزی، شهاب طباطبائی،‌ هدایت ‌آقایی، مسعود باستانی، حمزه غالبی، سعید لیلاز،‌ علی تاجرنیا، احمد زیدآبادی، ‌محمدقوچانی و محمدرضا جلائی‌پور حضور داشتند.


نبوی و عرب سرخی

نماینده دادستانی تهران در کیفرخواست خود با متهم کردن سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت به دست داشتن در «کودتای مخملی» علیه نظام جمهوری اسلامی، مواضع سیاسی آنها را همسو با «دشمنان» ایران اعلام کرد.


طباطبایی، لیلاز، جلایی‌پور و تاجرنیا

در این کیفرخواست، جبهه مشارکت «مرعوب آمریکا، دارای تفکراتی توهم‌آلود، دارای روابط با نمایندگان کشور‌های بیگانه و مرموز، دارای عملکرد ناهنجار، دارای انحراف عمیق از اسلام و خائن به مردم و نظام جمهوری اسلامی» معرفی شده است.


شریعتی، صفایی فراهانی، تاجبخش و تاج‌زاده

نماینده دادستانی در کیفرخواست خود به برخی از مواضع این حزب و اعضای آن درباره مسائل سیاسی، دیپلماتیک و هسته‌ای در سال‌های اخیر اشاره کرده و نتیجه گرفته است که جبهه مشارکت در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای «در صدد بود تا راهی برای نفوذ دشمنان سلطه‌گر باز کند و فضا را برای محروم شدن ملت ایران از حق مسلم انرژی هسته‌ای و به هدف رسیدن سلطه‌گران اجنبی باز کند.»


تاجبخش، رمضان‌زاده، تاج‌زاده و تاجرنیا

در این کیفرخواست به نقل از سعید حجاریان، محسن امین‌زاده و عبد‌الله رمضان‌زاده (اعضای جبهه مشارکت)، انتقاد‌هایی از نحوه موضع‌گیری این جبهه سیاسی و «انحراف» آن گنجانده شده است.

نماینده دادستانی در بخش دیگری از این کیفرخواست، خواستار صدور حکم انحلال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شد.


زیدآبادی و امین‌زاده

آن‌طور که نماینده دادستانی اعلام کرده است، در بیانیه‌های سال‌های اخیر سازمان مجاهدین «تضعیف ارکان نظام، حمله به شورای نگهبان، حمله به دیگر نهادهای انقلابی، مستمسک سازی برای دشمنان و حمله به مقدسات و مبانی اعتقادی شیعه» دیده می‌شود.

در بخش دیگری از این کیفرخواست آمده است: «سازمان مجاهدین طبق روال از ادبیات ابهام‌آلود و مغرضانه‌ای در بیانیه‌های خود استفاده می‌نماید که کل حاکمیت را نشانه گرفته است.»


میردامادی

این کیفرخواست همچنین اعلام کرده که حزب کارگزاران، جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با وجود «هشدارهای» مسئولان عالی‌رتبه نظام، «کماکان راه قبلی را ادامه داده، با وجود اینکه همه می‌دانند امکان تقلب با وجود سازو کارهای مردمی و قانونی وجود ندارد.»


صفایی فراهانی

این سه جریان سیاسی با رد نتیجه انتخابات اعلام کرده‌اند که دولت برآمده از آن «نامشروع» است و نتیجه انتخابات باید باطل شود.


قوچانی

در بخش دیگری از متن کیفرخواست، نماینده دادستانی خبر داد که یحیی‌ کیان‌ تاجبخش با جاری کردن کلمه «الله» بر زبان، با ابراز «علاقه از بازجوی خود، طهارت و نماز» آموخته و در حال حاضر «از روی کاغذ نمازش را می‌خواند.»

تاجبخش از دستگیرشدگان حوادث اخیر است که به داشتن رابطه با «عوامل بیگانه» برای راه‌اندازی «کودتای مخملی» در ایران متهم شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر مردم و آنهایی که هنوز در بیرون هستند دیر بجنبند آنها نیز سرنوشتی بهتر از آینها نخواهند داشت. اینان آدمکشانند و با کسی رودربایستی هم ندارند. وقتی به محسن روح الامینی تجاوز می کنند و او زیر تجاوز می میرد، وقتی به زهرا بنی یعقوب تجاوز می کنند و او زیر تجاوز میمیرد و تاز ه اینها نمونه های خودیهاشان هستند بنا بر این از این دمبریده ی روحانیت همه چیز بر می آید.

-- بدون نام ، Aug 25, 2009

سلام
اینان که به انسانیت اعتقاد ندارند
شرافت را زیر چکمه های یشان له کرده اند
دژخیمانه هر چه میخواهند رفتار میکنند
به راستی شرافت را در کجا جستجو باید کرد که زیر شدیدترین فشارهای روحی و جسمی آنان را به کاری میکنند که هیچ هم نکرده اند
انگار که همینها نبوده اند تا دیروز در سنگرشان دفاع میکردنند و حالا دیگر به براندازی متهم شده اند
نه هیچ کس باور نخواهد کرد چنین اعترافهای مالیده شده در اذهان را
نه هیچ کس باور نمی کند که سعید سعید حجاریان دیروز به دست همین دژخیمان نیمه جان حال اینگونه اعتراف نماید به دست داشتن برای کودتای مخملیگنه هیچ کس باور نخواهد کرد سعید حجاریان که پوست و استخوانش را در راه /ازادی برای ایران و ایرلنی گذاشته است اینگونه اعتراف نماید
به راستی همینها که امروز محاکمه می شوند تا دیروز همه زیر لوای همین ÷رچم نبوده اندگ
همینها مگر نبوده اند که تماما ذهن و فکرشان را در اختیار نظام سوخته ای قرار داده اند که الان حاظر است برای بقایش دست به پلیدترین جنایتها بزند و هیچ هم نترسد از آنچه که در اذهان از ؟آنها باقی نمی ماند
به راستی به کجا میرود این ایران؟!!!

www.inrozha.blogfa.com

-- صمد ، Aug 25, 2009

هر چقدر دوست دارید از این مسخره بازیا در بیارین،یه روز همتون از قدرت می کشیم پایین و جواب این همه ستم رو بهتون می دیم. مرگ بر دیکتاتور.

-- فرزاد ، Aug 25, 2009

همینطور بهتر است که "حزب موتلفه" ؛ "آبادگران" ؛ "جامعه روحانیت مبارز" ... و "نظام مقدس" هم منحل شوند.

(طرحی نو در باید انداخت.)

-- نیما ، Aug 25, 2009

اینجا دادگاه نیست بیدادگاه هم نیست اینجا سلاخ خانه جسم و روخ انسانها است. اینجا انسانها را تکه تکه می خواهند. تکه های بی روح. اما بدانند که این شکنجه و عذاب روح بزرگ آنان را تجلی می دهد که شکنجه گر و قاضی این نمایشنامه را توان درک آن نیست. اینان فهم آنرا ندارند که شکنجه مایع ننگ شکنجه گر بوده است. او است که خود را پنهان می کند چرا که شرم و ترس دارد. شما ای جانیان جبون بدانید که نوبت شما هم فرا خواهد رسید. نوبت شما که در دادگاه و پیش ملت سر به زیر اندازید و تقصیر را به گردن بالا تر از خود بیاندازید. اما جرم جرم است و مجری جرم باید محاکمه شود.

-- داریوش ، Aug 25, 2009

Jahan doobare dard az nookaranash beh Behtarien wahjeh moomken defa meekonad. dadgahaye fasheste anjam meeshawad, ama arbabane anha jooz Sookout be ein massele karei nemekoonand.

-- Hossein ، Aug 25, 2009

گرگها روباهان را به اعتراف واداشتند ومیروند تا همه انها را برای همیشه از صحنه مزرعه وحوش حذف کرده و طعمه را بین خود تقسیم کنند ولی با ید به این گرگهای هار اطمینان داد که شماها هم در زمانی نه چندان دور به دست مردم ایران به سزای اعمال جنایتکارانه تان خواهید رسید یعنی برای همیشه اثاری از وحوش ....چه گرگ سیرت وچه روباه صفت در ایران مقاوم وسرفراز بر جای نخواهد ماند.پیروزی از ان مردم ایران است ودر دسترس.کس نه خارد پشت ما جز ناخن انگشت ما

-- Hamid ، Aug 25, 2009

هنوز سر باور خود پافشارانه مى ايستم و قوانين دست و پاگير مذهب شيعه را مضر براى ادامه بقاى بشريت مى دانم. اين قوانين كه در واقع بر محور فرضيه ظهور روح و روز موعود پيدا شدن گمشده هزار و سيصدساله را به يك واقعه شدنى بدل كرده جز مهملات چيزديگرى بيش نيست كه بدينوسيله فقهاى فرصت طلب دين شيعه توانسته اند هزار و سيزده سال جهالت را حاكم بر عقلانيت پيش ببردند و به اين طريق ادامه حيات شيطانى خود را طولانى تر بنمايند چون در ته قلب و در پنهان خود ميدانند كه كسى ظهور نخواهد كرد پس تا مردمان عقب افتاده وجود دارند كه اين خرافات را باور مى كنند و روز شب دعا مى خوانند كه حضرت ولى كه نه كسى از شمايل او اگاه است ظهور بفرمايند و كاسبى ولايت فقيه را كساد بفرمايند خبرى نيست و نخواهد بود بر ارابه قدرت ايستاده و تاخت و تاز مى كنند و خواهند كرد تا مردم عاقل نشوند و دست از خرافات بر ندارند. ولايت فقيه شياطين بر مردمان پيرو شيعه سايه سياه خود را به پهناى جهالت گسترده و در تاريكى نگاه خواهد داشت

-- ايمان به ايرن ، Aug 26, 2009

اينها تا چند وقت ديگر خود مملكت را هم منحل اعلام مي كنند !

-- نادر ، Aug 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)