تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد:

«عده‌ای از نظام فاصله گرفته‌اند»

محمود احمدی‌نژاد با تائید فاصله گرفتن «عده‌ای» از مردم از نظام جمهوری اسلامی گفت که به اعتقاد وی، با این وجود «گسستی» میان ملت ایران رخ نداده و آینده کشور «تیره و تار» نیست.

آقای احمدی‌نژاد پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف درباره کابینه پیشنهادی دولت دهم، عصر امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس، این گفته برخی نمایندگان را که آینده ایران را «تیره و تار» خوانده بودند، رد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، او اظهار داشت که «نه گسست اجتماعی رخ داده و نه وضع کشور تیره و تار» است و امیدوار است «عده‌ای» از مردم که از نظام فاصله گرفته‌اند به «جریان ملت بپیوندند.»

فهرست وزرای پیشنهادی کابینه دهم، ۱۰ روز پیش از سوی آقای احمدی‌نژاد به مجلس ارائه شده بود و بررسی صلاحیت ۲۱ وزیر پیشنهادی از امروز به مدت سه روز در مجلس آغاز شده است.


احمدی‌نژاد که در نوبت صبح به دفاع از وزرای پیشنهادی پرداخته بود، در نوبت کاری عصر مجلس نیز به انتقاد‌هایی که در خصوص برخی گزینه‌های پیشنهادی مطرح شد، پاسخ داد.

او گفت برخلاف برخی اظهارنظر‌ها با «مشورت»، کابینه پیشنهادی‌اش را انتخاب کرده است و این در شان مردم، مجلس و نیرو‌های انقلاب نیست که «نمایندگان و وزرا» تهدید شوند.

احمدی‌نژاد اشاره‌ای به این موضوع که نمایندگان موافق و وزرای پیشنهادی از سوی چه فرد یا جریانی تهدید شده‌اند، نکرد.

او افزود که حتی با «کودک پنج ساله و دانش آموز سوم دبستان» نیز در زمینه‌های مختلف گفتگو کرده و نظر آنها را اخذ کرده است.

محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت که یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس در اظهارنظر‌های خود، اتهاماتی متوجه وی کرده‌ است.

«بنده جانم را بارها برای این نظام کف دست گذاشتم و سپر بلای نظام کردم. هیچ کس این قدر خطر را نمی‌پذیرد و لااقل اگر هم بپذیرند در این سطح، من ندیده‌ام»

آقای احمدی‌نژاد در واکنش به اظهارت این نماینده مجلس که نامی از وی نبرد، افزود: «جرم ما و جرم من چیست که باید این اتهامات را دائماً به جان بخریم؟»

وی اظهار داشت که «بنده جانم را بارها برای این نظام کف دست گذاشتم و سپر بلای نظام کردم. هیچ کس این قدر خطر را نمی‌پذیرد و لااقل اگر هم بپذیرند در این سطح، من ندیده‌ام.»

او در عین حال گفت که در مناظره‌های انتخاباتی‌اش، خود را به کناری گذاشته و فقط به خاطر «نظام اسلامی» در این مناظره‌ها شرکت کرده است.

در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای نخستین‌بار بین نامزد‌های رقیب مناظره‌‌هایی برگزار شد که جنجال‌های فراوانی به همراه داشت.

احمدی‌نژاد در مناظره با میرحسین موسوی برای نخستین بار ادعا کرد که محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق نوری و مهدی کروبی متحد شده‌اند تا او را سرنگون کنند.

اظهارات او در آن زمان جنجال‌های فراوانی به همراه داشت و باعث بروز برخی تنش‌های سیاسی شد.

احمدی‌نژاد در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنده اعلام شد که این موضوع از سوی دیگر نامزد‌ها مورد پذیرش واقع نشد و آنها اعلام کردند که دولت وی را «نامشروع» می‌دانند.

اعتراض هواداران مهدی کروبی و میرحسین موسوی به نتیجه انتخابات که با خشونت‌های دولتی همراه شد، باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد که از سرنوشت گروهی از آنها تاکنون اطلاعی در دست نیست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با کودک پنج ساله وحتی"پوشکی ها" هم گفتگو کرده است!"کیشو"

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

«عده ای» در حدود ٤٠ میلیون و با «فاصله ای» از زمین تا خورشید. همین.

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

محمود، «بنده جانم را بارها برای این نظام کف دست گذاشتم و سپر بلای نظام کردم». حاج محمود، میشه لطفاً، جانت را با نوشیدن داروی نظافت «واجبی»، که جزء «واجبات» دین و نظام اسلامی است، برای همیشه کف دست نظام بگذارید؟ امام ١٢ در بدر به دنبال تو و دیگر سران حکومت اسلامی می گردد! صحیح نیست او را بیش از این معطل کنید! به خصوص شما که مرتب، یا خواب او را می بینید و یا آرزوی دیدن او را دارید. از فرصت بدست آمده، استفاده کنید!
جبهه خط مصباح و رهبری و امام دوازدهم،

-- Khate Mesbah va Rahbari va Emam 12 ، Aug 30, 2009

«عده ای از مردم» = 60 میلیون نفر

-- بخت النصر خراسانی ، Aug 30, 2009

محمود، «هیچ کس این قدر خطر را نمی پذیرد و لااقل اگر هم بپذیرند در این سطح، من ندیده ام». ما ایرانیان، باید کمی انصاف را رعایت کنیم! واقعاً هیچ کسی مانند حاج محمود، ملیجک مصباح و دفتر ولی فقیه، نمی توانست، اینگونه بی آبرویی و سقوط این نظام را تسریع کند!
دفتر حاج محمود و شرکاء

-- Haj Mahmood va Shoraka ، Aug 30, 2009

اقاي احمدي نژاد اين عده‌اي كه از نظام فاصله گرفتند جمعيت كثير «خس و خاشاك » هستند. البته تو توانايي درك فاصله اجتماعي و عدم مشروعيت اين نظام را نداري، چون بيش از اين ظرفيت و فهم نداري.

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

حالا چقدر منت می گذارد ... حالا اگر خیلی فشار به ایشان می آید می توانند منزل تشریف داشته باشند !!!

-- محفوظ ، Aug 30, 2009

ایکنه احمدی نژاد با کودکان دبستانی در مورد انتخاب اعضای کابینه اش مشورت کرده چندان گزافه گویی نیست. لابد ایشان از آنها پرسیده که چه کار باید بکند تا نمره بیست بگیرد.

-- nameless ، Aug 30, 2009

خیلی تابلو تحریف می کنید!
منظور عده ای از خواصه! نگفته عده ای از مردم!

-- sina ، Aug 30, 2009

جان جانان میگی اینجوری نیست ( تیره و تار) بسم الله یک رفروندام ازادبگذارید ونتیجه را ببینید....وو

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

نه محمود خطرناکه ! خدا عقل درست حسابی به تو و آزادی و دمکراسی به مردم ایران بده

-- گمنام ، Aug 30, 2009

توو امثال تو از مسیر منحرف شدید وازراه راست فاصله گرفته اید مردم راه مستقیم خود را میروند میگویند یک قطره اب روی مور جه ای افتار فریاد براورد که چه نشسته اید که دنیا را اب برد

-- ارمان ، Aug 30, 2009

حضرتش فرموده‌اند:

"... آینده کشور «تیره و تار» نیست."

این "آدم" یک حرف درست در زندگی‌اش زده باشه همینه چون خوشبختانه با پایداری و استواری و هشیاری که این مردم خوب از خود نشان داده‌اند، آینده‌ی کشور بسیار روشن و آینده‌ی این حضرات را بسیار تیره و تار می‌بینم!

حیف است چنین نظرکرده‌ی امام‌زمانی را از دست بدهیم چون همانا او غیب‌گویی است برجسته!

-- امیدوار ، Aug 30, 2009

احمدی نزاد چرا نمیری دکتر بیماری روحی و روانی خودتو درمان کنی تو چه کردی حضور در جبهه داشتی ؟ مردمی بودی ؟ پیرو خط راستین امام بودی ؟ انسان بودی ؟ و .....؟؟؟؟ فقط از خودت تعریف میکنی من که دکتر نیستم اما تشخیصم اینه که بیماری خود بزرگ بینی داری ....

-- برگ سبز ، Aug 31, 2009

با احترام!
حاج محمود ....می خواهد بگوید فقط عده ای هنوز برای منافعشان مسلمان مانده اند. و لاکن اسلامی که تجاوز درمانی و قتل عامی درمانی و کشتار درمانی و شکنجه درمانی و زندان درمانی و باتوم به مقعد درمانی و بطری برحم درمانی و... برای ملت ایران فتوا دهد و تجویز کند مردم آنرا همچون تفاله ای متخمر و متعفن در چاه جمکرانشان تلپ خواهند انداخت. و چنانکه نویسنده ای گفته بود و نوشته و این مردم همه عیب دارند ولی این حسن را داشته اند که در خانه هاشان هر یک چاه جمکرانی بکنند و هر روز و هرشب برای زیارت به آنجا بروند و دعای استخراژ بخوانند.. و البته حاج محمود اشاره اش به همین آیه ی شریفه است

-- بدون نام ، Aug 31, 2009

"فاصله گرفتن از نظام آن قدر مهم نیست که فاصله گرفتن از انسانیت""حبیب نی چی"

-- بدون نام ، Aug 31, 2009

دروغ هاله نور بالاترین جانبازی تو بود زیرا آبرویت را برد و نامت شد دروغگو

-- اکبر ، Aug 31, 2009

اخه به چه زبونی بهت بگیم تو و اربابت رو نمیخواهیم ؟ ادم پررو "دروغگو و ... بی سواد سیاسی نمیخواهیم احمد ن . اینو برو به اخوندایی که انگلیس برای این روزا گذاشته بوده کنار بگو . مثلا به بالاترینش که مصباح باشه بگو که همیشه دم از حکومت اللهی میزنه که ظاهرا مردم تو این حکومت مورد تعریف ایشون هیچ کاره اند. در ضمن اگه "عده ای" به زعم شما از نظام فاصله گرفتن چرا میترسید به این عده کم مجوز راه پیمایی مسالمت امیز بدهید و مثل سگ های هار به این مردم فرهیخته و نجیب حمله می کنید ؟

-- انتی محمود ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)