تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: روز قدس قدرت مردم را می‌بینید

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات گفت که مردم در روز قدس باردیگر قدرت خود را نشان خواهند داد و مسئولان متوجه خواهند شد که آنها از چه فکر و اندیشه‌ای حمایت می‌کنند.

روز قدس، در جمعه پایانی ماه رمضان هر سال، در بسیاری از کشور‌های مسلمان به نشانه همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌شود.

هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی اعلام کرده‌اند که با حضور در راهپیمایی این روز، باردیگر اعتراض خود به نتیجه انتخابات را نشان خواهند داد.

آنها از کروبی، موسوی و خاتمی خواسته‌اند که در این راهپیمایی شرکت کنند.


به گزارش وب‌سایت سحام‌نیوز، آقای کروبی که عصر روز گذشته در جمع اعضای حزب اعتماد ملی سخن می‌گفت، از شیوه برخورد‌ها با معترضان به نتیجه انتخابات اظهار تاسف کرد و ادامه چنین روندی را به سمت «چاه ویل» دانست.

کروبی طی دو ماه اخیر بارها نسبت به برخورد‌هایی که با معترضان در بازداشتگاه‌ها شده اعتراض کرده و اولین کسی است که از تجاوز به برخی از دختران و پسران در زندان‌ها خبر داده است.

او در جلسه روز گذشته گفت که در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آرای مردم را طوری تقسیم کردند که بگویند «شما جایگاهی» ندارید، «ولی من بدون توجه به این مسائل با قاطعیت به راه خودم ادامه دادم.»

کروبی گفت که توقیف روزنامه اعتماد ملی و مسدود شدن وب‌سایت سحام‌نیوز، «خدشه‌ای در اراده ما برای مسیری که می‌پیماییم ایجاد نمی‌کند و حرکت ما متوقف نمی‌شود»

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت که بسیاری از فعالان سیاسی و دانشگاهی که در انتخابات از جریان اصلاحات حمایت کرده‌اند، تحت فشار‌های شدید قرار دارند و باید مقابل این فشار‌ها «ایستادگی کنیم.»

آقای کروبی گفت که توقیف روزنامه اعتماد ملی و مسدود شدن وب‌سایت سحام‌نیوز، «خدشه‌ای در اراده ما برای مسیری که می‌پیماییم ایجاد نمی‌کند و حرکت ما متوقف نمی‌شود.»

روزنامه اعتماد ملی دو هفته پیش از این، به دستور دادسرای کارکنان دولت توقیف موقت شد و وب‌سایت سحام‌نیوز نیز از روز گذشته در ایران فیلتر شده است.

این دو رسانه، بازتاب‌دهنده دیدگاه‌های جریان‌های اصلاح‌طلب به خصوص حزب اعتماد ملی بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

روز قدس را تحریم نمایم. این روز یاد آور یکی از شگردهای دروغین خمینی ...برای سرپوش گذاشتن بجنایات متعدد این نظام است. شرکت نکردن در تظاهرات روز قدس نه بی ارزش دانستن مقاومت فلسطین است و نه بی حرمتی بماه رمضان. با بایکوت کردن و عدم شرکت در تظاهرات این روز ، خط بطلان به جمهوری اسلامی و خواهان جمهوری ایران خواستار شویم.

-- حافظه تاریخ ، Aug 30, 2009

dame aghaye Karoubi ye Bavoudjud garm,,kheyli marde, poshtesham kheyli ghors istadeim!ta ruze ghods ....movazebe khodetun bashid

-- Ari ، Aug 30, 2009

شیخ محبوب اصلاحات تا اخرین نفس با افتخار در کنارتان خواهیم بود

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

سلام
من میخواهم به شیخ اصلاحات بگویم که اگر هنوز هم حاضریم به خیابان ها برای استیفای حقوق مان بیاییم یک دلیلش این است که مطمئنیم اگر از آن تیر هایی که باعث شهادت ندا و محسن وسهراب و ...شد در تن ما هم بنشیند کسی هست که خواهان خونمان باشد. با تمام وجود از حرکت های شما حمایت می کنیم. روز ملی سبز(27 شهریور )در کنار شما به خیابان ها می آییم.
پیروز باشی(م)

-- سلمان ، Aug 30, 2009

روز قدس رو چه به ما شیخ؟؟
ما هر چی‌ میکشیم از دست این جور روزهای نامربوط و افکار پرت و پلای پان اسلامیستیه.
ملت پس سر کاری تا کی‌؟

-- عالمی‌ ، Aug 30, 2009

درود بر شیخ اصلاحات
تو به حق داری به پیش میری
به رای خودم افتخار میکنم

-- حسن ، Aug 30, 2009

روز قدس، در بسیاری از کشورهای مسلمان به نشانه همبستگی با مردم فلسطین برگزار می‌شود. حاج کروبی، روز قدس، چه ربطی به نتیجه انتخابات تقلبی اخیر و سرکوب و شکنجه و اعمال شرم آور و غیر انسانی در زندان های مخوف نظام اسلامی و کشتار مردم ایران دارد!؟ باز دوباره داری کوچه را عوضی میروی و آدرس اشتباه به ملت میدهی!؟ ملت هوشیار و آگاه و بیدار ایران دیگر دنبال آدرس های عوضی نمی روند. دست بردار، ای شیخ اصلاحات، همه ترفندها برای حفظ نظام فاسد اسلامی، با تاًخیر طولانی انجام شد و دیگر راهی جز سقوط آن نمانده است.
جبهه طرفداران مردم فلسطین «بخوان حماس و حزب الله و انثار و...».

-- Adrese Eshtebahi ، Aug 30, 2009

اي شيخ شجاع روز قدس را چنان سبز مي‌كنيم كه از قدسي‌اش چيزي نماند. تا در تاريخ آن روز را نه قدس بلكه سبز بنامند. همگي سراپا سبز مي‌اييم. سبز اندر سبز تا آنوقت ببينيم چه كسي قدسي‌اش را لابه لاي سبزهاي ايراني تشخيص مي‌دهد. اي شيخ بيا، تو هم با ميرحسين و خاتمي سبز بياييد.

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

mardome felestin kilo chandeh bema che mageh ma ghayeme onaim......

-- mehrdad ، Aug 30, 2009

این روز را انتخاب کردند چون راه پیمایی دارای مجوز است و خطری ندارد . الان وقت اینگونه تعصبات نسبت به نامها نیست . مهم نمایش قدرت سبز و اعلام موجودیت دوباره می باشد .

-- parsi ، Aug 30, 2009

Che idea badi. Roozi ghods bar asa tanafor az israel paye gozari shod va taeed on be har nahv baes sharme.

-- Ali ، Aug 30, 2009

من متأسفم برای افرادی که هنوز عقلشون نرسیده که از چنین روز‌هایی‌ باید برای جلو بردن منفعتهای جمبش مردمی استفاده کنن... قدس کیلو چنده عزیزان. بیایید بیرون شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران سر بدید... چرا میخواید تحریم کنید؟

-- Ali ، Aug 30, 2009

خود دولت حتی اگر شده از بنگلادش و پاکستان و لبنان هم آدم بیاره تظاهرات شلوغ و پر جمعیت راه بیاندازه که این کار رو حتماً میکنه چون قبلاً هم از این کارها کرده!

حالا اگه معترضین هم به خیابان بیان، که در صورت اینکار جمعیتشون باید خیلی باشه، حتی اگر شعار و اعلامیه ضد دولت هم با خودشون حمل کنن، اونوقت باز هم این دولت کل جمعیت چندین میلیونی رو میذاره به حساب اعتبار خودش.

اگر هم درگیری بشه، که احتمالش خیلی زیاده، اونوقت دیگه تکلیف این تظاهرات از همین الان معلومه!

چاره ای دیگر باید ای شیخ من!

-- بدبین! ، Aug 30, 2009

ma roze ghods miyaym
vali bayad goft ei shikh shomaha chera nemiyayd
ma naslhaye sokhteye in mamlekatim
ton 30sal har balayi khastid sarema daravardi
bandie az jonbeshe sabz. sam paris

-- sam ، Aug 31, 2009

باید از هر موقعیتی که میشود تظاهرات کرد استفاده کرد. بعد از سرنگونی این آدمکشها همه این نام ها عوض خواهد شد. فعلا فقط همبستگی، سپس همه پرسی درست و حسابی برای انتخاب نوع نظام.
آزادی نزدیک شده و نباید این فرصت ها را از دست داد.

-- آزاده ، Aug 31, 2009

rooze ghods bahaneye khoobist baraye mardom ta yekbare dige tanafore khodeshoon ro az in regime kaseef ebraz konand. Zende bad AZADI!
Hozoore mardom dar khiabanha in bar rabti be ghods nadare

-- Minaq ، Aug 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)