تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تشکیل کمیته بررسی گزارش دفن اجساد

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران، از تشکیل کمیته‌ای در این شورا به منظور بررسی گزارش دفن اجساد مجهول‌الهویه در «بهشت ‌زهرا» خبر داد.

تشکیل این کمیته پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دفن ۴۴ جسد فاقد هویت در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا که اعلام شده است از کشته‌شدگان حوادث اخیر در ایران هستند، صورت می‌گیرد.

کمیته ویژه و حقیقت‌یاب مجلس نیز از هفته گذشته، بررسی‌های جداگانه‌ خود در این خصوص را آغاز کرده‌اند.

حمیدرضا کاتوزیان یک عضو کمیته حقیقت‌یاب روز گذشته دفن اجساد فاقد هویت در قطعه ۳۰۲ را تائید کرد و گفت که اعلام هویت این افراد بر عهده پزشکی قانونی است و شهرداری و سازمان بهشت زهرا در این خصوص مسئولیتی ندارند.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای دانشجو که در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «وقتی دیکته شده که با اطلاعات موجود این افراد را به صورت مجهول‌الهویه دفن کنند، سازمان بهشت زهرا نیز چاره‌ای جز این کار ندارد.»

خبرگزاری ایلنا نیز گزارش کرده که در جلسه امروز یکشنبه شورای شهر تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران توضیحاتی درباره دفن این اجساد ارائه داده است.

آقای قالیباف در این جلسه گفته است که شهرداری DNA افراد مجهول‌الهویه را ثبت کرده و در آینده امکان تشخیص هویت آنها وجود دارد.

شهردار تهران همچنین بازنشستگی محمود رضائیان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا را بی‌ارتباط با موضوع دفن اجساد اعلام کرده است.

آقای رضائیان هفته گذشته تنها چند روز پس از انتشار دفن اجساد فاقد هویت در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا به گفته مقام‌های رسمی بازنشسته شد.

موج سبز آزادی ادعا کرده است: «اکثر کسانی که به صورت مخفیانه و بی‌نام و نشان در بهشت زهرا دفن شدند، دخترانی هستند که مورد تجاوز وحشیانه‌ نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی قرار گرفته‌اند»

کمیته شورای شهر تهران در شرایطی تشکیل می‌شود که وب‌سایت موج سبز آزادی هویت یکی از اجساد دفن شده در این قطعه را سعیده پورآقایی اعلام کرده است.

این وب‌سایت نوشته که سعیده پورآقایی فرزند یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق است که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات و پس از «تجاوز»، بدنش با اسید سوزانده و مخفیانه در این قطعه دفن شده است.

بنابر اعلام این وب‌سایت، خانواده پورآقایی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا علت مرگ او را «بیماری کلیوی» اعلام کنند.

موج سبز آزادی همچنین ادعا کرده است: «اکثر کسانی که به صورت مخفیانه و بی‌نام و نشان در بهشت زهرا دفن شدند، دخترانی هستند که مورد تجاوز وحشیانه‌ نیروهای امنیتی و شبه‌نظامی قرار گرفته‌اند.»

این وب‌سایت در عین حال مدعی کشف یک گور دسته‌جمعی دیگر در اطراف بهشت زهرا شده که انتشار جزئیات آن را به آینده موکول کرده است.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، ده‌ها نفر کشته شده‌اند که از سرنوشت برخی کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست.

پلیس ایران تعداد کشته‌ها را ۲۰ نفر اعلام کرده است، اما ستاد پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، آمار کشته‌شدگان را ۶۹ نفر می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در عوض قرار است جنازه های جعلی پاسداران را که در کردستان کشته شده اند را برای وانمود کردن اینکه در تظاهرات و توسط معترضین کشته شده اند جایگزین کنند. تعدادی از این پاسداران که شدیدا زخمی هستند هنوز نمرده اند برای همین هم سردار جعفری گفته حدود هفت نفر. مثل اینکه بگوید حدود هفت کیلو! خبر را اینجا بخوانید:
http://www.peiknet.com/1388/07shahrivar/07/page/ghods.htm

-- بدون نام ، Aug 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)