تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تکذیب جابه‌جایی طرح سپر موشکی

وزارت خارجه ایالات متحده خبر احتمال جابه‌جایی سپر موشکی «علیه ایران» از اروپای شرقی به دیگر نقاط را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پی. جی. کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گزارش لغو طرح سپر موشکی را «غیر دقیق» توصیف کرد.

روز گذشته روزنامه «گازتا ویبورچا»، روزنامه اصلی کشور لهستان از قول مقامات و لابی‌گران در واشینگتن گفته‌بود که ایالات متحده «به احتمال زیاد طرح سپر موشکی در لهستان و جمهوری چک را لغو خواهد کرد و به دنبال مکان‌های جایگزین هم‌چون اسرائیل و ترکیه برای پایگاه‌های این طرح است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازنگری طرح هنوز کامل نشده‌است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این خبر گفت: «بازنگری ما در خصوص راهبرد پدافند موشکی ادامه دارد و هنوز کامل نشده‌است.»

بانی طرح سپر موشکی، جرج بوش، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده بود. وی هدف از این طرح را «پدافند ضد موشکی علیه کشورهای یاغی مانند ایران» عنوان کرده‌است.

روسیه به شدت با این طرح مخالفت دارد و آن را «رخنه غرب در اروپای شرقی» و «خطری برای امنیت ملی» خود قلمداد می‌کند. روسیه هم‌چنین تهدید کرده‌است که در صورت ادامه این طرح، کلاهک‌های جنگی خود را به سوی لهستان و چک نشانه خواهد رفت.

باراک اوباما که خواستار «آغازی نو» در روابط میان کشورش با روسیه است از آغاز سال جاری دستور بازنگری این طرح موشکی را صادر کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
احتمال جابه‌جایی سپر موشکی «علیه ایران»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)