تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

انتقاد از روش دولت در عرصه جهانی
سرمقاله امروز روزنامه آفتاب یزد با عنوان «خود موفق‌بینی دولت و امتیاز گیری خارجی‌ها!» در خصوص حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران به خصوص در عرصه بین‌الملل نوشته شده است.

در بخشی از سرمقاله امروز این روزنامه نوشته شده است: «حامیان محمود احمدی‌نژاد اصرار زیادی دارند که پرونده انتخابات دهم ریاست جمهوری را مختومه اعلام کنند. این اصرار در چهار سال گذشته در عرصه‌های دیگری نیز قابل مشاهده بود.»

به نوشته روزنامه آفتاب یزد، «پس از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، نوعی تلاش بی‌سابقه در عرصه جهانی آغاز شده تا ایران را در موضع ضعف قرار دهند. البته این تلاش، سابقه‌ای دیرینه دارد اما آنچه می‌تواند موجب نگرانی باشد، روش دولت نهم در مواجهه با مسائل بین‌المللی است.»

سرمقاله نویس آفتاب یزد افزوده است: «این نگرانی وجود دارد که نوعی تفاهمات غیرعلنی صورت گیرد که هدف اصلی آنها القای کارساز بودن سیاست خارجی دولت از طریق کاهش چنگ و دندان نشان دادن‌های علنی سران زیاده خواه کشورهای عربی، غربی و شرقی است.»

متن کامل سرمقاله

حمله شدید کیهان به موسوی
سرمقاله امروز روزنامه کیهان با عنوان «حزب یا ستون پنجم ؟!» به بهانه یک اس.ام.اس ادعایی از جانب ستاد موسوی برای داوطلبان کنکور مبنی بر خودداری از پیگیری شکایات خود از طریق سازمان سنجش، به انتقاد از وی پرداخته است.

سرمقاله نویس کیهان نوشته است: «بی‌حساب نبود که آمریکا، اسرائیل، اتحادیه اروپا، تمامی گروه‌های ضدانقلاب- بدون استثناء- مفسدان اقتصادی، کلان سرمایه‌داران غارتگر و... در حمایت از موسوی و دارودسته‌اش یقه چاک می‌کردند و تمامی توان سیاسی و رسانه‌ای خود را در پشتیبانی از این جماعت به کار گرفته بودند.»

به نوشته این روزنامه «موسوی اگر اسناد و مدارکی که حاکی از تقلب در انتخابات! باشد در اختیار دارد، چرا علی‌رغم درخواست چندباره مراجع قانونی، از ارائه این اسناد خودداری ورزیده است؟! و چنانچه هیچ‌یک از مراجع قانونی را قبول ندارد، چرا دم از قانون‌گرایی می‌زند؟»

کیهان در ادامه افزوده است: «هدف موسوی از بیانیه آخرش، فرار از مجازات قطعی به جرم قتل انسان‌های بی‌گناه، برپایی آشوب و بلوا، اجیر کردن اراذل و اوباش برای تعرض به جان و مال و ناموس مردم، همکاری آشکار با بیگانگان و ایفای نقش ستون پنجم آمریکا در داخل کشور و ده‌ها جرم مشهود دیگر است.»

متن کامل سرمقاله

«به آخر خط نرسیده‌ایم»
سرمقاله امروز روزنامه مردمسالاری با عنوان «رویش دوباره و همچنان امیدوار به آینده» به محدودیت‌های رسانه‌ای اخیر در ایران و برنامه‌های این روزنامه در آینده اختصاص دارد.

در ابتدای این سرمقاله نوشته شده است: «با توجه به برخی محدودیت‌ها برای برخی رسانه ها اعم از مکتوب یا الکترونیک، حتی آن دسته از رسانه‌ها هم که تمایل به تداوم اطلاع‌رسانی دقیق داشتند، با رکود فعالیت‌های خود مواجه شده‌اند.»

به نوشته این روزنامه «با این وجود با پایان انتخابات این دوره، بر خلاف دوره‌های قبل عطش مردم برای دانستن و آگاه شدن از زوایای مختلف رخدادهای سیاسی، کاهش نیافته است.»

مردمسالاری در پایان آورده است: «ما می‌خواهیم باز هم امید را بی‌صدا فریاد کنیم. می‌خواهیم بگوییم که با پایان انتخابات به آخر خط نرسیده‌ایم. این تازه اول راه است.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «کسری بودجه را چگونه تامین کنیم»

سرمقاله امروز روزنامه قدس با عنوان «شفافیت در مرزبندی با جنایتکار جنگی»

سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «شاخص کل بورس کافی نیست»

سرمقاله روزنامه وطن امروز با عنوان «از فرار مغزها تا فرار دزدها!»

سرمقاله امروز روزنامه اعتماد ملی با عنوان «خلأ امنیتی در عراق»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مدیر روزنامه کیهان اقای بی شریعت .دیگر گزافه و یاوه نگو که ملت ما تو و هم پیاله های تو را خوب میشناسند .
اگر امروز به یمن سازمان گشتاپویی میتوانی هرگونه تهمت دستگیری و شکنجه رانسار ملت غیورایران بکنید.دیری نخواهد گذشت که با چشمهای گریان طلب عفو کنی .کیست که تو را نشناسد .طراح کودتای مخملین

-- jahad ، Jul 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)