تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«کارکنان سفارت بریتانیا محاکمه می‌شوند»

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و خطیب این هفته نماز جمعه تهران از محاکمه کارکنان بازداشت‌شده سفارت بریتانیا خبر داد.

وی در نماز جمعه این هفته در باره دولت بریتانیا گفت:
«این‌ها پیش از انتخابات، انقلاب مخملی را طراحی کرده بودند و حتی در سایتی که در وزارت خارجه انگلستان کشف شد از اسفند ماه اعلام کرده بودند که در انتخابات ایران ممکن است اغتشاشاتی شود و ما باید به تبعه‌های خود اعلام کنیم که مراقب باشند. این پیش‌بینی‌ها یعنی چه؟ بعد هم افرادی در سفارت‌خانه انگلیس که در اغتشاشات دست داشتند دستگیر شدند و قطعاً محاکمه خواهند شد.»

به گفته دولت بریتانیا تا این لحظه هفت تن از ۹ نفر کارکنان ایرانی سفارت‌خانه آن کشور در تهران که بازداشت شده‌بودند آزاد شده‌اند.

آیت‌الله جنتی خطاب به کسانی که از آنان به عنوان «دشمنان» یاد کرد گفت: «شما انتظار دارید که با یک آشوب بعد از انتخابات حکومتی سرنگون شود و حکومتی دست‌نشانده شما سر کار بیاید؟»

کمی پس از خطبه جمعه آیت‌الله جنتی، دفتر امور خارجه بریتانیا نگرانی خود را از این اظهارات ابراز کرد.

سخنگوی امور خارجه بریتانیا در این پیوند گفت:
«ما نگرانیم و در حال بررسی گزارش‌ها هستیم. این اتهامات که کارکنان ما به ناآرامی‌ها دامن زده‌اند کاملاً بی‌اساس است.»

دفتر نخست‌وزیری گوردون براون نیز امروز نگرانی خود را از این اظهارات دبیر شورای نگهبان ابراز کرد.

«از اعتراف‌ها هرچه‌قدر صلاح باشد به مردم می‌گوییم»
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنانش به بحث در مورد رویدادهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت.

وی اظهار داشت: «کم‌کم آشوب‌ها خوابید و عده‌ای هم دستگیر شدند و اعترافات این‌ها هم دارد گرفته می‌شود و هرچقدر از آن که به مصلحت باشد به مردم گفته خواهد شد. یک عده از قبل نشسته بودند که ببینند انتخابات به نفع هر کس که تمام شد شلوغ کنند و به بهانه انتخابات به خیابان‌ها بریزند. وقتی قضیه چنین است چه نفعی برای مردم خواهد داشت؟ جز این است که دشمن برای ما کف می‌زند؟ ۳۰ سال است که داریم می‌گوییم هر کاری دشمن گفت خوب است باید خلاف آن را انجام دهیم و این یک معیار مناسب است.»

احمد جنتی: یک عده از قبل نشسته بودند که ببینند انتخابات به نفع هر کس که تمام شد شلوغ کنند و به بهانه انتخابات به خیابان‌ها بریزند

طی ناآرامی‌های اخیر، نیروهای دولتی اقدام به بازداشت بیش از هزار نفر کردند. سازمان‌های جهانی حقوق بشر طی روزهای اخیر بارها نگرانی خود از «پروژه اعتراف‌گیری تحت شکنجه» از این بازداشت‌شدگان را ابراز کرده‌اند.

«ببینید چه‌فدر دروغ گفته شد؟»
دبیر شورای نگهبان در پیوند با رویدادهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:

«ببینید چقدر در این ایام دروغ گفته شد؟ برای مثال به امام جمعه یکی از شهرها گفته بودند که در فلان شهر تعرفه کم آمده است. این امام جمعه به فرماندار زنگ زده و مسئله را سؤال کرده و فرماندار به او گفته‌است که چنین چیزی صحت ندارد. از هر دروغی استفاده کردند که کار خود را پیش ببرند، آیا این بدین معنا نیست که نظام را قبول ندارند.»

آیت‌الله جنتی در مورد درخواست ابطال انتخابات گفت:
«این مملکت ولی فقیه دارد که گره‌های کوری را که هیچ کس نمی‌تواند باز کند، باز می‌کند و مشکلات به دست او حل می‌شود پس دیگر به دنبال چه هستید؟»

وی افزود:
«این انتخابات، انتخابات سالمی بود و اشکالی نداشت. در بازشماری ۱۰ درصد از آرا که صورت گرفت نیز اختلاف خیلی ناچیز مشاهده شد که غیرطبیعی نیست؛ چرا که حتی اگر یک بسته اسکناس به دست کسی بدهیم و دو بار شمارش کند، بار اول با بار دوم فرق می‌کند. در این ایام غیبت شد، دروغ گفته شد و فحاشی و بدزبانی شد و کسانی که این کارها را کردند باید توبه کنند و از خدا بخواهند که آن‌ها را ببخشد.»

نتایج اعلام‌شده انتخابات دهم هم‌چنان مورد مناقشه شماری از کاندیداها و گروه‌های مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در خطبه خود در نماز جمعه تهران اعلام کرد که با معترضان به این نتایج برخورد خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای جنتی خودتی. این بی ربط گویی ها دیگر در ملت اثری ندارد. دوره شما ها تمام است، دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. ملت شما جنایت کاران را محاکمه خواهد کرد، منتظر باشید...

-- کیارش ، Jul 3, 2009

یک کسی باید شود و یک تخم ئبگذارد و آنرا شکسته بیندازند روی زبان و توی گلوی این امام زمان حی و حاضر تا او اینهمه لکنت زبان نداشته باشد.
الهی که مرگ بر روحانیت و مرگ بر جمکرانیها و جمارانی ها و حوضوی ها و حوزوی ها ... و مرگ بر من که این ناپاکان متوقد برم حکومت می کنند. و حتا مرگ بر بیغیرتانی که نان بنرخ روز می خورند و همین حالا هم سر در آخور پول نفت و تعطیلات خود را در دوبی و ترکیه و آلمان و فرانسه و انگلیس و تایلند می گذرانند و به من چهشان سوراخ گوش را پاره می کند. آری گروهی مفت خور که هم نعلین لیس ...های عمامه بسرند و هم چاپلوس پاسدار و هم خا ..... بسیجی و امام جمعه تا بساز و بفروشی کنند و چه و چه... آری مرگ بر هر چی تن لشه، و تن لاشه است! زیرا روحانیت شنیع پادوهایی از همه رنگ دارد. و اینها که دهانشان ... آخوند چسبیده و خون خونخوار می مکند آز آنهایی هستند که هم یقه سه سانتی در کمد خانه دارند و هم کروات کرستین دولور و هم تربت امام حسین و هم ویسکی ولانتاین و جانی والکر، و هم تسبیح شاهمقصود و هم تریاک رفسنجان و هم نبات و زعفران مشهد و هم خاویار شمال و هم لباسشان از پاریس می آید و هم برای عقد دخترشان آخوند مخنث و رجاله را استخدام حضور و خلوت می کنند و هم برای خرید به اروپا می روند و هم برای بخور و خرید کلی بسوی چنین سرازیر می شوند و اینها همه نشانه ای ست از اینکه روحانیون بنوبه حلالزاده گانی را دارند که روی بیغیرتان تاریخ را سفید مالی کرده اند. اینان تا چندی دیگر پیراهن های یقه سه دکمه و تسبیح تربت و جانماز گلمبتون ... را در سطل خاک خواهند انداخت، و خواهند گفت که انقلاب کرده اند. آری ولی نگران نباشید همهی عالم پوفیوان خودشان را دارند و ما هم اینها را داریم. مرگ بر روحانیت را بخاطر بسپارید!

-- بدون نام ، Jul 3, 2009

are joone amat janati; oon roozi ke melat pedareto dar avordan mifahmi. Janati= biganeye mardom farib.

-- omid ، Jul 3, 2009

اونی که به ما .. کلاغ ... دریده بود

فقط می‌تونم بگم خفه .

البته اینهم از سرت زیاد

-- jahad ، Jul 3, 2009

آیت‌الله جنتی در مورد درخواست ابطال انتخابات گفت:
«این مملکت ولی فقیه دارد که گره‌های کوری را که هیچ کس نمی‌تواند باز کند، باز می‌کند و مشکلات به دست او حل می‌شود پس دیگر به دنبال چه هستید؟»
گره کور، حکومت فاسد اسلامی در ایران و گردانندگان فسیل این نظام است. باز کردن گره کور انتخابات دروغین اخیر توسط اقدام بی خردانه و زورگویانه ولی فقیه منجر به کشته و مجروح شدن هزاران مردم معترض شد. اگر باز کردن گره های کور که هیچ کس نمی تواند باز کند و تنها ولی فقیه مستبد با کشتن و سرکوب کردن مردم می تواند باز کند، این ولی فقیه صلاحیت رهبری ندارد و باید کنار گذاشته شود. هیچ کدام از شماها صلاحیت اداره کشور ایران را ندارید، تا دیر نشده و فجایع بیشتری را بوجود نیاوردید، برگردید به حجره ها و حوزه های دینی، که جای شما آنجاست. حکومت اسلامی یک دروغ بزرگ تاریخ بود.
جمعیت کوران،

-- Koran ، Jul 3, 2009

این جمله اقای جنتی خیلی معروف است
مملکت ولی فقیه دارد مثل مملکت شاه دارد
پس ولی فقیه هم رفتنی است.

-- فریدون ، Jul 3, 2009

قیافه و صدای بعضی از اینها رو که میشنوم ناخوداگاه حالم بد میشه همش دروغ و شر ور برای روحیه دادن در یاران خودشون میگن اگرنه دنیا هم فهمیده که چه دروغگوهایی هستن مردم ایران که سالهاست خبرداره
خوبه اگه خارجی نبود اینها چه بهونه ای داشتن
شما باطرح موزایکی نیروهای بسیج با کم کردن سرعت اینترنت از مدتها پیش برنامه این کودتاتون را داشتین

-- محمد ن ، Jul 3, 2009

منهم با کیارش موافقم! آخه این آیا باید نمونه های مانند این آدمهای بی شعور رهبر یک ملت باشند؟ براستی که از سوی این حضرات بی اندیشه چه قدر ارزش انسان خوار شده است!!

-- مسعود از پارس ، Jul 3, 2009

ای جنایتکار ای ... روز سقوط قطعی تو و هم قطارانت زودتر از انچه میپنداری هست. انگاه باید پاسخگوی جنایات و دروغهایتان باشید.
به امید پیروزی

-- Nam ، Jul 3, 2009

mosavi........karoobi ma ba shoma hastim Zendeh bad iran va irani

-- Hamide irani ، Jul 3, 2009

با احضار سفرای اروپائی باید دید جمهوری اسلامی قصد ادامه اینگونه خیمه شب بازی ها را دارد و یا مانند غائله رکسانا صابری به شکرخوری میفتد...!!!!

-- مبینا ، Jul 3, 2009

از خداوند مسئلت می نمائیم که به پاس خدمات بی نظیر این جرثومه ریا و دروغ هر چه زودتر او را به رهبر و مرشد اول خود ملق فرماید

-- sia15@yahoo.com ، Jul 3, 2009

آقای جنبی اصلا انبخابات ریاست جمهوری را فجراموش کن بیا اگر به ادعای خودتان همه اعمه اطهارو چهارده معصوم با شما هستند یک همه پرسی بگذار برای شخص خودت ببین چند نفر به تو رای میدهند. آخه خجالت هم خوب چیزیه .شماراکی به مقام رسانده آیا برایش کارکرده ای؟ برایش تحصیلات عالی دارید؟ مگر همین ملت نبودند که خون دادند تا انقلاب پبروزشود وشماانقلاب را از آنها دزدید و حال دارید ملت رامیکشید. شما جایتان در مسجد است واین جایگاه کنونی را هم دزدیده اید. ولی به زودر ملت با فرهنگمان همه اینهارا از شماو یاران دروغگویتان پس خواهد گرفت و شما را از ایران بیرون خواهند کرد که بروید بلکه با سروران عربتان که با آدمکشی این دین را به ایران وارد کردند مشهور شوید.

-- مراد ، Jul 3, 2009

به روباه می گن شاهدت کیه میگه دمم!

-- بدون نام ، Jul 3, 2009

به امید روزی که تمامی این وحشی های افسار گسیخته محاکمه و به اشد مجازات برسند. این آقا و امثال او خطرناک ترین موجودات روی زمین هستند که برای جامعه بشری تهدید بسیار جدی و مهمی هستند. جدی می گوییم آنها به مراتب از آدولف هیتلر وحشی تر و خطرناک ترند. به امید نابودی خامنه ای ... و همه مزذورانش.

-- آرش ، Jul 3, 2009

1- اگر کسی الزایمر گرفته باشد یک بسته 10 تایی را هم درست نمی شمارد
2- دشمن چون می داند هر چه بگوید شما عکس ان را انجام می دهید . راه درست را نشان می دهد تا شما به چاه بیفتید (دشمن است دیگر دوست دارد شما به چاه بیفتید)

-- بدون نام ، Jul 3, 2009

بگم؟ بگم؟ آقای جنتی، بگم؟ فقط وقتی یک "کف زن" یک بسته اسکناس رو دو بار میشمره، حاصل دو مقدار متفاوت میشه.

-- حمید ، Jul 3, 2009

چند ساعت پس از سخنان جنتی در مورد محاکمه که عکس العمل اروپائی ها شروع شد کانال فرانس 24 ساعت 8شب به وقت تهران گفت دیپلماتهای ایرانی احضار شده گفته اند جنتی گفته احتمال دارد که مجاکمه شوند و محاکمه این دو نفر کارمند محلی در بازداشت قطی نیست . تمام نشانه ها حاکی از اینست که کودتا چیان قاطی کرده اند نه فکر این مقاومت در داخل را میکردند و نه عکس العمل های خارجیانرا . حاکمان مشروعیت شان را از دست داده اند تنها سوراخ فرارشان از این مهلکه خود ساخته سناریوی دست خارجی است فقط فکر اینرا نکرده اند که با زمینه سازی های انتخابات آزاد ملیونها نفر را خودشان به صحنه آوردند حال به این جماعت میخواهند بقبولانند که آلت دست خارجی شده اید. آقایان فعلا راه شدت عمل در پیش گرفته اند با این توهم که بحران گذرا است غافل از آنکه عدم مشروعیت و تنفر از جناح کودتا آنچنان به اعماق جامعه رسوخ یافته که بازیگران عرصه سیاسی که نگاهی به آینده دارند آرام آرام از کودتا چیان فاصله میگیرند .
طراح بیرون آوردن احمدی نژاد از درون انتخاباتی بظاهر آزاد جام زهر را به گلوی آقایان ریخت .

-- بدون نام ، Jul 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)