تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

رئیس دانشگاه تهران: من دستور حمله ندادم

رئیس دانشگاه تهران بار دیگر ادعای سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در مورد این‌که وی دستور ورود نیروی انتظامی به محوطه کوی دانشگاه داده‌است را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، فرهاد رهبر امروز جمعه به این خبرگزاری گفته‌است که وی چنین دستوری نداده‌است.

این در حالی است که پیش از این، محسن کوهکن، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت که «پلیس به درخواست و دستور رئیس دانشگاه تهران وارد خوابگاه دانشجویان این دانشگاه در خیابان امیرآباد شمالی شده‌است.»

آقای رهبر چند ساعت پس از اظهارات عضو هیات رئیسه مجلس نیز به خبرگزاری مهر گفته‌بود که نیروی انتظامی با مجوز شورای تأمین وارد کوی شده است.

در جریان ناآرامی‌های تهران که در اعتراض به نتایج انتخابات روی داد، گروهی از نیروهای پلیس و لباس شخصی‌ها که هویت آن‌ها تاکنون مشخص نشده، با ورود به کوی دانشگاه تهران، دانشجویان ساکن آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

رئیس دانشگاه تهران امروز در این باره گفت: «تحقیقات در زمینه حادثه کوی در چهار کارگروه ویژه در حال پیگیری است که خودم نیز شخصاً موضوع را دنبال می‌کنم.»

وی افزود:
«بنده جلسات متعددی را با نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و قضائی برگزار کردم و آن‌ها هم قول مساعد دادند که قضیه را با سرعت پیگیری کرده و نتیجه را اعلام کنند.»

آقای رهبر کشته شدن ۵ دانشجو و عدم حضور وی در کوی دانشگاه در شب حادثه را نیز تکذیب کرد

فرهاد رهبر با بیان اینکه در کارگروه‌های بررسی حمله به کوی دانشگاه، نمایندگان مجلس نیز حضور دارند، افزود: «نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید واقعه کوی دانشگاه را پیگیری کنند.»

وی در پاسخ به پرسشی در باره مقایسه این حملات با حادثه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ گفت:
«این حادثه قابل مقایسه با حادثه ۱۸ تیر ۷۸ نیست و در حالی که هم اکنون کمتر از ۵ نفر از دانشجویان در بیمارستان بستری هستند، در آن زمان بر اساس نامه رئیس وقت دانشگاه تهران، این رقم بالغ بر ۲۵۰ نفر می‌شد.»

این در حالی است که بنا بر اعلام منابع دانشجویی، حمله خرداد ماه به کوی دانشگاه تهران گسترده‌تر و خشونت‌بار تر از حمله ۱۸ تیرماه بوده است.

در هیجدهم تیرماه ۱۳۸۷ در پی تحصن اعتراض‌آمیز دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به توقیف روزنامه سلام، نیروی انتظامی با ورود به این کوی، این تحصن را به خشونت کشید.

رئیس دانشگاه تهران کشته شدن ۵ دانشجو در حوادث اخیر را «شایعه» دانست و آن را «باعث ایجاد عدم امنیت روانی در حدود ۱۰ هزار خانواده دانشجویان» توصیف کرد.

آقای رهبر هم‌چنین این گفته را که «مسئولان کوی دانشگاه در شب حادثه، درآن محل حضور نداشتند» تکذیب کرد و گفت:
«من و مسئولین مربوطه درآن شب از ابتدا تا انتهای قضیه در محوطه خوابگاه‌های کوی دانشگاه حضور داشتیم، در صبح بعد از واقعه نیز من اولین کسی بودم که به خوابگاه دختران و پسران رفتم، ولی طبیعتاً در هنگام واقعه با توجه به فضای خشونت‌آمیز حاکم و زد و خوردهایی که صورت می‌گرفت، امکان ورود به میدان و گفت‌وگو یا دعوت به آرامش وجود نداشت.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان


این بیجاره راست میگه. این بابا را با یک "رهبر" دیگه اشتباه گرفته اند.

-- امید ، Jul 3, 2009

اگر حمله به کوی دانشگاه وکشتن وزخمی کردن دانشجویان درست پیگیری شود.و عاملین آن شناخته و

محاکمه شوند؛ دیگر اینگونه جنایتها تکرار نمیشود.اگر چه برای دانشگاهیان شناخته شده هستند ؛این همه دوربینهای مخفی در خوابگاهها

برای کنترل دانشجویان؛از این جنایتها فیلم تهیه نکردند؛خانواد ه ها باید خواستار فیلمهای دوربین مخفی دانشگاه شوند.

-- neda ، Jul 4, 2009

متاسفانه رئیس دانشگاه مدی جدی برای احقاق حق دانشجویان نیست.

-- بدون نام ، Jul 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)