تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بررسی طرح خرید خدمت سربازی در مجلس

طرح خرید خدمت سربازی در کمیسیون امنیت‌‏ ملی و سیاست‌‏خارجی مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته می‌شود.

حسین سبحانی‌‏نیا نماینده نیشابور در مجلس امروز (شنبه) به خبرگزاری ایلنا گفت که کمیسیون امنیت ملی «مسائلی از قبیل کم کردن مدت خدمت سربازی و خرید آن را به شور و مشورت خواهد گذاشت.»
طرح خرید خدمت سربازی، پیش‌تر با افزایش مخالفت‌ها با اجرای آن، در سال ۱۳۸۰ متوقف شد.

این در حالی است که محمد اسحاقی معاون مطالعات و تحقیقات سازمان ملی جوانان هفته گذشته به خبرگزاری برنا گفته است: «۱۰.۳ درصد جوانان به دلیل خدمت نظام وظیفه به سایر کشورها مهاجرت کرده‌اند.»

بررسی مجدد طرح خرید خدمت سربازی تحت عنوان «خوشایندسازی سربازی» صورت می‌گیرد که کلیات آن هم‌اکنون در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی است.

به گفته آقای سبحانی، مهمترین بخش این طرح «ایجاد انگیزه در جوانان برای انجام خدمت سربازی است.»

آن‌طور که این نماینده مجلس اعلام کرده است: «رعایت عدالت اجتماعی و در نظرگرفتن توانایی‌‏های سربازان برای خدمت در طول مدت در نظرگرفته شده؛ از دیگر محورهای مورد نظر در تدوین این طرح است.»

۲۳ مهر ماه امسال نیز، موسی کمالی مدیر مشمولین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده بود که مدت خدمت سربازی در مناطق عادی دو ماه و در مناطق محروم و عملیاتی یک ماه کاهش یافته است.

در فروردین ماه امسال، مدت زمان خدمت در نیرو‌های مسلح برای سربازان در مناطق عادی به ۲۰ماه، مناطق محروم به ۱۸ماه و مناطق عملیاتی به ۱۷ماه کاهش یافته بود.

وضعیت سربازی در سایر کشور‌ها
در ۲۵ کشور از ۱۹۵ کشور دنیا مدت خدمت سربازی بیش از یک و نیم سال است.

پیش از ابلاغ این مصوبه، ایران نظیر کشور‌های سوریه، کره شمالی، سومالی، کوبا و بورکینافاسو دوران خدمتی بیش از ۱۸ ماه داشت.

در ۱۴۹کشور جهان هم، سربازی اجباری نیست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در کشور اسرائیل مدت سربازی برای پسران 3 سال و برای دختران 2 سال است و زمان آن بعد از انجام تحصیلات "دبیرستان" است. اینکه اسرائیل رو از لیست کشورهای شبیه ایران جا انداختین و به سوریه و کوباو... غنائت کردین به طور قطع کاملا تصادفی بوده.

-- محمد ، Nov 8, 2008

اگر دوست عزیز جناب محمد برای ما توضیح دهند که چرا اسراییل در این مورد الگوی ایشان شده ممنون خواهم شد. و ممنونترم اگر توضیح دهند که چرا قوانین اسراییل ناظر بر انتخابات آزاد و آزادی رسانه ها را الگو قرار نمیدهند و به قانون سربازی اکتفا می کنند

-- Ali ، Nov 9, 2008

سربازی در ایران برای کسانی که تحصیلات عالی داشته اند در بهترین دانشگاه ها درس خوانده اند و پر از انرژی برای فعالیت هستند یک بیگاری و بیکاری مضاعف و هولناک است، در ایران کودکان و جوانان تنها از این نظام کنترل و سانسور به دیگر نظام کنترل و سانسور حواله می شوند از دبستان به راهنمایی و دبیرستان و سپس دانشگاه که از هر اعتماد به نفس بخشی به جوانان خالی شده و در پایان تیر خلاص سربازی برای خالی کردن هر چه بیشتر آنان، نه آمار و نه ارقام برای نشان دادن این ظلم کفایت می کند و نه مقایسه با کشور همیشه در حال جنگ و کوچک اسراییل، پول نفت می تواند برای تعلیم نیرو های متخصص نظامی و علاقمند صرف شود و آیا این حق را نباید برای کسی قایل شد که نخواهد هیچگاه بازو بسته کردن اسلحه را برای جنگ یاد بگیرد! اینها هیچ آیا محروم کردن به خدمت نرفته ها از همه ی حقوق شهروندی از جمله خارج شدن از کشور ، ادامه تحصیل ، حق مالکیت ، حق کار، حق گرفتن مدرک تحصیلی که برای آن 18 سال تلاش کرده اند و گرو گیری کردن از آنها به نام خدمت مقدس کار درستی است همه ی اینها نه تشویق است و نه تنبیه، ظلم روی ظلم است و همه می دانند آقا زاده ها هیچگاه به خدمت نمی روند این هیچ، حتی آنقدر معافیت های پزشکی دست بالا هستند که تنها انسانی که در حال مرگ باشد را انگار نمی خواهند، من هم از تحصیل در دکتری محروم شده ام و هم از خارج شدن از کشور هم از کار و هم از حتی فروش اموال ناچیزم ، هم از اخذ مدرک کارشناسی ارشد که با نمره بالا از دانشگاه تهران دریافت کرده ام اما هرگز حاضر به بردگی برای یک مشت پوتین پوش نخواهم بود اگر می خواستیم بدون 18 سال جان کندن هم می شد یاد گرفت کلاشنیکف چگونه آدم می کشد

-- mehdi ، Nov 9, 2008

آقای محمد موافقم.در ضمن قناعت درست است.

-- بدون نام ، Nov 9, 2008

اگر سربازی خوب وعمری مقدس است از روحانیون بخواهند خود را معاف نکنند وبه سربازی بروند تا الگو جوانان بلشند

-- محمد ، Nov 9, 2008

فروش خدمت سربازی یعنی دولت دچار کمبود بودجه شدید شده است و اوضاع خوبی ندارد
و باید از مردم کسب درآمد کند و چون دیگر نمیتوان سیم کارت یا ماشین را گرانتر به مردم فروخت تنها راه فروش سربازی است

-- بدون نام ، Nov 9, 2008

در حالی مردم و به خصوص جوانان این کشور، شاهد شوی زودهنگام انتخاباتی به اصطلاح اصولگرایان در استیضاح کردان بودند و استیضاح کنندگان چنان درباره تکلیف الهی و وظیفه ملی خود در این استیضاح و در برخورد با یک مدرک جعلی گلوی خود را پاره می کردند که متاسفانه دو سال حیاتی از عمر میلیونها جوان این کشور در سربازی اجباری بی هیچ مابه ازائی تلف شده و چه مشکلات حادی که برای این گروه میلیونی پیش نمی آید و صدائی از هیچ مقام و مسئول و نماینده ای در نمی آید.
البته حرکت اخیر کمیسیون امنیت ملی بسیار در خور تقدیر خواهد بود اگر نتیجه ای در عمل حاصل شود.

-- یک جوان ، Nov 9, 2008

عزیزم بنویس قناعت نه غنائت!!!!

-- mehrdad ، Nov 9, 2008

به نظر من در اولین تابستانی که پسرها منتظر نتیجه کنکور هستند آنها را به دوره اموزشی بفرستند و بعد از ان یا به انها کارت اماده به خدمت بدهند و سرباز احتیاط برای زمان جنگ شوند یا حد اکثر در مدت دانشجویی ۴ تا تابستان انهارابه خدمت ببرند و در پایان به انها کارت پایان خدمت بدهند

-- اذین ، Nov 9, 2008

محمد جان

شما مطمئن باشيد كه حتما سهوا و كاملا اتفاقي اسرائيل از قلم افتاده ، و گرنه راديو زمانه و طرفداري و يكجانبگي ، چه اتهامات نابجايي ، شما كافي به تيتر بقيه خبر ها نگاه كنيد ، فقط لطفا فكر نكنيد ايران قصابيه

-- عليرضا ، Nov 9, 2008

در اکثر کشورهایی که سربازی در آنها اجباری است، لزومی به گذراندن پیوسته دوره نبوده، عدم انجام سربازی مانع خروج از کشور نیست و از همه مهمتر حقوق، تسهیلات و مشوقهای بسیاری برای خدمت سربازی درنظر گرفته می شود.

-- امیر ، Nov 9, 2008

به نظرم هرچند باشه می ارزه تا 2 سال از عمر گرانبهامو صرف خدمت(!) به جمهوری اسلامی بکنم!

-- امین ، Nov 9, 2008

از مسئولان خواهشمندم طرح فروش سربازی را اجرا کنند تا جوانان کمتری از ایران بروند و حقوق و مزایای سربازان را نیز افزایش دهند. متشکرم.

-- احمد ، Nov 9, 2008

اگرمدت خدمت سربازی فقط به یک دوره 2ماهه اموزشی تقلیل یابد وقابل خرید هم باشد هم فشار مالی بردوش ارتش کمتر میشود وهم با استفاده از این درامد میتوان برای داوطلبین سربازی با حقوق مناسب درجهت حرفه ای تر شدن ارتش استفاده کرد سربازی به شکل کنونی اتلاف وقت جوانان است بابارمالی زیاد بردوش دولت.

-- لیلی ، Nov 9, 2008

من هم یک فراری از سربازی هستم که به خاطرش از کشور خارج شدم امیدوارم این مشگل نیز حل بشه

-- ناصر-مالزی ، Nov 9, 2008

نکته ی مهم اینجاست که این مسئولین خیر جوونا رو نمی خوان اگر هم الان صحبت خرید خدمت شده می تونه به دو دلیل باشه:
1- نزدیک شدن به انتخابات
2- ارزان شدن نفت و بحران اقتصادی پیش روی دولت
منتهی به هر دلیلی است شانس بیاریم که تصویب بشه هم کم شدن مدت خدمت و هم خرید خدمت، تا از 2 سال الافی و عقب افتادن از زندگی خلاص شیم.

-- escape ، Nov 9, 2008

نه تنها خیلی از جوانها به خاطر سربازی مهاجرت می کنند بلکه خیلی ها هم به حوزه می روند تا هم از سربازی معاف شوند و هم از مزایای لباس آخوندی بهره ببرند

-- ندا ، Nov 9, 2008

چه سربازی بریم چه نریم و چه بخریم یا نه باز موقع جنگ معلومه کیا شهید میشن و باز نفت سیاه ما تبدیل به گوشت سفید لخمی چون سید حسن نصرالله خواهد شد و جون سربازی نرفتیم در ایران آدم بحساب نمی اییم چون هیچ حقوقی نداریم.ما قدر ایرانو میدونیم ولی بعضیا قدر ما رو نمیدونن با لبنانیا بیشتر حال میکنن.
در ضمن آقا محمد اولی باید بدونه که خیلی جاها سربازی اجباری نیست, پس سربازی رو بفروشین

-- یه ایرانیه حق ضایع شده ، Nov 9, 2008

لطفا براي مني كه يه دختر 4ساله دارم وشوهرم هم روي ماشين مردم كار ميكنه وخدمت هم نرفته تا شكم من وبچم رو سير كنه وليسانس وچون خدمت نرفته هيچ جا بهش كار نميدن يه فكري بكنيد الهام از تهران

-- بدون نام ، Nov 10, 2008

مدت سربازی به 2 ماه آموزش نظامی كاهش یابد و سربازان در شهر خودشان آموزش ببینند و حداكثر سن برای طی این دوره 30 سالگی باشد چون قدرت بدنی بالایی نیاز دارد
امكان خرید سربازی و یا پرداخت مالیات سربازی وجود داشته باشد
به جای سربازی امریه و طرحهای سرباز معلم و غیره از استخدام دولتی برای كاهش مشكل بیكاری استفاده شود تا با اینكار نیروهای استخدام شده در اثر گذشت زمان تجربه كسب كنند و بصورت یك نیروی متخصص خدمت كنند
نرفتن به سربازی در زمان صلح محرومیت نداشته باشد بلكه رفتن به سربازی حقوق بالایی داشته باشد
از افرادی كه انگیزه و استعداد دارند برای ایجاد ارتش حرفه ای بصورت شغل استفاده شود (ایجاد اشتغالزایی توام با تامین امنیت)
كسانی كه بیشتر از دو بیماری معاف از رزم دارند معاف دائم شود
میزان تحصیلات در معافیت پزشكی اثر نداشته باشد
سقف سنی سربازی با سقف سنی استخدام دولتی برابر باشد
سربازی ممنوعیتی برای استخدام دولتی نداشته باشد مانند كشور الجزایر

-- نامور ، Nov 10, 2008

قابل خرید بودن سربازی باعث کاهش خروج جوانان ومهاجرت ازکشورقبل از مشمول شدن میشود. بعلاوه درامد ناشی از خریدخدمت به ارتش کمک میکندتسهیلات وحقوق بیشتری به سربازان داوطب بپردازد اگر مدت رانیز به 3 ماه اموزشی کاهش بدهند کمک بزرگی به اقتصادکشور میشود.

-- فرشته ، Nov 10, 2008

والله بخدا من دلم برای ایران خیلی تنگ شده من الان 16 سالمه یکساله ازایران خارج شدیم که من سربازی نرم خانواده عمویم هم دارند میان بخاطر پسرعموم اگر انها هم بیان شایددیگه ما برنگردیم ایران ولی اگه بشه سربازی را خرید ماهم برمیگردیم ومن به ارزوم میرسم خدایا کمک کن.

-- امیرحسین ، Nov 10, 2008

چرا ما باید مثل بقیه جوونهای دنیا نیستیم چرا بعد از این همه درس باید دوسال از عمرمونو بدیم برای سربازی اخه یه فکری به حال ما بکنید بعدا خارج از کشور رفتن را بر ما ممنوع نکنید چرا ما باید زندونی سربازی بمونیم امیدوارم این مشکل بزدوی حل شود وحداقل بشه خدمت را خرید واین به نفع دوطرف است هم به نفع دولت وارتش وهم به نفع جوونهای درس خونده

-- جوان ناکام ، Nov 11, 2008

بله خرید خدمت خیلی خوب است مخصوصا برای کسانی که در دوره قبل دیر جنبیدند وطرح را برداشتند وحالا با زن و بچه وهزاران مانع روبرو هستند و سنشان هم بالا رفته منظورم متولدین قبل 1357 است.خدا خیرتان دهد

-- بدون نام ، Nov 12, 2008

٣٠ ساله که مردم سر کارند.
یکی از خواسته های جوانان در زمان انقلاب کم و محدود کردن دوره سربازی بود. طبق معمول قولشو دادند ولی اجرا نکردند.
اینم روش!!!

-- nam ، Nov 12, 2008

به نظر من بعد از 7 سال درس خواندن واقعا سخته که بجای استفاده از اون مجبور باشی بری و 2 سال کار دفتری که هیچ ربطی به تحصیلاتت نداره انجام بدی و حقوق 20 هزار تومانی بگیری! در حالیکه با فروشش هم مشکل خیلی ها حل میشه و هم میشه حقوق خوبی به افرادی داد که سربازی مشکلی براشون ایجاد نمیکنه و نوعی کسب در آمد هم براشون است! امیدوارم حداقل این دفعه یک تصمیم درست بگیرن!

-- آرش ، Nov 12, 2008

man bad az koli kalangar raftan ba khodam bad az 3mah gheybat raftam khodamo moarefi kardam karam dashtam admin ye shabake bozorg bodam hala mikham beram migan mikhaim befroshim baba akhe chera amsal man bayad injor bahashon bazi beshe

-- ع-ل از تهران ، Nov 12, 2008

سربازی فقط برای طلف کردن واز دور خارج کردن قشر جوان وبی پارتی ممملکته تاعده ایی محدود باچنگ ودندون توی قبرستون هم بتونن حکومت رو در دست خودشون حفظ کنن آقا زادهای ممملکت ماحتی نمی دونن خدمت سربازی یعنی چی اصلا قانون فروش خدمت به افراد خارج از کشور برای همین قشره دیگه

-- area ، Nov 12, 2008

من الان یه فراری بزرگ محسوب میشم چرا که 9 سال فراریم واسه وقتم برنامه های بهتری دارم

-- بدون نام ، Nov 13, 2008

in khedmat ham shode dardesar .... alan yek sale ke fareghotahsil shodam...doost ham 3 daste shodan: 1.yek daste ke aslan naraftan 2.yek dsate ke daftarche ferestadan montazeran beran 3. yek daste ke az vaghti raftan hanuz barnagashtan

-- بدون نام ، Nov 14, 2008

be khoda alan 1 term moonde lisansamo begiram be jaye inke khoshhal basham aza gereftam chon midoonam bayad beram 2 sal alafi konam o khar hambali ke hich doost nadaram

-- kurosh ahura ، Nov 15, 2008

به نظر من به نفع دولت وبعضی از جوانان این مرزوبوم است

-- سنتا ، Nov 16, 2008

من تمام زندگیم به خاطر نرفتن به سربازی از بین رفته.حتی وقتی تو خیابان راه میرم همش به فکر اینم که ممکنه الان به عنوان سرباز فراری دستگیر بشم.بیشتر افرادی که میشناسم یه خاطر اینکه پارتی داشتن معاف شدن با اینکه هیچ کدومشون هیچ بیماری نداشتن.من تو جامعه هیچ حقوقی ندارم چون خدمت نرفتم.در حالی که اگه خدمت خریدنی بود میتونستم برم سر کار و دستم تو جیب خودم باشه.اخه چرا سربازی رو خریدنی نمیکنید تا اونهایی که کار از دستشون بر میاد بتونن کار کنن و خودشونو از این بلا تکلیفی در بیارن.حد اقل پولشو بگیرید خرج سربازای داوطلب و حقوق و مزایای اونایی بکنید که سربازی به دردشون میخوره و کاری دیگه ندارن واسه انجام دادن.نه اینکه بیاید جلوی ادمای به استعداد و بدرد بخور و بگیرید و مانع پیشرفتشون بشید.

-- محمد ، Nov 16, 2008

به نظر من هم بفروشین هم حقوق بدین تا نه حق کسی ضایع بشه نه عمر ما 2 سال تلف بشه من یه فوق لیسانس فیزیک بی کارم

-- بدون نام ، Nov 16, 2008

به نظر من معلوم نيست كه بعد از خدمت سربازي حتماً كار مناسبي براي جواناني كه 2 سال زمان گذاشتند باشه...

-- بي نام ، Nov 17, 2008

بعد از 2 سال سربازی اسم خودتم فراموش میکنی چه برسه به اینکه بخوای بری سر کار

-- حمید ، Nov 19, 2008

فروش سربازی هم به درد ما جوانان می خورد و هم به درد دولت،ایا این کارت پایان خدمت که اینقدر ما راتحت فشار گذاشته اند ، ما می توانیم با این کارت یک چک بانکی خیلی ناقابل را پاس کنیم پس چرا ما 18 ماه عمرمان را بی هوده هدر دهیم .

-- بدون نام ، Nov 19, 2008

به نظر من اون کسانی که صدر نشستند و هیچ اطلاعی از اوضاع جوانان ندارند این فشار رو میارند که طرح خرید خدمت نباید باشه جالب اینجاست که اگه دقت کنید معمولا پسرای خود این افراد یا معاف شدند یا ساکن خارج از کشورند ، به نظر من سربازی کاملا با شرع و دین منافات داره چرا که خداوند در قرآن انسان ها رو مختار خوانده و کسی حق نداره چیزی رو به کس دیگری تحمیل کنه حالا اینکه خدمت سربازی در زمان صلح تکلیفه یا حدر دادن عمر یه جوان که در این سالها می تونه با یاد گیری پیشه ای (بخصوص تحصیل کرده ها)به نوعی گوشه ای از چرخه این مملکت رو در دست بگیره با کمال تاسف اونو از گردونه خارج کرده و دچار افسردگی و پوچی می کنیم آری جوانی که وارد دانشگاه می شه و یاد میگیره که چطوری با منطقه و تفکر رفتار کنه و خود دولت با صرف سرمایه زیاد اون رو تا این مرحله بالا میاره به راحتی با یه دوره دو ساله شخصیت و غرور اون رو لگد مال می کنه و با توسری زدن به اون از اون شخصی میسازه که به کل نظام و متاصفانه بعضی مواقع کل دین بدبین بشه و دولت درواقع با این کار خودش سرمایه های خودش رو به آتش می کشه از طرفی دو سال دوری از تحصیل برای افراد تحصیل کرده باعث از دست رفتن فرصت های شغلی زیادی می گردی و کسی که شغلی نداره منبع درآمدی نداره و کسی که منبع درآمدی نداره نمیتونه ازدواج کنه و کسی که ازدواج نکنه خواسته یا ناخواسته به انحرافات اخلاقی کشیده میشه و از آن طرف دختران نیز در اثر بالا رفتن سن ازدواج دچار انحراف می گردند و کار به جایی می رسه که امروزه گروه های همجنس باز زیادی متاصفانه بوجود آمدند که ریشه در همین بی عدالتی دارند حالا باید گفت که در زمان صلح آیا واقعا ارزش داره؟

-- lمحمد ک ، Nov 20, 2008

خطاب به کسی که شاید هیچ وقت این متن رو نخونه یا نذارن که بخونه:

بترس از اون روزی که باید در دادگاه عدل الهی جواب پس بدی که با این سرمایه های مملکت چه کردی...چه جوری عمرشون رو تلف کردی...چه جوری امیدشون رو ناامید کردی و چه جوری افسره و افسرده ترشون کردی جوری که خیلی ها به همه چی پشت کردن و زدن زیر همه چی...حتی اگر ذره ای به قدرت آه مظلوم اعتقاد داری بترس از اینکه شاید این آه دامنگیرت بشه و خسران دو دنیا رو برات به ارمغان بیاره...

پس کمترین کاری که می تونی برای این جوان ها انجام بدی اینه که این سنگ بزرگ رو از جلو راهشون برداری و فکر نکن که با فروش خدمت هم منتی سرشون می ذاری...

بترس از ظلم به مردم. بترس... که پیامبر فرمود الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم

-- مظلوم ، Nov 21, 2008

با سلام
طرح خرید خدمت متونه کم زیادی به مسئله تعدیل درآمدها بکنه که یکی از اهداف دولت هم هست چون که با اجرای این طرح اولا متونیم موجب کسب درآمد برای اونهای سربازی می رن بکنیم (پرداخت حداقل حقوق وزارت کار) و سپس یکسری امکانات وتسهیلات برای سربازانی که ترخیص می شوند اعطا نمائم که ایجاد اشتغال هم شود واز طرف دیگر آن دسته افرادی که نمی توانند خدمت سربازی راانجام بدن وجوه مورد نظر را اخذ ودر اختیار طرف اول قرار دهیم که باعث نشود بخاطر آن به فکر فرار از مملکت و متوسل به انواع شگردهای دیگر شوند.بااحترام .

-- حسین ، Nov 22, 2008

خرید خدمت سربازی بهترین راه برای جوانان بلا تکلیف است کسی که مرداد ماه دفترجه را فرستاده تو اردیبهشت می خوان اعذام کنند آخه تو این 8 ماه این جوان بیکار چی بخوره چیکار کنه معلومه دیگه یا دزد میشه یا فراری

-- رضا ، Nov 24, 2008

همیشه از خدمت به عنوان یک کار بی فایده یاد می شود اما اگر این امر همراه با حقوق کافی برای زندگی باشد بسیاری از مشکلات حل می شود و البته این امر احتیاج به بودجه بسیار زیادی دارد که اگر ما خدمت را به کسانی که تمایل به خدمت ندارند بفروشیم هم برای دولت منبع مالی ایجاد شده و هم می توان با قسمتی از ان مشکل اعتبار لازم برای حقوق را هم حل کرد. به امید ظهور دلسوزی برای مردم.

-- مهدی یار ، Dec 3, 2008

اگرمدت خدمت سربازی فقط به یک دوره 2ماهه اموزشی تقلیل یابد وقابل خرید هم باشد هم فشار مالی بردوش ارتش کمتر میشود وهم با استفاده از این درامد میتوان برای داوطلبین سربازی با حقوق مناسب درجهت حرفه ای تر شدن ارتش استفاده کرد سربازی به شکل کنونی اتلاف وقت جوانان است
اكر قضييه حلال و حرام بيش ايد بزركترين حرام همين كه استعداد جندين مليون نفر را به دو سال بعد موقوف كنيم اكر قيضيه اموزش است با دو ماه راحت ميتوانيم اموزش تير وتفنك ببينيم با تشكر =در مونده ابدي=

-- سرباز مجبور به خدمت ، Dec 6, 2008

من رتبه سوم کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت دانشگاه آزاد اسلامی می باشم . تا سال 83 نفرات ا تا 3 معاف از خدمت بودند ولی وقتی به ما رسید آقایان این قانون را عوض کردند. نمی دانم با اینهمه انبوه سرباز آیا معافیت این تعداد دانشجوی برتر ضربه ای سنگین بر بدنه نظامی کشور وارد می شد!!!!!
و آیا دانشگاه آزاد اسلامی را جدی نگرفتند و فقط نفرات کنکور سراسری را معاف کردند!!!!!!!!!

-- بدون نام ، Dec 6, 2008

متاسفانه خدمت اجباری سربازی انرژی جوانان را که می توانند از آن در جهت تحصیل استفاده کنند کاملا از بین می برد. این دوران دوره شکوفایی استعدداد جوانان است که کاملا هرز می رود.مثلا من فوق لیسانس فیزیک ام را پارسال گرفتم.خیلی راحت می توانستم دکتری بگیرم اما به خاطر سربازی دوران اوج شکوفایی و قدرت مغزی ام تحلیل رفت.واگذار عاملین اش به پروردگار.

-- ساکورا ، Dec 8, 2008

لطفا هر چه زودتر این طرح را تصویب کنید تا من ودوستانم بتوانیم به سر زمین مادرییمان برگردیم . طرح خرید سر بازی هم به نفع ملت است و هم به نفع دولت. خواهشمندم هرچه زودتر.

-- بهزاد ، Jan 3, 2009

خرید خدمت مشکلی را حل نمیکند چون دیواری دوباره برای افراد پولدار و بی پول است کشورهایی که سربازی در آنها اجباری است، لزومی به گذراندن پیوسته دوره نبوده، عدم انجام سربازی مانع خروج از کشور نیست و از همه مهمتر حقوق، تسهیلات و مشوقهای بسیاری برای خدمت سربازی درنظر گرفته می شود. یقینآ برای حل این مشکل جوانان راه حلهای زیادی است که ساده ترین آن خرید خدمت می باشد و به این صورت تعداد داوطلبان به شدت کاهش پیدا نمی کند

-- سینا ، Jan 9, 2009

با سلام اگر خريد خدمت سربازي زود به تصويب به رسد هم خود دولت مي تواند از تريق خدمت حقوق سربازان و امكانات رابهتر سازد و هم آن تعداد زيادي كه فراري هستند داراي مدرك مي شند و به شغل مي رسند و هم درسد بيكاري پايين مي آيد بيشتر جوان ها كارت پاپان خدمت ندارند با تشكر از شما

-- رامين ، Jan 19, 2009

دوستان باید توجه داشته باشند که در هیچ کشوری قوانین سریازی مانند ایران نیست. در کشورهای بسیار اندکی که سربازی اجباری است فرق بسیار گنده ای که با ایران دارند اینه که به سرباز حقوق کافی میدن نه مثل اینجا که حتی هزینه رفت و آمد سرباز هم به او نمی دهند!!!!! و در 90 درصد کشورهای جهان اول سربازی اجباری نیست.
جوان های ما واقعا مظلومانه به این ظلم تن در میدن. اگه همه دست به دست هم بدیم می تونیم دولت رو مجبور کنیم که دست ازین ظلم بزرگ نابخشودنی در حق جوانان ایرانی که به نظر من همانند نظام بردگی در زمان قدیم است بردارد.

-- فرزاد ، Jan 21, 2009

آدم خیلی چیزا یاد میگیره

-- یه سرباز ، Jan 21, 2009

درود بر شما که درفکرجوانان خارج از کشور هستید و با تصویب قانون خرید خدمت هزاران جوان نا امید را نوید می بخشید وهستند بسیار کسانی را که به خاطر نداشتن کارت پایان خدمت با بی کاری مواجه هستند در حالی که از تواناییهای زیادی برخوردارند و می توانند نیرو وافراد مثبتی برای خود و جامعه باشند . چه بهتر که هر چه زودتر ار این نیرو بهرمند شویم . با سپاس فراوان

-- ابوالفضل ، Jan 23, 2009

فقط خريد سربازي مشكل جوان ها را حل مي كنند تمام جوان هايي كه كارت پايان خدمت ندارند و به كار نمي توانند مشغول شوند مشكلاتشاتن حل مي شه و دولت هم بياد با درامد خريد خدمت حقوق و امكانات زيادي براي كساني مايل به خدمت هستند را فراهم سازد من بيش از 800 نفر مي شناسم خدمت نرفتن و همشان متها هستند خيلي كار خوبي به نظر من مي باشد اگر تحر خريد خدمت را قبل كنند

-- رامين ، Jan 26, 2009

ممنون میشم اگر این طرح را اجرا کنید فکر کنم این به نفع همه باشه هم اونایی که به خدمت میرن و اونایی که خدمتشون را میخرن

-- محمد ، Jan 27, 2009

با این کسری بودجه ای که الان باهاش مواجهیم و کارشناسان پیش بینی می کنند که سال بعد چند برابر میشه، فروش خدمت سربازی بهترین راه حل کم کردن مشکلات مردم است.

-- سعید ، Jan 27, 2009

در امریکا مدت خدمت سربازی 5 سال است اما اما بعد از 5 سال که سربازی به انمام رسید جوانان می توانند در هر دانگاهی که می خواهند درس بخوانند و یا تمام عمر بیمه هستمد ایا در ایران این چنین است

-- بدون نام ، Jan 28, 2009

سلام خواشی دارم که از مسولان در مجلس اگر مسشود خدمت سربازیو بفروش برسانند
تا جوون تر ها به فکر اینده باشند در این 2 سال ممنونم

-- فرشید ، Jan 30, 2009

فروش خدمت سربازي موجب پايبندي جوانان به نظام مقدس جمهوري اسلا مي است

-- بي نام ، Feb 10, 2009

با سلام . من فقط شرح حال خودمو میگم.
من بیستو هشت سالمه.
بعد از دبیرستان باید میرفتم خدمت اما نشد چون کار میکنم تا خرج خونه بدم . در ضمن معافیتی هم بهم نمیخوره چون سه تا برادر بزرگتر دارم که همشون معافیت رهبری گرفتن.
الانم که موهام سفید دارن میشن. نه میتونم برم جایی سر کار یا حتی ازین کشور لعنتی برم بیرون.
باور کنین این کشور هیچ دینی بر دوش من نداره . بر عکس این منم که حقشو خوردن.!

-- اسماعیل ، Feb 15, 2009

با سلام من یکی از هزاران دانشجو یی هستم که برای تحصیل به خارج از کشور رفتم وقتی یک نفر برای تحصیل به خارج از کشور میرود با هزینه شخصی خودش و هزینه ای برای دولت ندارد و حتی دولت هم در صورتی که راهی برای بازگشت ما به کشور باز کند میتواند از تخصص جوانان امثال من استفاده کند خاهشمندم ترتیبی داده شود تا ما ارتباط خود را با کشورمان از دست ندهیم به تشکر

-- masoud pazouki ، Feb 16, 2009

سربازی الان چند ماه شده؟

-- بدون نام ، Feb 20, 2009

وقتي 109 كشور سربازي اختياري دارند پس سربازي اختياري عاقلانه هست چون هر شخصي دوست داره از زمان به بهترين نحوي كه مورد علاقه و استعدادش هست استفاده كنه
با اين روش براي برقراري عدالت و فرصت برابر بين دختر و پسر بايد 18 ماه عمر دختران هم بصورت اجباري تلف شود مثلا آموزش آشپزي و خانه داري آموزش خياطي گلدوزي و ...

-- ielts ، Feb 22, 2009

بسوزه پدر عاشقی

-- قلی ، Feb 22, 2009

اخه چرا سربازی رو نمیفروشین اما در عوض حقوق و مزایای سربازانی که نمیتوانند بخرند را بالا تر نمی برید؟ من که اگه موهام مثل دندونام سفید شه سربازی نمیرم. این همه درس خوندم که برم سربازی جون بکنم؟ من جونامو تو درس خوندن کندم

-- پویان ، Feb 24, 2009

اگه مسولین یه کم عاقلانه فکر کنن سربازی برای آدم بیکارو بیسواد الافه و برای کسی که هدف داره و داره کار مفیدمیکنه یا درس میخونه جز الافی سیگاری شدن و ... هیچی نداره.

-- ح س ، Mar 4, 2009

اینها همش وعده های الکیه اگه راس میگن عمل کنن 30 ساله که مردم سرکار گذاشتن

-- میلاد ، Mar 5, 2009

خدا آخر و عاقبت همه ي ما جووناي بخت برگشته رو به خير كنه!

-- neverland ، Mar 17, 2009

یا سلام .در رابطه باخرید خدمت مقین خارج از کشور .برای کسانی که اواخر سال 1382 از کشور خارج شده اتد آیا این وحی منزل است ؟که قابل تغیر نیست . آیافقط این قانون ثابت در جمهوری اسلامی ثابت است ؟

-- سید علی محمدی ، May 1, 2009

متاسفانه رژیم جمهوری اسلامی هرگز پویا نبوده ونخواهد بود چرا سردمدارن فکر می کنند همه چیز را می دانند البته ممکن است بگویند نه ما از دیگران هم نظر می خواهیم این در حد شعار است .رضاپهلوی سربازی رااجباری کرد درآن زمان حق داشت چون مملکت سامان نداشت ومردم بیسواد بودند وحتی یک جوان دست چپ وراستش رانمی شناخت وطی دوسال خدمت راه رفتن صحبت کردن وخواندن ونوشتن یاد می گرفت ولی امروز علوم ثانیه ای تغییر می کند ودورکردن یک جوان رادوسال از علم عملا نابود کردن آینده جوان است اگرسیستم پویا بود این مسایل رادرک می کرد وبرای آن راه حل می جست وازدیگران کمک می گرفت ،آن نماینده مجلس که عنوان آقای دکتر رایدک می کشد وپشت تریبون می گوید خدمت مقدس سربازی از خود نمی پرسد که رضاپهلوی که نظام وظیفه را ایجاد کرد قدیسه بود که طرحش شده مقدس ،من پیسنهاد دادم جوانان را از ابتدای نوجوانی آموزش نظامی بدهید ویک ارتش وظیفه 50000000درست کنید بدون اینکه ریالی خرج کنید البته شرحش مفصل است ،ودرحال حاضر بهتر است ازتمام کسانی که به سن سربازی میرسند پول بگیرند وسرباز پیمانی استخدام کنند،البته ممکن است آقایانی که جانماز آب می کشند ومغزشان آکبند مانده بگویند آن که ندارد چکارکند وجواب باید گفت آکبند اون حتما بیکاره ومیره استخدام میشه وسرباز پیمانی می شه واگر شرایتش رانداشت دولت چکارش جورش رابکشد، صحبت تولانی است به امید عاقل شدن بعضی ها

-- نقی خدابنده لو ، Aug 17, 2009

ما واقعا دلیل رفتن به خدمت سربازی چیه؟

-- عنایت ، Feb 16, 2010

آقا جایی که همه چیز اجبارو جبره حرف زدن و کمک خواستن ودرخواست کردن خیلی مسخره و بیهودست

-- هادی ، Nov 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)