تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جایزه گلدن گلوب برای رابرت دنیرو

از دستاوردهای زندگی هنری رابرت دنیرو، ستاره ۶۷ ساله سینمای هالیوود با اعطای جایزه سسیل بی دمیل به او در مراسم گلدن گلوب تجلیل می‌شود.

بر اساس گزارش «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود»، جایزه‌ سسیل بی دمیل در مراسم گلدن گلوب که امسال در شانزدهم ژانویه برگزار می‌شود به رابرت دنیرو، هنرپیشه نامدار تعلق می‌گیرد. این جایزه به خاطر دستاوردهای زندگی هنری این ستاره سینمای هالیوود به او اهدا می‌شود.


چهاردهم دسامبر فهرست کاندیداهای این جایزه معتبر سینمایی منتشر شده بود. با اعلام رابرت دنیرو به‌عنوان بازیگری که به خاطر یک عمر فعالیت هنری این جایزه را از آن خود می‌کند، این انتظار طولانی برای نامزدهای جایزه گلدن گلوب به پایان رسید.

کوین اسپیسی، بازیگر و از هنرپیشه‌های سرشناس سینمای هالیوود با اعلام این خبر از دنیرو تجلیل کرد. او گفت: «دنیرو لحظات فراموش‌نشدنی‌ای در تاریخ سینما خلق کرده است.»

کوین اسپیسی، بازیگر و از هنرپیشه‌های سرشناس سینمای هالیوود از دنیرو تجلیل کرد. او گفت: «دنیرو لحظات فراموش‌نشدنی‌ای در تاریخ سینما خلق کرده است.»

رابرت دنیرو در ۷۰ فیلم سینمایی بازی کرده و تاکنون دو بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده است. دنیرو نخستین بار در سال ۱۹۸۱برای بازی در نقش مشت‌زنی به‌نام لاموتا در فیلم «گاو وحشی» ساخته اسکورسیزی جایزه گلدن گلوب را از آن خود کرد.

او در طول زندگی هنری‌اش در مجموع ۹ بار برای بازی در فیلم‌هایی مانند «راننده تاکسی» و «تنگه وحشت» کاندید جایزه گلدن گلوب شده است. علاوه بر این دنیرو جشنواره فیلم نیویورک را هم بنیان گذاشت.

جایزه گلدن گلوب برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ به فیلم‌های تولیدی و محصولات تلویزیونی تعلق گرفت. جایزه «یک عمر فعالیت هنری» یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است که هر سال به یکی از بزرگان عرصه سینما و تلویزیون آمریکا داده می‌شود. مهم‌ترین جایزه آکادمی با نام «بهترین فیلم» یکی از مهم‌ترین رقابت‌های فیلم‌سازان به‌شمار می‌آید.

تاکنون ۶۶ دوره از اولین تاریخ اهدای جوایز گلدن گلوب می‌گذرد که آخرین آن‌ها در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۰۹ به مارتین اسکورسیزی اهدا شد. وقتی که اسکورسیزی در سال گذشته روی صحنه جایزه گلدن گلوب را دریافت کرد، تماشاگران او را با فریادهای شادی و دست‌زدن‌های پیاپی بدرقه کردند.

از بازیگرانی که به‌خاطر یک عمر فعالیت هنری موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شده‌اند می‌توان از هریسن فورد، شون کانری، آل پاچینو، مایکل داگلاس و استیون اسپیلبرگ نام برد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)