تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ابوالفضل قدیانی: احمدی‌نژاد «مستبد» است

ابوالفضل قدیانی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از احزاب اصلاح‌طلب در ایران، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور این کشور را «مستبد» خواند.

قدیانی در گفت‌وگو با تارنمای جرس، «مخالفت احمدی‌نژاد با دموکراسی و اجرا نکردن برخی از قوانین» را از نشانه‌های «استبداد» احمدی‌نژاد اعلام کرد.


از دیدگاه این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، احمدی‌نژاد که با «عقل» بیگانه است، با رفتارهایش ایران را با «بحران‌های عمیق» روبرو کرده و ممکن است نتیجه اقداماتش به بروز «جنگ» منجر شود.

این عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، «سرکوب مردم و گرفتن‌ها و بستن‌ها» را در شمار نشانه‌های «کودتا در ایران» خواند و افزود: «من در دادگاه گفتم که در انتخابات تقلب شده و بعد کودتا شده است.»

به گفته وی، حزب «پادگانی» که شامل «بسیجی‌ها، لباس شخصی‌ها و نظامی‌هایی» که در سیاست وارد شده‌اند، «انتخابات را هدایت کردند و دست به کودتا زدند.»

قدیانی، «مخالفت احمدی‌نژاد با دموکراسی و اجرا نکردن برخی از قوانین» را از نشانه‌های «استبداد» احمدی‌نژاد اعلام کرد

مخالفان دولت کنونی ایران می‌گویند که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٨ در این کشور، محمود احمدی‌نژاد با «دخالت نهادهای اطلاعاتی و نظامی و آرای مهندسی شده» به عنوان پیروز انتخابات معرفی شده است. اما مقامات حکومت ایران این اتهام را رد می‌کنند.

قدیانی که امروز از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رئیس‌جمهور» به ١٠٠هزارتومان جریمه نقدی محکوم شد، گفت که دادگاه در جریان رسیدگی به اتهامات‌اش، «بی‌طرفی و انصاف» را رعایت نکرده و مدافع احمدی‌نژاد بوده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی از رهبران مخالف دولت می‌گویند که قوه قضائیه ایران «تحت نفوذ نهادهای امنیتی» قرار دارد و مستقل نیست.

قدیانی درباره انحلال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی، گفت: «من در دادگاه هم گفتم که این حکم غیر قانونی است. چون نه ما را احضار کردند و نه وکیل ما را خواستند و نه حکم را به ما ابلاغ کردند. از این جهت این حکم را قانونی نمی‌دانیم.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران مهرماه گذشته اعلام کرد که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت ایران اسلامی با حکم دادگاه منحل شده‌اند اما سران این دو حزب، این حکم را نپذیرفته‌اند.

قدیانی در این گفت‌وگو، راه حل خروج ایران از «بحران» را «اجرای بدون تنازل قانون اساسی، آزادی تمام زندانیان سیاسی، به رسیمت شناختن آزادی قلم و بیان و اجتماعات و دلجویی از خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات» اعلام کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بابا مستبد جمهوری اسلامی است، به کلّ ولایت فقیه ترجمه اش به فارسی‌ یعنی استبدا
اینها مثل شترمرغ سرشان را کردن تو خاک و حاشیه میزننن

-- شرمنده از ۱۳۵۷ ، Nov 11, 2010

سلام. ساعت خواب.

-- حافظه ی تاریخی ، Nov 11, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)