تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آمریکا: اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند

وزارت خارجه ایالات متحده از اظهارات منتشر شده یک مقام دفاعی مبنی بر این که احتمال حمله اسرائیل به ایران در ماه‌های آتی وجود دارد، انتقاد کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی نیوز، این مقام ارشد دفاعی که نام او اعلام نشده است به شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفته بود که حمله اسرائیل به ایران، باعث تلافی‌جویی تهران علیه اسرائیل و آمریکا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تام کیسی سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در این خصوص گفت: «فکر می کنم این اظهارات، بیشتر حماقت کسانی است که اغلب اطلاعات موثقی درباره گفته‌هایشان ندارند و حتی از فاش ساختن نامشان هم از سر بی‌نزاکتی، ابا دارند.»

ای‌بی‌سی نیوز اعلام کرد این مقام دفاعی با اشاره به ارزیابی های سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده و اسرائیل خبر داد که خط قرمزی که می‌تواند باعث حمله اسرائیل به ایران شود زمانی خواهد بود که تأسیسات هسته‌ای این کشور، اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت یک سلاح هسته‌ای را تولید کند و امکان دستیابی ایران به این توانایی در اواخر سال جاری یا در سال ۲۰۰۹ خواهد بود.

در همین حال با وجود آنکه بی‌بی‌سی نیوز خبر داد مقامات پنتاگون از هر گونه اظهار نظر در این خصوص خودداری کردند، رویترز نوشت که برایان ویتمن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در پاسخ به سؤالی در مورد گزارش ای‌بی‌سی نیوز گفت: «ما قصد داریم نگرانی‌هایی را که در مورد ایران داریم از طرق دیپلماتیک و نزد سازمان‌های بین‌المللی که می‌توانند فشارهایی در مورد این موضوع اعمال کنند دنبال کنیم.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
هشدار روسیه درخصوص حمله به ایران
مایکل لدین: «مقاله‌ی هرش، حقه است»
تکذیب اقدام نظامی علیه ایران از مرز عراق
«تقویت عملیات مخفیانه علیه ایران»

نظرهای خوانندگان

به نظر من امكان حمله غربي ها و اسرائيل به كشور ما وجود دارد. ما بايد به فكر تقويت توان دفاعي خود باشيم و از اهرم انرژي براي فشار به غربي ها استفاده كنيم.

-- منصور . ت ، Jul 7, 2008

نظری ندارم

-- بدون نام ، Jul 10, 2008

به نظر من امکان حمله اسراییل بالای ایران بسیار زیاد وجود دارد. افسوس میکنم به این رهبران کوتاه نظر احمدی نژاد که کشور های شان را به بدبختی میکشانند. آقای احمدی نژاد از ین بلند پروازی ها که میگویید(نقشه اسراییل را محو مینمایید) چه سودی خواهید گرفت . در بستان چیزی نداریم - لاف بسیار میزنیم

-- مسعود افغان ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)