تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گفت و گو با بهاره‏ هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

بهاره هدایت: امیدواریم بازداشت‌ها خودسرانه باشد

مریم محمدی
mmohammadi@radiozamaneh.com

جمعه دهم مهرماه، خبری منتشر شد مبنی بر این که جمعی از دانشجویان عضو شورای تهران دفتر تحکیم وحدت در پارک جمشیدیه‌ی تهران دستگیر شده‌اند.

برای ‌آگاهی بیشتر از چگونگی این اتفاق با خانم بهاره‌ هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت گفت‌ و گویی انجام داده‌ام:

Download it Here!

بله، باخبر شدیم که متأسفانه ۱۵ نفر از اعضای شورای تهران تحکیم وحدت که سه نفر از آنان عضو شورای مرکزی این اتحادیه‌ی دانشجویی هستند، در حالی که در جمعی دوستانه و غیررسمی قرار بوده چند ساعتی را در یکی از پارک‌های شمال تهران با هم‌دیگر بگذرانند، با برخورد نیروهای انتظامی مواجه و دستگیر شده‌اند.

در حال حاضر ما هیچ خبری از این که کدام نهاد آن‌ها را دستگیر کرده و در چه وضعیتی به سر می‌برند، نداریم.

چنین جمع‌ها و دیدارهایی در پارک‌ها و امکان عمومی سابقه دارد؟ این دیدارها معمولاً به همین شکل صورت می‌گرفته است؟

بله؛ جمعی دوستانه و غیررسمی بوده که مسبوق به سابقه هم هست که دوستان دور هم جمع شوند و ساعاتی را کنار هم‌دیگر بگذرانند. در شرایطی که فضای ملتهب و متشنجی در دانشگاه‌ها جریان دارد، این‌گونه حساسیت ایجاد کردن حتی به صلاح کسانی نیز که قصد کنترل این فضا را دارند، نیست و نه تنها آرامشی را که باید برقرار نمی‌‌کند، بلکه به جرقه‌ای در انبار باروت می‌ماند.

در عین حال امیدواریم این قضیه یک اقدام خودسرانه و ناشی از بی‌تدبیری بوده باشد و آقایان بتوانند آن را اصلاح کنند. ما منتظر آزادی هرچه سریع‌تر دوستانمان هستیم.


بهاره‏ هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

آیا از اسامی دستگیر شدگان مطلع شده‌اید؟

ابتدا اسامی ۱۵ نفر در دست‌مان بود. اما بعد اطلاع پیدا کردیم که ۱۶ نفر از دوستان دانشگاه‌های مختلف تهران دستگیر شده‌اند.

اسامی کسانی که بازداشت آنان تا کنون برای ما محرز شده، به این شرح است: مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی که از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم هستند. هم‌چنین نسیم سرابندی، عزت تربتی، مونا غفاری، مجید عباسی، زهرا نیک‌سرشت، سیاوش حاتم، حمزه مؤذن، احمد احمدیان، امیرحسین معظمی، محمد رضایی، حسین معصومی، حامد عزیزی، سجاد الله‌آبادی.

این دانشجویان حوالی ظهر جمعه دستگیر شده‌اند و پی‌گیری برخی خانواده‌های این افراد نیز هنوز به نتیجه نرسیده است. پلیس امنیت دربند و کلانتری‌های آن منطقه از این بازداشت اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و ما در بی‌خبری کامل از وضعیت این دوستان، به سر می‌بریم.

اشاره کردید که نیروی انتظامی این دانشجویان را دستگیر کرده است. پس چگونه پلیس دربند و کلانتری‌های منطقه اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند؟

آن‌گونه که این دوستان از محل بازداشت تا بازداشت‌گاه به ما اطلاع دادند و طبق آخرین صحبت‌هایی که توانستند با ما داشته باشند، نیروی انتظامی آنان را دستگیر کرده است. ولی از این‌که مشخصاً کدام نهاد بوده است، آیا نیروهای امنیتی بوده‌اند یا انتظامی و به کجا منتقل شده‌اند، متأسفانه‌ اطلاعی نداریم.

جدا از پی‌گیری خانواده‌ها، آیا دفتر تحکیم رأساً اقدامی انجام خواهد داد؟

ما اطلاعیه‌ای صادر کردیم و همان‌طور که گفتم، تمام تلاشمان را می‌کنیم که این دوستان هرچه سریع‌تر آزاد شوند. امیدواریم این بازداشت اقدامی خودسرانه بوده باشد و به التهاب داخل دانشگاه‌ها دامن نزند.

Share/Save/Bookmark

در همین زمینه:
بازداشت گسترده اعضای تحکیم وحدت
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)