تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نامه سرگشاده توکلی به موسوی و خاتمی

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را به طور تلویحی، به «انحراف» از آرمان‌های آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی متهم کرد.

آقای توکلی در نامه‌ای که خطاب به این دو رهبر اصلاحات نوشته است، «جریان سبز» را «ناسازگار» با مبانی انقلاب اسلامی، مورد حمایت «بیگانگان» و «معارض» با نظام قانونی توصیف کرده است.

این نماینده مجلس همچنین، رفتار و ظاهر بسیاری از اعضای «جریان سبز» را نشانه «عدم تقید» آنها به شرع و ارزش‌های انقلابی معرفی کرده است.

نامه توکلی به موسوی و خاتمی در واکنش به برخی شعار‌های معترضان به نتیجه انتخابات در روز قدس نوشته شده است.


احمد توکلی

در ایران بیش از سه ماه است که بر سر اعلام نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تنش‌های سیاسی و امنیتی تشدید شده‌اند.

در این مدت بسیاری از جریان‌های اصلاح‌طلب با اعلام اینکه در انتخابات به نفع احمدی‌نژاد «تقلبی گسترده» صورت گرفته است، خواستار ابطال آن شده‌اند، اما آقای خامنه‌ای و شورای نگهبان با تائید صحت انتخابات به این درخواست‌ها پاسخ منفی داده‌اند.

در این میان محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با اعتراض به رخداد‌های اخیر اعلام کرده‌اند که با تائید نتیجه این انتخابات، «جمهوریت» نظام از بین رفته است.

«چرا در برابر شعار انحرافی نه غزه نه لبنان سکوت کرده‌اید؟ نظرتان عوض شده یا صهیونیست‌ها تغییر ماهیت داده‌اند؟ شما که می‌گوئید خط امامی هستید»

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در نماز جمعه ۲۶ تیرماه تهران با حمایت تلویحی از مواضع این رهبران اصلاح‌طلب، خواستار تجدید‌نظر در برخوردها با معترضان به نتیجه انتخابات شده بود.

توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، سر دادن شعار‌هایی با مضمون «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» در روز قدس را استراتژی دانسته که در «اوایل انقلاب اسلامی» نیز مطرح می‌شد.

آقای توکلی، سردادن چنین شعار‌هایی از سوی معترضان به نتیجه انتخابات را «به وضوح» با سه محور اعتقادی و استراتژیک آیت‌الله خمینی در «تضاد» دانسته است.

وی از موسوی و خاتمی پرسیده است: «آیا از این شعارها و سردهندگانشان برائت می‌جوئید یا با ادامه سکوتتان، آن‌ها را تائید می‌کنید؟ در این صورت جواب امام را چه می‌دهید؟»

توکلی در بخش دیگری از نامه خود خطاب به این دو نفر نوشته است: «چرا در برابر شعار انحرافی نه غزه نه لبنان سکوت کرده‌اید؟ نظرتان عوض شده یا صهیونیست‌ها تغییر ماهیت داده‌اند؟ آیا قدرت، آن‌قدر شیرین است که برای رسیدن به آن باید پا روی اعتقادات امام گذاشت؟ شما که می‌گوئید خط امامی هستید.»

این نماینده مجلس همچنین، رفتار و ظاهر بسیاری از اعضای «جریان سبز» را نشانه «عدم تقید» آنها به شرع و ارزش‌های انقلابی معرفی کرده است

وی خطاب به آقای خاتمی نوشته که «فکر می‌کنید اگر کسانی که امروز شعار جمهوری ایرانی می‌دهند، سرکار بیایند، شما را خلع لباس و منزوی نخواهند کرد؟ البته اگر زنده‌تان بگذارند.»

توکلی افزوده است: «معارضه به ظاهر جدید، با شعارها و استراتژی‌های شمرده شده، چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست.»

نماینده مردم تهران رفتار و مواضع این دو رهبر جریان اصلاحات در حوادث اخیر را نشانه علاقه‌مند بودن به برخورد نظام «با خود» تفسیر کرده است.

در بخش دیگری از نامه این نماینده مجلس، رفتار و روش برخورد موسوی و خاتمی با حوادث اخیر موجب دشوار شدن برخورد با «خودرایی‌ها، ندانم‌کاری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرست» دولت محمود احمدی‌نژاد توصیف شده است.

آقای توکلی همچنین اعلام کرده که حضور «جریان سبز» در خیابان‌ها باعث حضور بیشتر نیرو‌های اطلاعاتی در جامعه و به تبع آن محدود شدن «آزادی‌های» می‌شود.

وی در پایان نامه خود از موسوی و خاتمی خواسته است که پیش از آنکه مخالفان آنها تصمیم به بازگشت بگیرند، باید آنها اقدام به این کار کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای توکلی اولا در تظاهراتی به گستردگی و عدم امکان سازمان دهی امکان سر دادن هر شعاری ممکن است
دوما شعار اصلی هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران بود.
سوما استراتژی امام خمینی این نبود که ایران را و رسیدگی به وضع مردم ایران را فرموش کنیم و فقط شعارهای برون مرزی بدهیم.

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

معلوم نيست اين بابا كدوم طرفيه. ... توكلي. من محجبه م ولي با شماها نيستم پس دليلي نداره ظاهر و رفتار آدما را ملاك تقيدشون قرار بدي .....

-- ستاره ، Sep 20, 2009

برادرجان حالا مردم فلان شعار را بدهنديا ندهند چرا اصل موضوع (كشتن جوانها و برنامه كهريزك و اين همه بي عدالتی وظلم ....)رافراموش ميكنيد هي ميگوييد امام چنين گفت چنان گفت شيعه استاد در معصوم سازی است.

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

این هم نامه ای ریاکارانه است.آیا آقای توکلی به خامنه ای هم نامه مینویسند که به او بگویندبا این همه جنایت که در این چند ماه اتفاق افتاده ایشان از خط خمینی خارج شده است.یا اینکه خط خمینی هم همین بوده؟

-- hassan ، Sep 20, 2009

(برای کسانی که به سایت الف هم مراجعه می کنند: این نظر را در سایت الف هم نوشته ام)

آقای توکلی واقعن کجا تشریف داری برادر! مطمئنی از حرف هایی که میزنی! شما و سایت تان جلوتر از همه و حتا پیش از تقلب رسمی و اعلام آن از سوی وزارت کشور نتایج مورد نظر جکومت را اعلام نموده و از آن پس هم بطور ناموسی از آن دفاع کرده اید. شما که ادعای خیرخواهی و عدل تان و ..همه جا را پر کرده چرا هیچگاه نگفتید حال که همه ی کاندیداهای رقیب مدعی وجود تقلب هستند بیاییم یک گروه مستقل حقیقت یاب تشکیل دهیم؟ شما خود از دروغی که می گوئید بخوبی مطلع هستید اما از ادامه ی روند اصلاحات وحشت دارید. از این نامه تان هم پیداست که می ترسید اگر این پرده برافتد نه تو مانی و نه سرسپردگان دروغین دیگر. اما اشتباهت اینجاست که شعور خودت را بیشتر از مردم در خیابان می دانی. این مردم هر کس قدمی در راه توسعه و آزادی بردارد را، به رغم گذشته ی مردودشان، به راحتی می بخشند. نمونه اش آقای نوری زاد است. ببینید جوانان و مردم چگونه از او استقبال می کنند، در صورتی که دوستان شما همین تهمت های رایج وابستگی به بیگانگان و ..را بسیار سخاوتمندانه به او نسبت می دهند. وقتی مردم با نوری زاد این گونه محبت دارند، تصور کن نظرشان درباره بزرگانی چون میرحسین، خاتمی، کروبی و بقیه چیست.
ضمنن چطور خود شما در مورد هاانت های وسیع اخیر به موسوی و خاتمی و .. سکوت کرده اید؟ چرا از آنهمه هجمه و توهین خاطر حساستان مکدر نشد؟ دادگاه های استالینی و اعترافات بی مایه شما را تکانی نداد. قتل ها و شکنجه ها چطور؟ رفتار سراسر دروغین و عاری از فرهنگ صدا وسیما چطور؟

شما خود را در آینه بنگرید آقای توکلی. با این همه خودشیرینی و خوش خدمتی تان، نه تنها آدم ...مثل احمدی نژاد به بازی نمی گیردتان بلکه ولی فقیه مظلوم تان هم برایتان تره خورد نخواهد کرد. و این شما هستید که نه لذتی از قدرت خواهید برد نه از عزت با مردم بودن برخودار خواهید شد. بازنده شمایید برادر!

-- یک جوان ایرانی ، Sep 20, 2009

این یارو هم دلش خوشه. یه عده مثل این توکلی هستند که مثلا اصول گرا اند فقط بلدند از هر چیزی انتقاد کنند. چه این وری.چه اونوری. (دفت کنید که احمدی نژاد اصول گرا نیست. اونا منفعت گرا هستند در وافع). هر چند به من ربطی نداره ولی امثال توکلی در نهایت بازنده خواهند بود، چون که کار سیاسی بلد نیستند. در مورد شعار ها هم باید بگم که بدیهی که هر چی بیشتر بگذره خواسته ها بیشتر و رادیکال تر می شه. نفع خود حکومت و مردم اینه که همین الان حکومت یه سری آزادی های قابل توجه فردی به مردم بده بتونه جبران کنه. اگه این کار رو نکنه به احتمال زیاد سقوط می کنه چون که روز به روز نیرو هاش بیشتر سقوط می کنه. از ما گفتن بود.

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

توکلی یک جا میگه "ایا کسانی که شعار جمهوری ایرانی سر میدهند اگر سرکار بیایند شما را خلع لباس نخواهند کرد" . جناب توکلی کسانی که الان شعار "اسلامی " سر میدهند ، تجاوز که میکنند، به خانه مرجع تقلید که حمله میکنند، ایت اللهی را به بدترین شکنجه ها در ناکجا ابادها نگه داشته اند، ادم که می کشند، شکنجه که می کنند.. یعنی میفرمایید اینها از برکت "اسلامی " بودن است؟ همان بهتر که حکومتی بیاید که فقط به خلع لباس کردن (کاری که شما در مهربان ترین حالت با مخالفان خود انجام میدهید) بسنده کند

-- زهرا ، Sep 20, 2009

شعاری که بیشتر از همه داده شده استقلال آزادی جمهوری اسلامی. و نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. و شکنجه تجاوز دیگر اثر ندارد.آقای توکلی اشکالی در این شعارها می بینید؟

-- زیبا ، Sep 20, 2009

جناب آقای توکلی مثل اینکه فراموش فرموده اند که چرا مردم اصلا به خیابانها آماده اند. اگر واقعا به رای مردم احترام میگذاشتند و در امانت خیانت نمی‌شد اصلا کسی به خیابان میامد؟ طبیعی‌ است وقتی‌ حد اقل خواسته‌های کسانیکه در انتخابات شرکت کرده بودند رعایت نشده و به شعور آنها توهین شده بود و در عوض رسیدگی به خواسته‌های به حق آنان با تفنگ و باطوم و شکنجه و تجاوز جنسی‌ پاسخ میدهند انتظار عکس‌العمل دیگری نمیتوان داشت، چون همه را از چشم نظام میبینند و بنا بر این کلّ نظام راا زیر سوال میبرند. این موضوع به خاتمی و موسوی هم ربطی ندارد این به طور خود جوش از دل‌ ملیونها ایرانی‌ که سالها در زیر فشار این رژیم نتوانسته اند کمر راست کنند خارج میشود، این تازه حالا شروع شده!! سر چشمه شاید گرفتن به بیل_چو پر شد نشاید گرفتن به پیل.

-- آشنا ، Sep 20, 2009

حاج احمد توکلی نماینده حجره داران دین و بازار در مجلس، میرحسین موسوی و محمد خاتمی را که از طرفداران پر و پا قرص خمینی می باشند، به «انحراف» از آرمان‌های خمینی ...بنیانگذار حکومت ننگین و وحشت اسلامی متهم کرد. حاج احمد، چی شده که به عربده کشی افتاده ای؟ منافع و دزدی ها در خطر افتاده است؟
....

-- Jebhe Arbadeh Keshan Nezame Fasede Eslami ، Sep 20, 2009

در مورد شعار باید بگم منظور مردم از سر دادن این شعار این بود که کشور ایران و مردم ایران آنقدر مشکل دارن که میخوان مسئولین فقط به مشکل اونا توجه کنن نه مشکل کشور دیگه و در مورد ترس آقای توکلی و امسال آنها از اپزوسیون خارج از کشور هم ایشون وامسال خودشان باید اونقدر گناه و خلاف تو این 30سال کرده باشند که از اونها میترسند و یا اینکه اونا رو با خودشون مقایسه می کنن.در مورد آیت الله خمینی ، اگر به گفته نزدیکان ایشون که میگن ؛ آقای خمینی همیشه در کنار مردم قرار میگرفت پس اگر بزرگان جنبش سبز نسبت به شعار مردم اعتراضی نداشته باشند و در کنار مردم باشن باز هم از خط امام خارج نشده اند در ثانی این مردمن که خط و مشی کشورشونو رقم میزنند نه کسی که 20سال است که فوت کرده .

-- ایران ، Sep 20, 2009

آقای توکلی حرف پولی بزنید جان من! اسلام در هیچ دوره ای از تاریخش این چنین مفلوک و این چنین خار و این چنین ...نبوده است. ....اسلام در هیچ دوره ای از تاریخش اینچنین مورد تنفر خاص و عام نبوده است! می دانید چرا! دلیلش خود خمینی و خامنه ای و روحانیت دولتی ست. حالا خاتمی کروبی و موسوی می خواهند این باقی مانده را حفظ کنند. شما بدانید که شاید اینها بتوانند قدری تعدیل در خواسته های مردم بوجود آورند وگرنه شماها همگی را باد با خود خواهد برد! شما که با جمهوری ایران مخالفید قدری با انصاف به این پرسش پاسخ دهید که آیا در حکومت بقول شما ها ستمشاهی سکولار روحانیت مورد احترام مردم بود یا الان! نه برادر اگر جمهوری ایرانی بر پا شود دوباره روحانیت واقعی به همان جای اصلیش که قلب مردم باشد باز خواهد گشت. آقا حرف پولی بزنید. حرف رایگان جوابش رایگانتر است. مواظب باشید آقا، شما دارید با تزویر و ریا سینه چاک می کنید. آخر برادر کجای این سی سال جنایت ، کشتار، فحشا پروری، غارت مردم، جنگ، ترور کشتار بیدیغ از دیگر دینان و دیگر مذهبان و دیگر فکران، کجای این سی سال سنگسار، دروغ و ریا، و شکنجه قابل دفاع است!
هان آقی توکلی!
خمینی شما کجایش قابل دفاع است! کسی که فتوای ازاله ی بکارت داده کجایش قابل دفاع است، خمینی قتوا دهنده ی قتل عام زندانیان سیاسی سال شصت و هفت است، ای انسان، ای توکلی کجای این امام آدمکش شما قابل دفاع است!
بگو برادر! کجا!

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

این آقای توکلی خودش در زمانی که وزیر کار بود با سواستفاده از مقامش استادان را مجبور میکرد که به دفتر کارش بروند و به طور خصوصی برایش تدریس بکنند. این را همان دوستان مکتبی اش افشا کردند.
این آقا هنوز بر اساس ظاهر افراد در باره آنان قضاوت میکند.و فکر میکنه کسی که پیراهنش رو روی شلوار بندازه مسلمان و کسی که کروات داشته باشه غیرمسلمان است.با چنین طرز تفکری چگونه میشه بحث کرد من نمیدونم.
اما میدونم که این کسی که خودش رو نماینده مردم تهران میدونه , به جای اینکه به خانواده هایی که فرزندانشون کشته شدند سر بزنه در سایتش شروع کرده به ماست مالی کردن این جنایتها و نشانی ترانه موسوی رو از ما میخواد. جالب اینجاست که مهدی کروبی در نامه اش نوشته که خانواده ترانه موسوی از ترس حاضر نیستند با من صحبت بکنند.خوب با یک تلفن میتونه آدرسش رو از کروبی بگیره. البته اگه بخواد!!

-- Alvand ، Sep 20, 2009

آقاي توكلي اگر دفاع از حقوق مردم «انحراف از خط امام» است. بگذار كروبي و موسوي و خاتمي و ساير رهبران آزاده منحرف باشند. اما اين را بدان آنكه بايد بترسد نه ميرحسين است كه مردم نامش را با حسين مي‌برند. تو و اربابانت هستي. از قافله ملت جدا و عقب ماندي آقاي توكلي. هرچند كه چهره‌ات را مي‌خواهي پنهان نمايي. اما در ميان جماعت روسياهان هستي.

-- يار سبز ، Sep 20, 2009

آقای توکلی می‌‌گویید:
"رفتار و روش برخورد موسوی و خاتمی با حوادث اخیر موجب دشوار شدن برخورد با «خودرایی‌ها، ندانم‌کاری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرست» دولت محمود احمدی‌نژاد توصیف شده است."
برادر عزیز چهار سال وقت داشته اید، سه ماه اخیر هم رویش که با «خودرایی‌ها، ندانم‌ کاری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرست» دولت محمود احمدی‌نژاد برخورد کنید، نکرده اید و نخواهید کرد، طفلک حرفت به جایی‌ نمیرسد. خانه از پای بست ویران است. عصبانی‌ نشوید! مجلس ایران، و شما آقای توکلی قدرتی‌ ندارید،‌ای کاش می‌‌داشتید، در میان شما انسانهای لایق زیاد است...چه قدر خون باید ریخته شود تا مجلس ایران ، منتخب مردم ایران , به قدرت خود دست یابد!! چوب لای چرخ جنبش نکنید.


-- ستاره ، Sep 20, 2009

اقای توکلی سلام
سئوالی از جنابعالی دارم ایران برای هر ایرانی مهمتر است یا غزه و لبنان؟وقتی مردم ایران زیر چکمه های سردمداران مملکت له میشوند.حاکمان عملا برای ملت خود ارزشی قائل نیستند وسنگ مردم لبنان و فلسطین را به سینه می زنند آیا این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟دوستان شما حتی نمی توانند اعتراض قانونی ملت خود وفرزندان دوستان خودشان نظیر مرحوم روح الامینی را تحمل می کنند،آیا واکنش اعتراض قانونی تجاوز می باشد؟ (بگذریم از دختران وپسران دهه اول انقلاب که به خاطر اینکه متفاوت از من وشما فکر می کردند آنها را در سیاه چاله های مرگبار اوین اول به آنها بارها تجاوز می شد بعد اعدام می شدندواینترنت وامکانات ارتباطی امروزی نبود وبه خدا سوگند من هم تا این انتخابات جدید باورنمی کردم).پشتوانه این همه خیانت فتواهای مصباح یزدی وباحمایت شخص خامنه ای بوده وهست.چگونه شخصی نظیر حجاریان ،زیدآبادی،نبوی،موسوی،خاتمی ،کروبی و...نا اهل شدند .تمام مردم مملکت خود را آشوبگر ونااهل وجاسوس می خوانید وبعد توقع دارید که این جاسوسان به قول دوستانتان شعار مورد دلخواه حاکمان رابدهند.مجموعه موارد مطرح شده حداقلی از این همه تناقض توسطجنابعالی ودوستانتان می باشد.چگونه می توانی از پدر روح الامینی وخانواده باکری و مهمتر ملت ایران انتظار داشته باشید به بدبختی های خود فکر نکنند وبیایند شعار حمایت از لبنان وفلسطین بدهند؟موارد فوق نشان می دهد که ایران برای هر ایرانی مهمتر از فلسطین ولبنان می باشد.

-- قربانعلی از اهواز ، Sep 20, 2009

آقای توکلی! آیا این جمعیت انبوه مخالفان را نمیبینید؟ آیا همه ی این مخالفان حقوق بگیر آمریکا و انگلیس و اسراییل هستند؟ یعنی هیچ مشکلی در این کشور وجود ندارد؟ اقتصاد بیمار، فساد و چپاول، تجاوز، رسانه ی دروغ (ملی)، عدم آزادی های مختلف، بسته شدن این همه روزنامه و مجله و هزاران عیب و ایراد دیگر در این کشور را نمیبینید و انگشت اتهام را به سوی امثال خاتمی و موسوی نشانه رفته اید؟ شعور مردم را دسته کم گرفته اید؟ از خوش خدمتی برای آیت الله خامنه ای دست بردارید!!!

-- چاوش ، Sep 20, 2009

پدرجان، جناب توکلی

تا آنجا که به یاد دارم از همان ابتدا حکومت (دولت موسوی) تا به همین حالا شما سعی وافری در ایفای نقشی مستقل و منتقد داشته اید، و لیکن تناقضات مکرر در گفتار جنابعالی هر بار آن را بر آب نهاده است. جریاتان پس از انتخابات اخیر نیز از همین دست است و نمایانگر واقعیت پنهان در پشت ژست های دیندار روشنفکر و آن حمایت از کثیف ترین اعمال این حکومت به قول شما اسلامی است.

جناب توکلی از پوسته ای برای خودتان تنیده اید لطفاً بیرون تشریف بیاورید و افتضاحی را که به بار آورده اید به تمامی نظاره کنید. تشت رسوایی و فضاحت این حکومت و عاملان پلید و بعضاً نابخرد آن مدت هاست از بام بر زمین افتاده و در کوچه و برزن نقل محفل هاست. پنداری به تازگی گوشه هایی از آن را به شما رسانده اند.

جنابعالی گمان می کنید هنوز ملت ایران هنوز همان مردمی محبوس سابقند که هرچه شما و هم مسلکانتان اجازه دهند ببینند و بشنوند بپذیرند؟ خیر آقای دکتر این ملت مدت هاست که فهمیده اند که دفاع این حکومت از فلسطین و لبنان و غزه تنها نماشی است برای پوشش سپر دفاعی خود. حق مردم فلسطین و غزه و لبنان مدت هاست فراموش و بلکه معامله شده است. سیستم مخابراتی حزب الله که به مراتب از شبکه مخابراتی لبنان وسیعتر و پیشرفته تر است، انبوه تسلیحات نظامی ارسال شده و کانتینرهای حامل پول و طلا از جمله رسوایی هایی است که در دنیا منتشر شده است.

جناب دکتر، جهانیان به درستی دریافته اند که مشکل فلسطین فاقد راهکار نظامی است و سعی در حل آن به طریق مذاکره دارند، ولیکن هر باره در شرف حصول نتیجه ای این حکومت با کوبیدن به طبل جنگ تمامی تلاش ها نقش بر آب نموده است.

به راستی شرم ندارید از ایستادن پای علمی که خون عزیزان این ملت از آن میچکد و حمایت از کوتوله ای سیاسی که حتی کاریکاتور یک رئیس جمهور هم نیست و تبعیت از رهبری که عدالت را در پشگاه قدرت سر برید، و از تغییر شعار شکوه می کنید؟

این مردم با بزرگواری و متمدنانه به پای صندوق رفتند و مسلمت آمیزانه رای به نبود یک ....بر مسند ریاست جمهوری مملکت خویش شدند! و آنگاه در پس خیانت به رایشان در حضوری متمدنانه تر طلب رایشان را نمودند و آنگاه حکومتی که جنابعالی سنگ حمایتش را بر سینه می زند در پاسخ اقدام به قتل و تجاوز به نوامیس آن نمود! راستی شرم نمیکنید؟

جناب توکلی، حکومت آینده ی ایران بسان شما و حکومت فعلی شما رفتار نخواهد کرد، تمامی عقاید و اندیشه ها آزاد خواهد بود، هیچگونه تعدی بر حریم شخصی فردی روا داده نخواهد شد، هیچ صاحب نظری به بند کشده و خلع لباس نخواهد شد، چرا که از آگاهی و دانستن مردم بسان شما حراس ندارد.

این جذابیت های جنبش سبز است که دربردارنده طیف وسیعی از افکار و انسان هاست از اندیشه سکولار تا مذهبی، از جبهه رفته تا هنرپیشه و خواننده، از دانشجو تا کارگری ساده، از استاد دانشگاه تا روحانی و طلبه و این همان ویژگی است که شما را عصبی می کند.
جناب توکلی پینداری شیرینی قدرت آن هم از نوع بی مسئولیتش به شما و سایر رفقان نظامیتان مزه کرده است که به هیچ روی خواهان وا نهادنش نیستید. آلمان هیتلری، و شوروی استالینی هم چنین بودند...

جنبش سبز دمکراسی خواهی ملت ایران در حین عدم جذبیت های کاریزماتیک و ذوب شدگی های متداول کیهان مداران، و آزادانه گفتمان اندیشمندانی نظیر خاتمی، و استواری مردانی چون میرحسین موسوی و مهدی کروبی را ارج نهاده و پاس خواهد داشت، و نیازی به دلسوزی امثال جنابعالی نیست.

جناب دکتر، اندیشه خلع لباس، به بند کشیدن و کشتن زیبنده ایدئولوژی شما و حکومتتان است نه جنبش سبز که به حیات و آفرینش می اندیشد.
ایمان بیاورید به آغاز فصل سبز...

-- زوربای یونانی ، Sep 20, 2009

آقای توکلی شما را در زندان شاه مورد آزار جنسی قرار دادند؟ شما آنروزها جوان بودید، آیا با شما عمل شنیع لواط آنهم بزور انجام دادند! اگر آری پس چرا آنرا تا کنون نگفته اید، و اگر نه شما بدانید اگر گذار شما حتا امروز هم بزندانهای جمهوری اسلامتان بیفتد، اگر گذار پسر دختر یا نوه هاتان هم به زندان کهریزک و اوین بیفتد، حتا اگر پدر شما هم گذارش به آنجاها بیفتد فرزندان همان امام راحلی را که شما سنگش را به سینه می زنید با فتوای خود امام زمان و نایب بر حقش به همگی چها نسل شما تجاوز خواهند کرد! آری امام شما پایه گذار چنین سیستم انسان سازی بوده است. حالا شما بازهم خواهان احترام به این نا محترمات باشید. اینها را ما ملت فراموش نخواهیم کرد! آقای محترم! و البته از وحشتی که در در دهان شما و صورت منورتان دیده می شود حکایت از دانستن این مدعاست.
شب بخیر آقای توکلی! شب را دیگر آسوده نخوابید، دیگر حتا به شیطان هم توکل نکنید او و خدا هر دو شما را وانهاده اند. ما شما اگر بشود بی خونریزی و اگر نشود با خونریزی ولی بهر قیمت از قدرت بزیر خواهیم کشید. اگر با صلح و صفا از قدرت و از کشتار و از تجاوز و از غارت و از شکنجه و از ترور و از دروغ دست بر داشتید خب زهی سعادت، و اگر نه که حتا وای بحال امام پوسیدهتان و امامان پوسیده تان!

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

«آیا از این شعارها و سردهندگانشان برائت می‌جوئید یا با ادامه سکوتتان، آن‌ها را تائید می‌کنید؟ در این صورت جواب امام را چه می‌دهید؟»
جناب آقای توکلی این جنبشی که شما آن را «جریان سبز» نامیده‌اید و موسوی و خاتمی را سردمدار آن می‌دانید از روزی که مردم شعار «موسوی موسوی سکوت کنی خائنی» سر دادند به «خیزش خرد» تبدیل شد و آن زمان که موسوی دودل بود که به مردم بپیوندد یا نه راه خود را از جریان‌های سیاسی رایج در کشور جدا کرد.
این ساده‌لوحی است که فکر کنید خیزش خرد با اعلام برائت موسوی‌ها و خاتمی‌ها منکوب خواهد شد.

-- آرمان پویا ، Sep 20, 2009

آقای توکلی اگه راست میگی به خامنه ای نامه بنویس

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

مجاهدين انقلاب هم مثل رفسنجاني و حسن خميني از شعار پرمعني نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران و جمهوري ايراني ومرگ بر روسيه و چين مردم ترسيده و جازده اند٠ فقط كروبي تا به آخر خواهد ايستاد٠

-- aslani ، Sep 20, 2009

آقا شما اینقدر جنایت کرده اید که امروز وقتی اسم فلسطین می آید آدم از همه طرفش حالش بهم میخوره! آقای محترم شما کاری با ماها کرده اید که اسراییل هرگز جرات انسانیت خودش هم نمی کند که با فلسطینها بکند. آقا اسراییل سگش، سربازان اسراییلی شرفشون بمراتب بیشتر از پاسداراها و بسیجیها و لباس شخصی بوده و هست. سربازای اسراییلی کی به فلسطینها تجاوز کردند، کی جوب جارو توی مقعد اونا شکستن، کی به دخترای فلسطینی و پسرای فلسطینی تجاوز کردند و اونا رو زیر تجاوز کشتند و بعد برای اینکه معلوم نشه چند نفر بهشون تجاوز شده ( از آی دی ان اسپرماتوزوییدی شون) زنده زنده آتیششون بزنن، آقا در برابر بسیجیها و پاسدارا و لباس شخصیها باید گفت زنده باد سربازای اسراییلی، دست کم اونا فقط می جنگن، دیگه توی ماتحت هممیهنان خودشون آلات و ادوات آلوده به سیانور دیگه نمی کنند. آقا دست بر دارین، خود فلسطینی ها هم غیر حماسشون و حزب اله هشون و جهاد اسلامیشون که شماها بهشون پول می دین تا به ما تجاوز کنن، بقیشون خودشون با اسراییل تخت نرد بازی میکنن، آقا برو مواظب خودت باش، چیچیو « جواب امامو چی میدی!!» اگه موسوی و خاتمی فهمیده باشن که بزرگترین دشمن ایران اسلام و روحانیت و قرآن و خامنه ای و پاسدارا و بسیجیان ، آره اگه اینطوری باشه خیلی پیشرفت کردن!
زنده باد ایران، زنده باد اسراییل، زنده باد فلسطین، زنده باد همه ی کشورهای دنیا، مرگ بر دیکتاتور، ...بر خامنه ای ...
زنده باد جمهوری ایرانی
بتوان یک میلیارد، بتوان هرچی سپاه و بسیج و روحانیت از ما مردم دزدیدن!

-- بدون نام ، Sep 20, 2009

جناب آقای توکلی
شما را به آینه دعوت میکنم
در تنهایی به چشمانتان عمیق شوید
...

...

...

ایران آزاد حق نوست و ما هم...
نترس!
از جمهوری ایرانی نترس!
گاندی وار به پیش میرویم تا حق مان را بگیریم
ما در پی انتقام نیستیم

ما آزادی را برای همه میخواهیم

-- بهزاد ، Sep 20, 2009

1-بايد ديد كه چه كسي باعث شد شعارها به اين سطح برسند. شما وامثال شما كه طعم قدرت زير دندان تان مزه كرده ،بعنوان نماينده مردم وارد مجلس ميشويد ولي عملا نمايندگي حكومت ميكنيد. مدرس پيشكش دريغ از يك ...
2-شما هم با افتخار اين جريان را بي دين و امثال فرماندهان و آمرين كهريزك را ديندار بدان كه علاوه بر حجت الاسلام و ثقت الاسلام عنوان "آلت الاسلام" را هم به عناوين پر افتخار حكومت ديني افزودند.
3-بسياري از همين معرضان به زعم شما از بنيانگذاران سپاه و اطلاعات و...بودند وامروز هم در خيابان ها كم خون نداده اند اگر فكر ميكنيد كم است سفارش كنيد بيشتر بريزند.
4- امام گفت صلح با صدام دفن اسلام است. و نيز گفت اين آقايان جناح راست عرضه اداره يك طويله را هم ندارند. حالا همانها مدعي اداره مملكتند و مملكت را دارند ميبرند به سمت طويله شدن.
5-شعار مرگ بر... نتيجه عملكرد خود ايشان است. وقتي سطح رهبري تا سطح رهبر يك حزب تنزل ميكند ...
6-شما پوستين وارونه اي به تن اسلام كرده ايد . امام گفت پشتيبان ولي فقيه باشيد ولي نگفت اگر كسي ولايت فقيه رابه انحراف هم كشيد پشتيبان او باشيد.خبرگان بايد همت كند و جلوي انحراف رابگيرد .تمام تلاش مردم جلوگيري ازانحرافات و دروغگويي هاست.قبول كنيد كه احمدي نژاد بسيار دروغ ميگويد و محبوب آقاي خامنه اي است.
7-با اين نامه موسوي و خاتمي راتهديد كرده ايد گيرم آنها را هم گرفتيد با رسواييها چه ميكنيد. شما نظام را مفتخر كرديد كه با جنايات كهريزك علاوه برحجت الاسلام وثقت الاسلام عنوان "آلت الاسلام" راهم كسب كند . حال درس اخلاق ميدهيد.شمارا ملت فرستاده است كه حافظ منافع آنها در مجلس باشيد وشما پا روي خون آنها ميگذاريد و دم از حكومت ميزنيد.
8-ببينيد چه دستگاه عظيم اصلاحي درست كرده اند كه با نظارت رهبر ابطحي ميدهند و شريعتمداري تحويل ميگيرند. اگر كار به اين آسانيست خوب است تمام ملت رابگيرند و 70ميليون شريعتمداري تحويل دهند.
9-
اوج ستم هميشه به طغيان رسيده است

-- محمد گفتمان ، Sep 20, 2009

جناب آقای توکلی ,
نگاهی به تاریخ زندانی های زمان شاه ( نمونه آن همین افرادی که دولت کودتا دستگیر کرده مثل الویری ) بیانداز. حتی با اینکه مبارزه سر سخت با شاه داشتند (بمب گذاری می کردند) فقط چند ماه در زندان گذراندند اما ولایت فقیهی که شما از آن دفاع می کنید جوان مردم را که در راهپیمایی شرکت کرده تحت شکنجه، تجاوز و می کشد. بنظر من این حکومت یک دیکتاتور بیشتر نیست که دیر یا زود رفتنی است.

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

آقای توکلی و دوستان جنایتکارشون اول رای ما رو پس بدن بعد راجع به این موارد بحث کنن.

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

آینه چون نقش تو بنمود راست
خود شکن ؛ آینه شکستن خطاست
...............................................
در ضمن چند شعار انحرافی برای خالی نبودن عریضه :
مرگ بر روسیه(شوروی سابق)
مرگ بر کاپشن احمدی نژادی!
یا حسین میر حسین
استقلال آزادی جمهوری اسلامی
میزان رای ملت است
مرگ بر دیکتاتور
زنده باد مخالف من
درود بر سه سید فاطمی : خمینی موسوی خاتمی
...

-- آرش ، Sep 21, 2009

...
چند شعار انحرافی دیگر :

ایران برای همه ایرانیان
مشارکت مردمی؛کرامت انسانی؛جامعه مدنی
خلیج همیشه فارس
آن خس و خاشاک توئی؛دشمن این خاک توئی
...

-- آرش ، Sep 21, 2009

اقا توکلی یک سر بیا سیدنی استرالیا تا ببینی که از واردات و پخش مواد مخدر تا اداره و کنترل موتورسواران متخلف معروف به بایکی ها و از کنترل خانه های فساد تا بارهای شبانه و دزدیهای کوچک وبزرگ در انحصار برادران و خواهران لبنانی و فلسطینی مسلمان است هماطوریکه کنترل روسپیگری در ایران را ماموران اطلاعاتی در دست دارند تحت اسم رمز ؛ ویلا با ژیلا ؛ ویا برادران روحانی تحت نام صیغه ناظر قانونی فاحشه گری شده اند و .... و یا دولت مجبور شده مطابق قانون شرکتهایش را بفروشد و سپاه به یامفت برای خودمانیها میخرد؟؟؟؟؟؟ خلاصه جان ملت نقل و نبات نیست که خاینین اسلام و ایران چوب حراج بر ان میزنند و اصلا برای کی و برای چی؟؟؟
در این سرزمین کفار من و ما را به زندان میفرستند اگر به سگمان غذا نداده باشیم در خاک پاک شیعه فرزندان یارانشان را میزنند و میکشند و زندانی میکنند تا از خانواده هایشان نسق بگیر ند؟؟؟؟؟؟؟ در این سرزمین کفر دکتر و دارو مجانی است و وقتی بیکار میشوی خرجت را دولت می دهد تا کار برایت پیدا کنند در سرزمین عدل علی اولا همه کارها موروثی و امری است ضمن اینکه تمام مقامات بالا از اول انقلاب تا حال در اشغال همان افرادی هست که بوده فقط جابجا شده اند مثل اینکه شطرنج یازی کنی بدون خارج کردن مهره ها من یکی گردنم را میدهم اگر دولت غاصب تر از اسراییل بگوید یعنی حساب دقیق بدهد که در مدت چهار سال ٣٠٠مبلیارد دلار را چکار کرده نه اینکه هی تهمت دزدی به همراهان انقلاب بزند و دزدی های خودش را بکند. dr. ghasem

-- Dr. ghasem ، Sep 21, 2009

از یه چیز این بابا ولی خوشم اومد: جای مهر نماز روی پیشونی اش نیس! نکنه مسلمون واقعی نباشه؟

-- نکته‌سنج ، Sep 21, 2009

اينم فكر كرده كيه!! 60 دوره كانديد شده راي نياورده عقده اي شده نوچه خامنه اي !! 20 سال پيش خودش با امام مشكل داش حالا چي ميگه!

-- بدون نام ، Sep 21, 2009

جناب توکلی ديدگاه ملت ايران ديگر آن ديدگاه 22 بهمن نيست .
هتک حرمت زنان ايرانی در مکه توسط عربها صورت گرفت و نه اسراييليها .
عربها به رهبری صدام حسين به ايران تجاوز کردند و نه اسراييليها .
برأی صدام حسين کافر ،اين حماس بود که مجلس ختم گرفت و نه اسراييليها .
اين دولتهای عربی ،از جمله دولت مجازی حماس هستند که خليج فارس را عربی ميخوانند و به جزاير ايرانی آن چشم طمع دارند و نه اسراييليها .
اگر شعار نابودی اسراييل تحقق يابد ،ايرانيها بيچاره ميشوند ،چون عربها پس از فراغت از دست اسراييل ماشينهای جنگيشان را همه به سوی ايران نشانه خواهند رفت .
جناب توکلی با اينکه احترام زيادی برايتان قايلم ،اما از شما ميخواهم که چشمانتان را به روی حقايق نبنديد .
پس از فاجعه مکه امام فرمان جهاد عليه عربستان را صادر کردند ،اما از آنجا که زمينه مهيا نبود ،ناديده گرفته شد .

-- شاهد ، Sep 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)