تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس جدید قوه قضائیه:

«کسی حق ندارد خلاف قانون حکم کند»

صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه هشدار داد با کسانی که «خلاف قانون» حکم می‌کنند و حقوق شهروندان را «ضایع» می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

آقای لاریجانی امروز دوشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس قوه قضائیه، گفت که کسی نباید «جرات» کند آرامش و امنیت مردم را سلب کند که در غیر این صورت باید بداند که «دیر یا زود به محکمه عدل فراخوانده» می‌شود.


به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس جدید قوه قضائیه اظهار داشت که «بنده در همین‌جا اعلام می‌دارم که در این راستا نسبت به احدی گذشت نخواهم کرد و خاطیان را به دستگاه عدالت خواهم سپرد.»

صادق لاریجانی، شنبه گذشته از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای به ریاست قوه قضائیه که پیش از این به مدت ۱۰ سال در اختیار آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی شد، منصوب شد.

رئیس قوه قضائیه برای دوره‌ای پنج ساله از سوی رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می‌شود.


۱۰ سال پیش از این، آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی جایگزین محمد یزدی عضو فعلی فقهای شورای نگهبان شد.

در مراسم تودیع و معارفه روسای قوه قضائیه، اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد، احمد جنتی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، محمدعلی جعفری، محمدباقر قالیباف، محسن رضایی و جمع دیگری از مقام‌های جمهوری اسلامی حضور داشتند.

آقای هاشمی که پس از ماه‌ها غیبت در یک مراسم رسمی شرکت می‌کرد، طی سخنانی نسبت به «نبود» قضاوت عادلانه در جامعه هشدار داد.

او گفت که در صورت قضاوت عادلانه، جامعه احساس امنیت می‌کند و کسی از احقاق حقوق تضییع شده خود، مایوس نخواهد شد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود در صورتی که مردم مایوس شوند، در بدنه جامعه «هرج و مرج» به وجود خواهد آمد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: «اگر مردم بدانند مسیرشان به دستگاه قضایی افتاده و قضات عادلی حقوق آنها را رعایت کرده و تحت تاثیر قدرت‌ها و نفوذها قرار نمی‌گیرند، امنیت در جامعه به وجود می‌آید.»

محمود احمدی‌نژاد از دیگر سخنرانان این مراسم بود که گفت: «اگر صاحبان قدرت و ثروت پای میز محاکمه کشیده شوند، جایی برای تخلف پایین‌دستی‌ها وجود» نخواهد داشت.


آقای احمدی‌نژاد در عین حال افزود: «باید با مفاسد و تجاوز به حقوق عمومی و قانون‌شکنی‌ها و کسانی که فرهنگ قانون‌شکنی را در جامعه رواج می‌دهند با حفظ احترام، برخورد کنیم.»

صادق لاریجانی در شرایطی کار خود در قوه قضائیه را آغاز می‌کند که پرونده‌ جنجال برانگیز بازداشتی‌های حوادث اخیر را پیش رو دارد.

محافظه‌کاران از برگزاری چنین دادگاهی استقبال کرده و خواستار محاکمه تمام کسانی هستند که به گفته آنها در «اغتشاش‌ها» دست داشته‌اند، اما اصلاح‌طلبان و بسیاری از سازمان‌های مدافع حقوق بشری نسبت به برگزاری چنین محاکماتی اعتراض کرده و خواستار توقف آن هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تفکیک یا تحبیب قوا !؟
http://beheshtimoez.blogspot.com/2009/08/blog-post.html

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

شرکت هاشمی رفسنجانی در این مراسم رژیم میتواند درشنونده ویا خواننده دو پرسش ایجاد کند:اول اینکه چرا او شرکت کرد ؟ودوم اینکه چرا شرکت نمی کرد؟ که البته در جواب به یک پا سخ مشخص خواهیم رسیداگر یادتان باشد رفسنجانی در نماز جمعه معروف مو ضع اش در مقا بل خامنه ای را تا حدودی روشن کرد وبا شرکت نکردن در مرا سم تنفیذ وتحلیف بطور واضح دشمن ا ش را که همان اخوند خا منه ای باشد نشا نه رفت.اما جواب پرسش اول این است که رفسنجانی با امروز امدنش به احمدی نژاد و دارودسته اش با همان زرنگی .... اش ثابت کرد که شما ها عدد و رقمی نیستید و مشکل در جای دیگری است و با ید انجا را هدف گرفت.یعنی همان خامنه ای
واما چرا شرکت نمی کرد؟رفسنجانی در این تاخت و تاز های دو سه هفته اخیر که خا منه ای در یک حالت تها جمی برای ایجاد یک فضای رعب و وحشت در سران این رژیم خیز بر داشته است یک خلا ی را حس میکرد ودر این شک وشبه بود که نبا شد امر بر خامنه ای مشتبه شده وبراین باور با شدکه فضا برای زدن اخرین ضربه که همان حذف رفسنجانی باشد اماده است ولی او امروز به ولی ....ثابت کرد که رژیم جهل وجنایت اولا دو سردارد دوما نشان داد که بعد از شکسته شدن طلسم ولایت امده تا برای مرحله بعدی پیشروی یار گیری بکند چون ظاهرا رفسنجانی در کنار موسوی و خصوصا کربی بودن را هنر نمی داند چون موضع انها روشن است بلکه باید دیگران که موضع بینابینی دارند را جدا کرده وهمان هدف اصلی که خا منه ااست نشانه بگیرد.

-- Hamid ، Aug 17, 2009

حاج صادق رئیس جدید قوه قضائیه هشدار داد با کسانی که «خلاف قانون» حکم می کنند و حقوق شهروندان را «ضایع» می کنند، برخورد خواهد کرد. حاج صادق ٣٠ سال است که از این هشدار ها و تشر زدن های بی پشتوانه توسط دیگر آخوند ها و نظامی ها و سران فاسد نظام اسلامی داده شده است! تو هم چیز تازه ای برای درمان این ویروس فساد که تمام نهاد های این نظام را آلوده کرده است، نداری.
بنیان این نظام بر پایه فریب و دروغ و تجاوز و وحشت و ارعاب و سرکوب و دزدی و جنایت و ترور بنا شده است. از تو هم مثل دیگر فاسدان و جیره خوران ولی خودکامه کاری برنمی آید. هر گونه اقدامی برای اصلاح و حفظ و نجات این نظام دیر شده است. این نظام و سران عقب افتاده آن به عصر الکترونیک تعلق ندارند و محکوم به ترک آن هستند. جای شما در حجره ها و مساجد و تکیه ها و دسته های خود زنی حسینی است. نه در اداره کشور کهنی چون ایران با هزاران سال فرهنگ درخشان.
عقب افتادگان اسلامی،

-- Aghab Oftadegan Mosalman ، Aug 17, 2009

ghovveye ghaziye bayad ghanoonmandi ra tarvij va farhangsazi konad!avval az hame bayad zendanhaye makhfi o movazi ra az beyn bord.hozoor vakil o heyate monsefe az sharayet hadaghalli ast. sheknjeh o edaam bayad ghadghan shavad

-- بدون نام ، Aug 17, 2009

مثل اینکه اصحاب انحصار و اپوزیسیون بی خاصیت این سه دهه این داستان مسخره پرچم را چماق جدیدی کرده اند برای کوبیدن گنجی.
از مشروطه که هیچ اگر از زمان حضرت ادم هم پرچم شیر و خورشید شناخته شده بوده است فرقی نمیکند هیچ کس نمیتواند ان را به زور پرچم همه اعلام کند و گروههای نشان داری هم زیر ان قایم شوند و حرکت مردم را مصادره کنند.
باور کنید از این نمد حرکت مردم برای شما کلاهی در نمی اید. هیچ کس هم در ایران منتظر رهبران ظفر نمون در غرب نشسته نیست که بعد از پیروزی مردم قدم رنجه کنند!!

-- Ali ، Aug 17, 2009

علی جان چقدر خشن هستی! خب تو که این پرچم جدید را اینهمه نیرومند می دانی بگذار کسی هم از پرچم ایران حرف بزند! نزد سر این چند صدایی ای ست که حتا پرچم تاریخی ایران را هم تاب نمی آورد!! بنده برای گنجی بسیار احترام دارم. و بگذار دیگران هم وجود داشته باشند. شما نمی توانی فردا که حکومت اسلامی به چاه جمکران سرازیر شد، از مردم بخواهی که چون اینها آدمکش و نامرد و متجاوز و استالینی و لنینی و چه رفتار کرده اند پس دیگر کسی مسلمان نباشد. نه برادر اشتباه نکن و این را بخاطر بسپار که پرچم شیر و خورشید ایران هیچ ربطی به شاه ندارد! پرچم از آن یک ملت است. و پرچم شیر و خورشید سمبل ایران است. و البته رنگ سبز و نه پرچم سبز هم رنگ این حرکت عظیم ملت ایران است. و من خودم و زن و بچه ام در خیابانهای تهران علمدار این رنگ سبز بوده و هستم. انتقاد پذیر باشیم، و فوری برچسب نزنیم. این حکومت روی تمامی متجاوزین را سفید کرده. شما در کجای دنیا سراغ دارید که حکومتی با دست خودش بچه های مردم خودش را بدهد بدست بیگانگان تا به آنها تجاوز کنند! این حکومت نه تنها خودش بسیجی و پاسدار ساخته که زن و بچه، دختر و پسر پیر و جوان را مورد تجاوز جنسی و انواع شکنجه ها تا مرگ قرار می دهند بلکه آنها بدست برادران حزب الله لبنان و حماس فلسطین می سپارند تا به آنها روزها و شبهای متمادی تجاوز جنسی کنند. و حالا تو آمدی به کسی که تنها از پرچم ایران دفاع کرده خرده می گیری. بنده البته مطلب ایشان را خواندم و او آقا میرفارس را هم نمی شناسم. در حال دموکرات باش برادر. حتا میر حسین موسوی هم گفته است که ایرانیان تنها بشرط ایرانی بودن و آزادیخواه بودن در این نهضتند! با هر دین و مرام و ایده ی سیاسی...و. شاد باشی برادر هر جا که هستی!

-- بدون نام ، Aug 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)