تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
کروبی در نامه‌ای به علی لاریجانی اعلام کرد:

«ارائه اسناد تجاوز در حضور سران قوا»

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات اعلام کرد که مستندات تجاوز به برخی بازداشتی‌های اخیر در زندان‌ها را در جلسه‌ای که سران قوای سه‌گانه و رئیس مجلس خبرگان رهبری حضور داشته باشند، ارائه می‌کند.

آقای کروبی در نامه‌ای که امروز چهارشنبه خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشته، این پیشنهاد را مطرح کرده است.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین خواستار حضور دادستان کل کشور و یک عضو کمیته حقیقت‌یاب مجلس با «صلاحدید» آقای لاریجانی در این جلسه شده است.


عکس از AFP

او گفته است که با تشکیل جلسه مزبور و شنیدن سخنانش، معلوم می‌شود که «آیا من به هتک حرمت و آبروریزی نظام اسلامی پرداخته‌ام یا آنان که از تریبون مقدس نماز جمعه، مسئولین قضایی و امنیتی را به برخورد بی‌رحمانه نسبت به مردم معترض فرا می‌خوانند.»

نامه مهدی کروبی خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی که در آن از تجاوز به برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر پرده برداشته شده، جنجال‌های زیادی به پا کرده است.

کمیته حقیقت‌یاب مجلس گفته که اسنادی مبنی بر تائید ادعای کروبی به دست نیاورده و علی لاریجانی نیز تجاوز به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر را تکذیب کرده است.

برخی از محافظه‌کاران به خصوص احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، واکنش تندی نسبت به انتشار این نامه نشان داده و خواستار برخورد مسئولان قضایی با آقای کروبی شده‌اند.

کروبی گفته است که با تشکیل جلسه مزبور و شنیدن سخنانش، معلوم می‌شود که «آیا من به هتک حرمت و آبروریزی نظام اسلامی پرداخته‌ام یا آنان که از تریبون مقدس نماز جمعه، مسئولین قضایی و امنیتی را به برخورد بی‌رحمانه نسبت به مردم معترض فرا می‌خوانند»

مهدی کروبی در واکنش به این حملات و انتقاد‌ها اعلام کرده که «عقب‌نشینی» نخواهد کرد و اگر صلاح بداند اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر می‌کند.

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات در نامه خود همچنین به برخورد‌هایی که طی دو ماه گذشته با معترضان به نتیجه انتخابات شده، انتقاد کرده و افزوده که این اقدام موجب شد تا «دو دستگی عمیق در سطح ملی» به وجود بیاید که جای «بسی تاسف» است.

پیشنهاد کروبی به لاریجانی در پی آن مطرح می‌شود که کمیته حقیقت‌یاب مجلس در نامه‌ای از وی خواسته بود مستندات خود مبنی بر تجاوز به برخی بازداشتی‌ها را به این کمیته ارائه کند.

کمیته حقیقت‌یاب مجلس، کار بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر و وقایع پیرامون آن را در دستور کار دارد.

دیدار با ابطحی، نبوی و سحرخیز
خبرگزاری فارس امروز چهارشنبه به نقل از سخنگوی هیات رسیدگی به بازداشت‌های اخیر در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، از دیدار اعضای این کمیته با محمدعلی ابطحی، بهزاد نبوی و عیسی سحر‌خیز خبر داده است.

این سه نفر از فعالان سیاسی شناخته شده در ایران هستند که پس از انتخابات به اتهام دست داشتن در «کودتای مخملی» بازداشت شده‌اند.

آقای سروری گفته که در دیدار با این سه نفر، آنها از وضعیت زندان و برخورد‌ بازجویان «رضایت» دارند و هیچ «شکایتی» در این خصوص مطرح «نکرده‌اند.»

او همچنین افزوده که اعضای این کمیته با محمد قوچانی و شش زنی که در حوادث اخیر بازداشت شده‌اند دیدار داشته‌اند که همگی آنها از «وضعیت رفاهی، بهداشتی و برخورد مأموران زندان ابراز رضایت» کرده‌اند.

اظهارات این نماینده مجلس در شرایطی ایراد می‌شود که خانواده‌های برخی زندانیان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر از وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

توقیف روزنامه اعتماد ملی بوسیله ایادی نظام خود دلیلی ات بر صحت گفته های کروبی. طرفین قضیه اقعیت را میدانند ....عدم قبول پیشنهادکروبی نشاندهنده اینست که لاریجانی هم به جریان تجاوز بازداشتی ها معترف است

-- علی ، Aug 19, 2009

تجاوز به همه چیز بشریت در ذات اسلام است. امر به معروف و نهی از منکر خودش یعنی دستور تجاوز به حریم انسان. این آقایان مسلمان خودشان این دین تجاوزگر را به همه تجویز می کنند ولی وقتی این دین به هواداران خودشان هم تجاوز کرد صدایشان در می آید.

-- آریا ، Aug 19, 2009

ملا رفت بازار مادرش را بفروشه، بهش گفتند اين چه کاريست که مي کني، گفت يک قيمتي ميگم که کسي نخره. حالا حکايت حرف هاي اين شيخ شده، سران سه قوه به اضافه... بايد در اين جلسه حضور داشته باشند!
بابا مي گفتي که خدا هم بايد نماينده بفرسته.........

-- محمد ، Aug 19, 2009

با سلام برای آقای کروبی دام پهن کرده اند.
ارائه ی مستندات شکنجه های روحی و جسمی و تجاوز های جنسی به دستگر شدگان معترض به کودتای 23 خرداد به هیئتی که شامل رئیسان سه قوه باشد این خواهد بود که مانند همیشه این آقایان مثل آب خوردن واقعیت این مستندات را کتمان کنند و آقای کروبی را به جرم دروغ زندانی و مجازات کنند این اقدام آقای کروبی حتی با حضور آقای هاشمی رفسنجانی و دادسستان هم فایده ای نخواهد داشت چرا که به فرض که شجاعت کنند واقعیت را بگویند در اقلیت خواهند بود . این کار در صورتی نتیجه جواهد داد که یه ناظر از پزشکان بدون مرز و یک ناظر بین المللی حقوق بشر نیز به این جمع شش نفره اضافه شود.

-- علی ، Aug 19, 2009

محمد انتظار داری موضوع به این مهمی رو در دفتر خبرگزاری فارس مطرح کنه؟ اون هم با این برخوردهای دیوانه وار طرفدارن دولت.

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

مملکت بی منطق بر پایه مردم بی منطق بنا می شود و در جائیکه به اسم دین مردم بی دین را نابود می کنند مسلم است که افراد بی دین هم لب به اعتراض بگشایند.

-- حسن ، Aug 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)