تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بستری شدن دو فعال سیاسی در بیمارستان

وب‌سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در ایران، از بستری شدن احمد زید‌آبادی و فیض‌الله عرب‌ سرخی، دو فعال سیاسی بازداشت شده در حوادث اخیر در بیمارستان خبر می‌دهند.

وب‌سایت نوروز گزارش کرده که فیض‌الله عرب سرخی پس از خودداری از حضور در جلسه محاکمه، از سوی ماموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

بنابر این گزارش، به دنبال وخامت جسمی آقای عرب‌سرخی، ماموران زندان وی را به بیمارستان «بقیة‌الله اعظم» که تحت نظارت سپاه پاسداران اداره می‌شود، منتقل کرده‌اند.


احمد زیدآبادی

وب‌سایت موج ‌سبز آزادی نیز گزارش کرده که احمد‌ زیدآبادی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی که از ۱۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بود، با «ناگوار» شدن وضعیت جسمی‌اش به بیمارستان منتقل شده است.

نام بیمارستانی که بنابر اعلام این وب‌سایت، وی در آنجا بستری شده، اعلام نشده است.

این دو فعال سیاسی جزو ۱۰۰ نفری هستند که حدود ۲۰ روز پیش به اتهام دست داشتن در «کودتای مخملی» تحت محاکمه قرار گرفتند.

این وب‌سایت همچنین گزارش کرده که ماموران زندان اقدام به ضرب و شتم محمدعلی‌ دادخواه، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر کرده‌اند.


فیض‌الله عرب سرخی

این گزارش می‌گوید که ماموران از آقای دادخواه خواسته‌اند که به «خائن» بودن اعضای کانون مدافعان حقوق بشر اعتراف کند که این درخواست با مقاومت وی روبرو شده است.

وب‌سایت نوروز هم امروز چهارشنبه به نقل از دختر حجاریان گزارش کرده که نیمه‌ شب گذشته، تعدادی موتور سوار به قصد «ارعاب» مقابل منزل آنها تردد داشته‌اند تا «با تهدید و آزار خانواده، پدرم را برای اخذ اعترافات دروغین تحت فشار قرار دهند.»

زینب حجاریان گفت که پدرش در ساختمانی کوچک که شبیه «پاسگاه‌های بین راهی» است نگهداری می‌شود و خانواده همچنان نگران وضعیت جسمی او هستند.

بازداشت برخی از اعضای بلند‌پایه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پس از انتخابات در ایران با محالفت‌های بسیاری روبرو شده است.


سعید حجاریان

قرار بود چهارمین جلسه محاکمه این افراد امروز چهارشنبه برگزار شود که بنا بر آنچه درخواست وکلا اعلام شده، به وقت دیگری موکول شده است.

نگرانی از وضعیت جسمی زندانیان در حالی رو به افزایش است که پرویز سروری سخنگوی کمیته تحقیق شورای عالی امنیت ملی درباره وضعیت بازداشتی‌ها، به خبرگزاری فارس گفته که در دیدار با برخی از زندانیان، آنها از وضعیت زندان اظهار «رضایت» کرده‌اند.

محمدعلی ابطحی، بهزاد نبوی، عیسی سحر‌خیر و محمد قوچانی چهار نفری هستند که این کمیته توانسته با آنها دیدار و گفتگو کند.

به گفته آقای سروری، اعضای کمیته همچنین با شش زن بازداشتی در حوادث اخیر دیدار داشته‌اند که آنها نیز از وضعیت زندان اعلام «رضایت» کرده‌اند.

از سوی دیگر، کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز نگرانی «عمیق» خود را از وضعیت پرونده و شرایط جسمانی شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد ابراز کرد.


شاپور کاظمی

شاپور کاظمی ۶۲ ساله اکنون بیش از دو ماه است که بدون طی کردن هیچ نوع مراحل قانونی دادرسی، در بازداشت به سر می‌برد.

بر اساس گزارش این کمپین، کاظمی در این دو ماه، تنها یک بار با مادر و فرزندش در زندان اوین و مقابل دوربین دیدار داشته است.

او از ناراحتی‌های قلبی، فشار خون و چربی خون رنج می‌برد.

هادی قائمی سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در این باره گفت: «دستگیری و ادامه بازداشت شاپور کاظمی بیشتر به نوعی انتقام‌جویی شخصی از میرحسین موسوی شبیه است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقامسئله نان وآب وتوالت نیست این مطالب مربوط به کهریزک است دراین جا بازجو واعتراف گیری وانفرادی وشکنجه های روحی روانی وجسمی مطرح است بی خبری وپرونده سازی وتواب درست کردن وخیلی چیزهای دیگر که با بیرون آمدن عزیزان معلوم خواهدشد

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

امیدوارم که مجامع بین المللی دفاع ازحقوق بشر به وظیفه خود عمل نماید .و به حکومت نامشروع برخاسته ازکودتاوناقض حقوق بشر فشار آورده که ازشکنجه وآزار زندانیان دست بردارد

-- ابراهیم ملکی ، Aug 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)