تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

گونزالس در راس داوران جشنواره توکیو

الخاندرو ایناریتو گونزالس، فیلمساز مکزیکی و کارگردان فیلم‌های مطرحی چون «بابل»، «امورس پروس» و «۲۱ گرم»، به ریاست هیات داوران بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برگزیده شد.

ایناریتو از استعدادهای نوظهور سینمای جهان است که در طی سال‌های اخیر، با نوآوری‌هایش در زمینه روایت و فرم سینما، قابلیت‌های بیانی هنر سینما را توسعه بخشیده است.

ایناریتو با همکاری گیلرمو آریاگا فیلمنامه‌نویس هموطن خود، در فیلم های «بابل»، «۲۱ گرم» و «عشق یک سگ ماده است»(امورس پروس)، شکل‌های تازه و پیچیده‌ای از روایت داستانی را ارائه کرد که پیش از این در سینما به این شکل تجربه نشده بود.


الخاندرو ایناریتو گونزالس

وی برای کارگردانی فیلم «بابل»، جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد.

ایناریتو اینک در راس هیات داوران جشنواره‌ای قرار گرفته است که ۹ سال قبل جایزه بزرگ آن را به خاطر فیلم اولش یعنی «عشق یک سگ ماده است»، دریافت کرده بود.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو که از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی آسیا و شرق دور به حساب می‌آید، از ۱۷ تا ۲۵ اکتبر در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی ببخشید، ولی ترجمه‌ی Amores Perros به «عشق یک سگ ماده است»، یکی از مضحک‌ترین ترجمه‌هایی است که تا به حال دیده‌ام. ترجمه‌ی کلمه به کلمه‌ی این عبارت می‌شود «عشق‌های سگی». می‌دانم که نام فیلم را به زبان انگلیسی به Love's a bitch ترجمه کرده‌اند، ولی سگ ماده در زبان فارسی اصلن مفهوم Bitch در زبان انگلیسی را نمی‌رساند.

-- علی ، Aug 19, 2009

در ضمن، نام کارگردان الخاندرو گونزالس اینیاریتو است، نه برعکس.

-- علی ، Aug 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)