تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روز خونین بغداد پس از خروج آمریکایی‌ها

منابع بیمارستانی بغداد از کشته شدن دست‌کم ۹۵ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ تن در چندین انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رشته انفجارها ساختمان‌های دولتی این شهر را هدف قرار داده بود.

این خونبارترین روز بغداد پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شهرهای عراق گزارش شده است.

بیشتر این انفجارها در اطراف بخش‌های شیعه‌نشین عراق رخ داده است.

حوادث امروز عراق با انفجار یک کامیون بمب‌گذاری شده در نزدیکی وزارت دارایی عراق در شمال بغداد و چند دقیقه بعد انفجار کامیون دیگری در نزدیکی وزارت خارجه این کشور که در مجاورت منطقه سبز(حفاظت شده) قرار دارند، آغاز شد.


انفجار در نزدیکی وزارت خارجه عراق (عکس از AP)

بر اثر انفجار در نزدیکی وزارت دارایی که در منطقه وزیریه قرار دارد، بخشی از پلی که در این منطقه قرار داشت، ویران شد.

بی‌بی‌سی نیوز گزارش کرده است که انفجاری که در نزدیکی وزارت خارجه رخ داد، بسیار شدید بود.

بر اساس این گزارش، این انفجار ده‌ها کشته و بیش از ۲۵۰ زخمی برجا گذاشت که احتمال افزایش شمار قربانیان نیز وجود دارد.

بر اثر این انفجار، حفره بزرگی به عمق سه متر و قطر ۱۰ متر ایجاد و دیوارهای ساختمان وزارت خارجه تخریب شده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی است که پنج انفجار دیگر به وسیله خودروهای بمب‌گذاری شده، در مناطق مختلف بغداد رخ داد که دست‌کم ۱۲ کشته و تعداد بسیاری زخمی برجا گذاشت.

این حملات در ششمین سالگرد انفجار در مقر سازمان ملل متحد در بغداد روی داد. در آن انفجار، نماینده ویژه سازمان ملل و ۲۱ نفر دیگر جان باختند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام . طبق اخبار بسیار مورد وٍثوق خامنه ای و سپاه پاسداران برای انحراف افکار عمومی جهان از تجاوزات جنسی و سیستماتیک در زندانها و بازداشتگاههای ایران دست به این جنایات در عراق زده اند. گفته می شود که در این ماجرا چه سنی و چه شیعه باید تعداد کشته شدگان هر چه بیشتر و نماشات انفجارها هر بیشتر وخیم باشد. جمهوری اسلامی و روحانیت که سی سال است به جنایت مشغول است اینک بخود آمده و بخشی از روحانیت که سی سال با این جنایات و تجاوزات هم همکاری داشته و هم حمایت کرده حالا که مورد تنفر جامعهی ایرانی و جامعه ی جهانی شده می خواهد وانمود کند که به مردم پیئسته است. مردم بدانید و آگاه باشید. آین ملایان حیله گر را باور نکنید. این شمایید که این روبهان را وادار کرده اید این تجاوزات را با دستور خمینی از اول با فتوای ازاله ی بکارت او آغاز شد و بمدت سی سال ادامه داشت اینک بکار بد جلوه پیدا کند. تا کنون این کار با وضو و اجازه پیغمبر و امام و خمینی و خامنه ای و روحانیت در کلش انجام می شد و حالا بخشی و تنها بخشی از روحانیت برای خود شیرینی نزد مردم دست به این افشاگریها زده اند. اما برای پاک کردن همین افشاگریهاست که سپاه پاسداران در عراق بمب منفجر می کند تا مردم ایران و جهان را از آنچه در ایران می گذرد منحرف کند. در ضمن با این کار او می خواهد بگوید که اگر ما برویم ایران چنین خواهد شد. کسی گولتان نزد. روحانیت فاسد باید از کار برای ههمیشه بر کنار شود. راهی جز بر رفراندوم گذاشتن حکومت اسلامی نیست و نباید باشد.

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

کار سپاه باید باشه. اوبامای بی غیرت. جای بوش خالیه.

-- غ ، Aug 19, 2009

... در سایت اینتلیجس هلند این دروغگوها را می نویسند و بوسیله این سایت جاسوس این مزخرفات چاپ می شود ولی نظر دیگران سانسور می گردد. این جنایات بوسیله آمریکا و عربستان سعودی و تا اندازه ای کردها انجام می شوند که آمریکا را برای همیشه در منطقه نگاه دارند. همه مردم منطقه باید تظاهرات عظیم همزمان ترتیب دهند و خواهان بیرون راندن تمام نیروی خارجی از جمله اسراییل از شمال عراق گردند. ... شما چیزی جز ستون پنجمی های پست و کوچک نیستید و مجازات شما طبق قانون مرگ است.

-- بدون نام ، Aug 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)