تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اسد «دخالت‌ها» در امور ایران را محکوم کرد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که به تهران سفر کرده است، «دخالت بیگانگان» در امور داخلی ایران را محکوم کرد و خواستار ادامه سیاست‌های دو کشور در منطقه شد.

آقای اسد پس از برگزاری مراسم استقبال، در دیدار با محمود احمدی‌نژاد، گفت که «دلیل اصلی دخالت دشمنان و غربی‌ها این است که نگذارند پیروزی‌های پی‌درپی ایران و سوریه در چهار سال آینده نیز تکرار شود.»

به گزارش واحد مرکزی خبر، بشار اسد «پیروزی» محمود احمدی‌نژاد در انتخابات جنجالی اخیر را تبریک گفت و افزود: «معتقدم آنچه در ایران اتفاق افتاد، رخداد مهم و درس بزرگی برای بیگانگان بود، از این رو از آن به شدت ناراحت هستند.»

در این نشست آقای احمدی‌نژاد نیز اظهار داشت: «غرب کاملاً دچار به هم ریختگی و سرگشتگی شده است.»


رویترز

به گفته احمدی‌نژاد «امروز دنیا متوجه شده که تئوری‌های غربی به پایان راه خود رسیده است، از این‌رو به شدت نیازمند همکاری و مساعدت سوریه و ایران» است.

رئیس جمهوری سوریه، دومین مقام عالی‌رتبه‌‌ در منطقه است که طی یک ماه گذشته به تهران سفر می‌‌کند. پیش از بشار اسد، سلطان قابوس، پادشاه عمان به ایران رفته بود.

براساس اعلام رسانه‌ها، بشار اسد همچنین با آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دیدار کرد.

پیگیری موضوع تبعه فرانسوی
رسانه‌های خارجی سفر آقای اسد به تهران را بی‌ارتباط با پرونده کلوتید ریس تبعه فرانسوی نمی‌دانند.

کلوتید ریس که از سوی مقام‌های قضایی ایران به «جاسوسی» متهم شده است، با وثیقه ۲۰۰ هزار یورویی آزاد شده و در سفارت فرانسه در تهران اقامت دارد.

خانم ریس براساس اعلام مقام‌های جمهوری اسلامی، اجازه خروج از ایران را ندارد و تا مشخص شدن حکم پرونده‌اش، باید در تهران به سر برد، اما فرانسه خواستار توقف روند قضایی علیه وی و صدور مجوز خروج از ایران برای او است.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران، دریافت پیام در خصوص این تبعه فرانسوی از طریق سوریه را تکذیب کرده است.


کلوتید ریس در سفارت فرانسه در تهران(رویترز)

رسانه‌های ایران هدف از این سفر را تبریک «پیروزی مجدد» احمدی‌نژاد از سوی بشار اسد و همچنین بررسی مسائل دوجانبه و منطقه‌ای اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که نیکولای سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه گذشته پس از آزادی نازک افشار کارمند محلی سفارت فرانسه در ایران، گفته بود که از اعضای اتحادیه اروپا و دیگر کشورها مانند سوریه قدردانی می‌کند.

این هفتمین سفر بشار اسد به ایران است که در چارچوب سفرهای متقابل روسای جمهور دو کشور و در پاسخ به سفر اردیبهشت ماه گذشته احمد‌ی‌نژاد به دمشق صورت می‌گیرد.

بشار اسد در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، سه بار به تهران آمد که آخرین آنها در مرداد ماه سال گذشته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این مواجب بگیران و مزدوران مگسانند دور شیرینی. و تا موقعی که پول و نفت به جیبشان سرازیر است باید از خامنه یی و احمدی نژاد حمایت کنند. اما به امید آن روز زنده ایم که این ....ها را از کشور خود ایران ریشه کن کنیم و نگذاریم که سازمان های تروریستی حماس و حزب الله و مهدی و غیره از منبعی که متعلق به ایرانیان است تزریق شوند. به امید آن روز

-- داریوش ، Aug 19, 2009

لطفا همانند کار گیری عنوان «سلطان» در جلوی اسم «قابوس» پادشاه عمان آنرا در برابر اسم خامنه ای و احمد ی نژاد و اسد هم بکار برید که جریان تبریک گویی و موقعیت حکو متهای مطلقه در منطقه مثل فرش قرمز زیر ساقهای پاهای بلوریشان شفاف و براق گردد. با تشکر.

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

نفت مفت گرفتن همین مجیزگویی ها رو هم داره.اسد اگر همپیمانی مثل احمدی نژاد دیکتاتور نداشته باشه کیووداشته باشه؟

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

این خود اسد .....است که در امور داخلی ایران دخالت می کند. اسد طبق نوشته الشرق الاوسط یکصد چهل میلون دلار تا کنون از ایران باج گرفته که نیمی از این پول بلاعوض است. البته که بقیه اش را هم بابت این دخالت ها از ایران بالا خواهد کشید! اما ما ملت چه اسد..... را خوش بیاید یا نه برادر تنی او احمدی نژاد را در چاه خانه اش خواهیم انداخت.
.....بر جمهوری اسلامی زنده باد جمهوری ایرانی!
آینها می خواهند با این کار از ما زهر چشم بگیرند! آهای دزد! بیرون کنید این قوادان را از سر سفره ی ایران زمین.

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

با درود,
دیروز در یک سایت خبری در مورد کرامات این زیارت(تجارت) و موضوع میانجیگری (حق الزحمه) خوندم, به خود گفتم نصیب ما جوانان از انقلاب اسلامی چه بوده؟ سرزنش نکنید دوستان, از گفتن جقایق تلخ هم ناراحت نشید..اعتراف میکنم ؛ توهین,باتوم,گاز اشک آور,زندان , تجاوز و لقاء الله اجباری. تقدیر اما پاک کردن این لکۀ ننگ را به دست ما سپرده است. با خون سهراب نوشتم آزادی با ندای ایران فریاد زدم مرگ بر دیکتاتور و با ز غال برجای مانده از پیکر ترانه بر در و دیوار شهر نوشتم ای سلطان استبداد تو آیت ظلمی و تباهی و فساد...

-- سيما ، Aug 19, 2009

با کمال معذرت مبلغ فوق اشتباها بجای چهارده میلیار دلار یکصد و چهل میلون دلار نوشته شد، که همسر من با مراجعه به سند مورد رجوع اصلاح کرد. حکومت اسلام ناب محمد که لعنت خدا برش باد خوشحال خواهد شد از اشتباه ما، پس تصحیح کنیم.
با سپاس از اسد مفت خور!

-- بدون نام ، Aug 19, 2009

اسد کی هست که حالا وکیل کودتاچیان شده؟
یک دیکتاتوری شبیه خودشون

-- Nam ، Aug 20, 2009

خنده داره که این اسد فکر میکنه در عرصه سیاست بین المل مهره مطرحیه .
تو دیگه نمیخواد ژست سیاسی بگیری. برو برس به ملت بدبخت خودت. ارث بابات سوریه است نه ایران.

-- بچه خانی آباد ، Aug 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)