تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش پلیس به اظهارات موسوی و کروبی

پلیس ایران اعلام کرد که اجرای «طرح امنیت اجتماعی» را «وظیفه ذاتی» خود می‌داند.

سردار مهدی محمدی‌فر معاون پارلمانی نیروی انتظامی، امروز یکشنبه گفت که پلیس متناسب با «هنجارشکنی‌ها در جامعه»، طرح‌های مختلف را اولویت‌بندی کرده و با این «هنجارشکنی‌ها» برخورد خواهد کرد.

اظهارات این مقام پلیس پس از آن‌که میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم، وعده توقف گشت‌های ارشاد پلیس در صورت پیروزی در انتخابات را دادند، مطرح می‌شود.

میرحسین موسوی به صراحت اعلام کرد که اگر رئیس جمهور شود، این گشت‌ها را متوقف خواهد کرد و آقای کروبی نیز گفت که در صورت پیروزی‌اش در انتخابات، پلیس بدون آنکه وی دستور دهد، این گشت‌ها را برمی‌چیند.

«پلیس متناسب با هنجارشکنی‌ها در جامعه، طرح‌های مختلف را اولویت‌بندی کرده و با این هنجارشکنی‌ها برخورد خواهد کرد»

به گزارش واحد مرکزی خبر، سردار محمد‌ی‌فر می‌گوید که پلیس «در غالب این طرح‌ها به دنبال هدفمند کردن رفتارها منجمله رفتارهای شهری است.»

گشت‌های ارشاد از دو سال پیش در ایران و با هدف برقراری «امنیت اجتماعی» راه‌اندازی شده است.

در این گشت‌ها، پلیس با دختران و پسرانی که «مروج الگو‌های غربی» بوده و حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و در مواردی آنها را به دادگاه‌ معرفی کرده است.

اجرای «طرح امنیت اجتماعی» در سال‌های اخیر با اعتراض برخی فعالان مدنی و حقوق بشر مواجه شده است.

این اعتراض‌ها از زمانی که پلیس گروهی از افراد را به اتهام «شرارت و رذالت» به دار آویخت، گسترش پیدا کرد.

Share


در همین رابطه:
پیروز شوم، گشت ارشاد متوقف می‌شود
موسوی: گشت‌های ارشاد را متوقف می‌کنم

نظرهای خوانندگان

به نظر مي رسد که مواضع مطرح شده توسط آقاي موسوي مبني بر انحلال گشت هاي ارشاد بيشتر جنبه تبليغاتي داشته باشد چون همانطور که مي دانيم نيروي انتظامي تحت امر رييس جمهور نيست. طرح موسوم به «امنيت اجتماعي» نيز طرحي بود که توسط شوراي عالي امنيت ملي تصويب شد و به احمدي نژاد ربطي ندارد که با رفتن وي لغو شود.

-- sirwan ، Apr 12, 2009

احمدی نژاد هم قبل از انتخاب شدنش توی تلویزیون گفت سلیقه های مختلف جوانان به ما ربطی نداره و در جای دیگه گفت ایا مشکل کشور ما امروزه نوع لباس پوسیدن جوانان ماست ؟!
اینم نتیجش ، هر سیب زمینی دیگه ای هم رئیس جمهور بشه کار به وعده هاش نداره چون کسی بازخواستش نمی کنه ...

-- سینا ، Apr 12, 2009

لطف کنید ماشین‌ها و تجهیزات پلیس را که براساس الگوهای پلیس آلمان و سایر کشورهای غربی شکل گرفته نیز سامان بدهید و جمع کنید. همین طور بلندگوهایی که مقام معظم با آنها سخن می‌گوید براساس الگوهای غربی ساخته شده و اصلاً یک اختراع غربی است. آن را هم جمع کنید. نیروی انتظامی باید به عنوان بخشی از مجموعه‌ی وزارت کشور زیر نظر آن و براساس تصمیم‌های قانونی رفتار کند. آیا آمار دارید که نیروهای قانون تا به‌حال به چند دختر و زن جوان پیشنهادهای آنچنانی داده‌اند و چه بخش‌هایی از آن نیرو در قاچاق مواد مخدر نقش دارند؟

-- تحلیلگر ، Apr 12, 2009

واقعا مشکل ما گشت ارشاده ؟اقایان وخانوم های عاشق ایران مشکل رو فقط رفراندم حل میکنه.اری یا نه گفتن پدرامون در رفراندم قبلی را بایستی تصحیحش کنیم.شخص امام(ره)هم از پدر خودش گلایه داشت وبه ما اموخت که پدران ما چه کاره بودهاند که برای ما تصمیم گرفته اند که نوع حکومت مملکتشان شاهنشاهی باشد.حالا با بجث انتخابات در پیش رو به یاد بیاورید که اقای خاتمی درمقام ریاست جمهوریش گفت برابر این قانون اساسی قدرتی ندارم و تدارکاتچی هستم .بنا براین به این گونه شعار های آبکی کاندیدا ها توجهی نکنید.اخه مگه پدران ومادران ما گشت ارشاد داشتند؟؟. اونها بی ازار وبدون تحمیل هزینه به دولت وخودشون زندگی میکردن و حالا پس از 30 سال به شعار عقب کرد دل خوش کنیم و رای بدیم به فلانی که میگه گشت ارشادوبرمیداره!!!!؟؟؟ ایا اقای کروبی واقای موسوی در گذشته نقشی در جلو گیری از رشد ازادیهای مدنی نداشتند؟؟

-- بدون نام ، Apr 13, 2009

به نظر من بهترين كار پليس برخورد با بي حجابي است و اين كار بايد ادامه پيدا كند زيرا بايد تفاوت دختر وپسر معلوم باشد در ضمن دختر خانمها و اقا پسرها به جاي اينكه اينقدر به فكر قر و پر خودشان باشند لطفا بروند و فكر يك لقمه نون باشند كه شايد احتياج مادر اختراع را پيدا نموده و بدرد خود و مردمشان برسند بجاي اينكه به فكر ازادي باشيد فكر توسعه علم وفن اوري باشيد در ضمن اقاي موسوي اگر مي خواهد رئيس جمهور شود حداقل چيزي بگوييد كه ارزش داشته باشد گشت ارشاد مشگل مملكت ما نيست مشكل مملكت ما فقط خودخواهي است

-- بهادر ، Apr 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)