تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بی‌خبری از وضعیت محمد پورعبدالله

مادر «محمد پورعبدالله»، دانشجوی زندانی با اعتراض به وضعیت فرزندش و بی‌خبری از او گفت: «اگر دادگاه انقلاب، وضعیت پسرم را روشن نکند، قسم می‌خورم که خودم را در دادگاه خواهم کشت.»

مادر این دانشجوی زندانی در روزهای گذشته با نوشتن نامه‌هایی به نهادهای مختلف خواستار رسیدگی به وضعیت فرزندش شده‌است. وی همچنین در نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، شرایط فرزندش در زندان اوین را شرح داده‌است.

مادر محمد پورعبدالله در گفت‌وگو با زمانه از بی نتیجه ماندن پیگیری‌هایش خبر داد. وی گفت: «من تا به حال سکوت کرده‌ام. گفتم شاید سکوت باعث شود که بچه من زودتر آزاد شود و با هیچ رادیوی خارجی تماس نگرفتم، اما واقعاً دیگر تحمل من تمام شده‌است.»

محمد پورعبدالله از زمان انتقال به بند ۲۰۹، از حق ملاقات و تلفن محروم شده‌است و خانواده‌اش اطلاعی از وضعیت او ندارند

محمد پورعبدالله، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه تهران بیست‌وچهارم بهمن‌ماه سال گذشته، در منزل‌اش دستگیر شد. دلیل دستگیری و اتهامات وی هنوز اعلام نشده است.

وی که پس از تحمل یک ماه سلول انفرادی، روز بیست‌وهشتم اسفند به زندان قزل‌حصار منتقل شده بود، دوشنبه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه مجدداً به بند ۲۰۹ اوین بازگردانده شده‌است.

این فعال دانشجویی از زمان انتقال به بند ۲۰۹، از حق ملاقات و تلفن محروم شده‌است و خانواده‌اش اطلاعی از وضعیت او ندارند. به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر مسئولان دادگاه انقلاب دلیل انتقال او به انفرادی را نپذیرفتن اتهامات وارده عنوان کرده‌اند.


مسئولان دادگاه انقلاب به خانواده وی گفته‌اند: «از آنجا که پورعبدالله، برگه اتهامات خود را امضا ننموده، مجدداً به سلول انفرادی انتقال می‌شود، تا دوباره مورد بازجویی قرار گیرد.»

خانوادهٔ این دانشجو، در اعتراض به دستگیری و بی‌اطلاعی از وضعیت فرزندشان، هنگام تحویل سال نو، سفره هفت‌سین‌شان را کنار زندان قرل‌حصار پهن کرده بودند.
محمد پورعبدالله از جمله دانشجویان چپ است که سال گذشته نیز بازداشت شده بود.

Share


در همین رابطه:
گفت و گو با مادر محمد پورعبدالله، دانشجوی زندانی

نظرهای خوانندگان

چرا در این خبر و معرفی محمد پورعبدالله به این موضوع که او از طیف چپ است اشاره ای نکردید.به نظر میرسد رادیو زمانه با توجه به نحوه انتشار اخبار و اخیرا با انتشار کاملن یک جانبه مقالات آقای گنجی که بر ضد سوسیالیسم و آزادی و برابری انسانهاست،کاملن موضعی ایدئولوژیک اتخاذ کرده است.

-- دانشجو ، Apr 17, 2009

محمد پورعبدالله بیش از 2 ماه در بند و تحت فشار و شکنجه است.حال که او در زندان است می توان نوشته های او را خواند و اهدافش را شناخت.وبلاگ او feuer17.blogspot.com
است.
همچنین برای حمایت از او به سایت زیر مراجعه کنید و فراخوان را امضا کنید.sosdab.blogspot.com

-- علی ، Apr 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)