تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام برنامه‌های اقتصادی موسوی

میرحسین موسوی، نامزد دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران برنامه‌های اقتصادی خود را در جمع فعالان و دست‌اندرکاران این حوزه اعلام کرد.

کاندیدای اصلاح‌طلبان در دهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: «ضمن پایبندی به اصول اقتصاد اخلاقی، حمایت از مستضعفان و اصل ۴۴ قانون اساسی، به هم‌فکری و کمک گرفتن از دیگر صاحبنظران اقتصادی اعتقاد دارد.»

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، وی راه برون‌رفت از شرایط کنونی و نیل به توسعه اقتصادی را تأکید بر تولید و اشتغال با محوریت بخش خصوصی دانست.

به گفته نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در حال حاضر شیوه اجرای سهام عدالت به دلیل داشتن جنبه‌های سیاسی لطماتی به بخش خصوصی زده‌ است.

وی از موج مهاجرت جوانان ایرانی در سال‌های اخیر اظهار تأثر کرد و گفت: «وقتی دورنمایی از رشد، خلاقیت، پژوهش و حتی تهیه مسکن و تشکیل خانواده وجود ندارد، طبیعی است که بهترین دانشجویان مراکز دانشگاهی جذب کشورهای خارج شوند.»

مسئله بیکاری از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت. به دیدگاه میرحسین موسوی، اختصاص منابع صندوق ذخیره ارزی گره‌ای از مشکل بیکاری باز نمی‌کند. وی گفت: «هر چند در سایر کشورها در مواقع بروز بیکاری پروژه‌های عمرانی چاره‌گشای مشکل بیکاری می‌شوند، اما اصل موضوع به اقتصاد بخش خصوصی بازمی‌گردد.»

میرحسین موسوی راه برون‌رفت از شرایط کنونی را تأکید بر تولید و اشتغال با محوریت بخش خصوصی دانست

میرحسین موسوی پس از شنیدن دیدگاه فعالان اقتصادی، ۵۱ گزاره را به عنوان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در صورت احراز مقام ریاست جمهوری مطرح کرد.

«شفافیت در ارائه اطلاعات»، «احیا و بازسازی نظام تصمیم‌گیری کشور»، «تعامل گسترده سیاسی و اقتصادی با کشورهای مختلف جهان» و «رفع تبعیضات اعمال‌شده بر بخش خصوصی» از جمله موارد مورد تأکید میرحسین موسوی بود.

وی گفت: «بسترسازی و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران ایرانی در اولویت قرار دارد و میزبان سرمایه‌گذار خارجی، بخش خصوصی توانمند است نه دولت.»

نخست‌وزیر دوران جنگ، بی‌ثباتی و تغییرات پی‌درپی و نابهنگام سیاست‌ها را مهمترین دغدغه فعالان اقتصادی دانست و ادامه داد: «این بی ثباتی حتی در سیاست خارجی هم مشکلات فراوانی در مسیر جریان تجارت خارجی ایران در همه ابعاد پدید آورده و فرصت‌های اقتصادی ما را از بین برده‌است.»

وی همچنین بر توجه به ویژگی‌های قومی و منطقه‌ای تاکید کرد: «توانمندسازی طبقات میانه راهی برای امکان حمایت موثر از مستضعفان جامعه است.»

میرحسین موسوی وعده داد بخش اقتصادی برنامه پنجم توسعه کشور را با مشورت سازمان‌یافته با مدیران با تجربه در سطح ملی و نیز نهادهای حرفه‌ای و مدنی، اصلاح خواهد کرد. وی گفت: «حتی اگر لایحه برنامه پنجم نیز به مجلس تقدیم شده باشد، از مجلس پس گرفته خواهد شد.»

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد سال جاری برگزار می‌شود.جبهه مشارکت اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیون مبارز و حزب کارگزاران سازندگی به صورت رسمی از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرده‌اند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)