تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«پیروز شوم، گشت ارشاد متوقف می‌شود»

مهدی کروبی می‌گوید که اگر رئیس جمهور شود، گشت ارشاد برنامه‌هایش را متوقف خواهد کرد.

کروبی نامزد انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران است.
این انتخابات ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی که در دانشگاه زنجان سخن می‌گفت، افزود که اگر رئیس جمهور شود «لزومی ندارد» که به گشت‌های ارشاد بگوید تا کار خود را متوقف کنند، چراکه آنها خودشان این‌کار را خواهند کرد.

پیش از آقای کروبی، میرحسین موسوی دیگر نامزد انتخابات نیز در نشستی خبری اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات، «گشت‌های ارشاد را متوقف خواهد کرد.»

گشت‌های ارشاد از دو سال پیش در ایران و با هدف برقراری «امنیت اجتماعی» راه‌اندازی شده است.
در این گشت‌ها، پلیس به دختران و پسرانی که «مروج الگو‌های غربی» بوده و حجاب اسلامی را رعایت نمی‌کنند، برخورد و در مواردی آنها را به دادگاه‌ معرفی کرده است.

اجرای «طرح امنیت اجتماعی» در سال‌های اخیر با اعتراض برخی فعالان مدنی و حقوق بشر مواجه شده است.


این اعتراض‌ها از زمانی که پلیس گروهی از افراد را به اتهام «شرارت و رذالت» به دار آویخت، گسترش پیدا کرد.

برخوردهای پلیس در ایران در شرایطی ادامه می‌یابد که هنوز اعتراض‌های حقوقی به نحوه دستگیری و نگهداری بدون محاکمه افراد ادامه دارد.
علاوه بر آن، اعدام شماری از این دستگیرشدگان و اعلام صدور کیفر خواست اعدام برای شماری دیگر، اعتراضات جهانی و داخلی را برانگیخته است.

در ایران کسانی که معیارهای پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، معمولاً برای اولین بار با تذکر نیروهای گشت ارشاد روبه‌رو می‌شوند و در برخی موارد نیز به پاسگاه پلیس روانه خواهند شد.

با این حال، در صورت تکرار این تخلفات آن‌ها بازداشت و به دادگاه فرستاده می‌شوند و مجبور به گذراندن کلاس‌های ارشاد هستند.

محمود احمدی‌نژاد اواخر سال گذشته دستور داد که این طرح در وزارت کشور مورد بازبینی قرار گیرد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
موسوی: گشت‌های ارشاد را متوقف می‌کنم

نظرهای خوانندگان

بدبخت مملکتی که نامزدهای انتخاباتی آن از کمتر زدن و کمتر آزار دادن مردم برای مبارزه‌ی انتخاباتی و تبلیغات استفاده کنند. مقام معظم پیش‌تر حفظ امنیت کشور را در ماه‌های آینده به سپاه سپرده‌‌اند و چنین تصمیم‌هایی از افرادی مانند آقای کروبی زیاد تأثیری در کلیت ماجرای کنترل مردم و سرکوب آنها ندارند...

-- تحلیلگر ، Apr 11, 2009

چرا دروغ میگین گشت ارشاد از زمان خاتمی و بدستور قالیباف شروع شد طرح امنیت اجتماعی (برخورد با اراذل و اوباش از زمان احمدی نژاد راه افتاد

-- بدون نام ، Apr 11, 2009

آقای احمدی نژاد هم از همین حرفها میزد، نتیجه اش را هم دیدیم. کاندیداها میدانند چطور رأی مردم را بدست آورند...

-- گشتاسب ، Apr 11, 2009

تغییر اسم و نام فامیل یک امر رایج است. اقای کروبی هم راحت می تواند اسم خود را به "پیروز" تغییر داده و تاریخ تولد خود را هم عوض کند که همانند خامنه ای و رفسنجانی تا لحظه مرگ در سن مورد دلخواه خود باقی بماند. بالا رفتیم احمد بود پایین امدیم کروبی بود حرفهاشان هم دروغ بود.

-- بدون نام ، Apr 11, 2009

مي خواستم در جواب شما خواننده عزيز كه نوشتيد: "گشت ارشاد از زمان خاتمی و بدستور قالیباف شروع شد" توضيحي بدم كه شايد به اقتضاي سنتان خبر نداشته باشيد كه تا زمان آقاي خاتمي گشتي به نام مبارزه با مفاسد اجتماعي وجود داشت كه بسيار فعال بودند و رفتار خشونتباري داشتند. ولي از زمان آقاي خاتمي اين گشت ها رفتار معتدل تري داشتند و به نام گشت ارشاد تغيير نام يافتند و بتدريج كمرنگ شدند.

-- عليرضا ، Apr 11, 2009

اينم دروغ مي گه... مثل اون يكي ...

-- مهرزاد ، Apr 12, 2009

وقتی اصل و اساس حکومت دیکتاتوره این رییس جمهورو اون رییس جمهور فرقی نمی کنه. متوقف کردن و به راه انداختن این ماشینا هر دو به خاطر یه هدفه. اونم این که ما در برابر زور و جبر و فشار مذهبی سکوت کنیم. این که جوونا به خاطر متوقف کردن گشت ارشاد طرفدار رییس جمهور یه نظام دیکتاتور بشند خیلی شرم آوره.

-- بهار ، Apr 12, 2009

خیلی خوب میشه حالا که آقای احمدی نژاد رییس جمهور هستند یه اقدامی واسه جمع آوری گشت های ارشاد بکنن.این میشه رسیدگی به آه دل جوون ها

-- اشکان ، Jul 16, 2009

خیلی خوب میشه حالا که آقای احمدی نژاد رییس جمهور هستند یه اقدامی واسه جمع آوری گشت های ارشاد بکنن.این میشه رسیدگی به آه دل جوون ها

-- اشکان ، Jul 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)