تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد صریح احمد قابل از آیت الله خامنه ای

احمد قابل فقیه و پژوهشگر دینی در نوشته ای که در وبلاگ خود منتشر کرده به انتقاد صریح از آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.
این انتقاد در شرایطی صورت می گیرد که برادر وی هادی قابل که از روحانیون منتقد به شمار می رود به حکم دادگاه ویژه روحانیت قم بازداشت و راهی زندان شده است.

احمد قابل در این نوشته با اشاره به سوابق برادرش پیش از انقلاب و در دوران جنگ نوشته است امروزه، دستگاه حکومتی جز به روحانیت طرفدار حکومت، اعتنایی نمی کند و اعتبار اصلی را تنها برای اقلیتی وابسته به حکومت یا «آخوندهای درباری» می خواهد و حتی از «اکثریت خاموش روحانیت» دلگیر است."

این پژوهشگر دینی که سابقه بازداشت و زندان دارد رهبر جمهوری اسلامی را متهم به دیکتاتوری کرده و نوشته است: " اینکه آقای خامنه ای اصرار دارد که هیچ رأی و نظر دیگری جز رأی ایشان مثلا در مسأله انرژی هسته ای نباید مطرح شود، چه عنوانی غیر از «استبداد به رأی» یا «دیکتاتوری» دارد. اینکه همه باید خفه شوند تا هرگاه ایشان لازم دانست، خودش دستور برقراری رابطه با امریکا را صادر کند، عنوانی جز « استبداد به رأی » و معنی و مفهومی جز « ناگزیر ساختن افراد به انتخاب رأی او » ندارد و دیکتاتوری نیز جز «دیکته کردن نظر خود به دیگران» مفهومی ندارد."

احمد قابل با اشاره به موارد متعددی از اتهامات منتسب به دگراندیشان در جمهوری اسلامی نوشته است: " من به عنوان یک شهروند ایرانی، رهبری و باند حاکم بر کشور را به «براندازی سخت نظام جمهوری اسلامی از طریق ظلم های آشکار به مخالفان سیاست های باند حاکم، اقدامات فراوان و گسترده علیه امنیت ملی، اهانت به ملت و خصوصا فرهیختگان ملت، نشر مکرر و گسترده اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و نقض شدید حرمت روحانیت از طرق پیش گفته» متهم می کنم و روزی را انتظار می کشم که در جمهوری اسلامی ، امکان رسیدگی عادلانه به این اتهامات از طریق دادگاهی علنی و با حضور هیأت منصفه و قاضی یا قضاتی بی طرف، وجود داشته باشد ."

این نخستین بار نیست که این روحانی ایرانی به انتقاد صریح از آیت الله خامنه ای و حاکمیت جمهوری اسلامی می پردازد. پیش از این در شانزدهمین سالگرد انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری جمهوری اسلامی، وی در نامه ای سرگشاده، به انتقاد از رهبری نظام جمهوری اسلامی پرداخته بود.

این بار وی به بهانه زندانی شدن هادی قابل، برادرش به حکم دادگاه ویژه روحانیت دست به انتقاد بی پروا زده است.

هادي قابل از سوی دادگاه ویژه روحانیت به اتهام هتك حيثيت روحانيت، اقدام عليه امنيت ملي، تبليغ عليه نظام، نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي، توهين به مقامات، توهين به رياست قوه قضاييه، دادستان عمومي و انقلاب تهران و ساير قضات، به خلع لباس، چهل ماه حبس و پرداخت 500 هزار تومان جزاي نقدی محکوم شده است.

وی از نوزدهم فروردین برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

............................
در همین ارتباط:

هادی قابل راهی زندان شد

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم ایران اصولا نمی دانستند که نسبت " ولی فقیه به ملت " مثل نسبت " چوپان به گوسفندان " است . آقای قابل عزیز آیا شما هم این موضوع را نمی دانستید؟ آیا به ولایت فقیه رای ندادید؟ متاسفانه باز هم آرزوی محاکمه این آقا را در جمهوری اسلامی کرده اید . بهتر است اصل عدم قطعیت هایزنبرگ را در فیزیک مطالعه کنید تا ثابت شود بر شما که جمهوری اسلامی و عدالت در کنار هم نمی گنجند حتی آن جمهوری اسلمی که مورد نظر شماست . آقای عزیز ملت ما از جهل هیچ کم ندارد خواهشا شما دیگر آش را شورتر نکنید و اصل عدم قطعیت در اسلام را پایه ریزی نمائید اگر واقعا محققید . موفق باشید .

-- پیروز ، Apr 12, 2008

من هرگاه از مسائل جامعه خسته ميشوم بياد معترضين به زاپاتا ميشوم كه ان جمع از برادر زاپاتا به خود زاپاتا (رهبر) شكايت كردند اما او باور نداشت تا پس از مدتي ياد دوران مبارزه خود افتاد و.........
اميد وارم ذهن اقايان ياداور گذشته باشند

-- kambiz ، Apr 12, 2008

رهبری فرموده اند که انتقاد کنید ولی دشمنی نکنید من نمی دانم تا کی ما باید انتقاد کنیم انتقاد زمانی سازنده است که امکان تغییر وجود داشته باشد

-- vahid ، Apr 12, 2008

آقای احمد قابل شما بخوبی می دانید که اکثریت قاطع روحانیت چاپلوس و خوشامدگوی اين نظامند مگر چندتا استثنا ولی سوالی که مطرح است اینکه چرا اینقدر صبرکردید تا نوبت خودتان شد. شما زندانیان سیاسی اين سه دهه را ندیدید؟ برای نمونه از ناصر زرافشان و عباس امیر انتظام و احمد باطبی و اصانلو و هزاران زندانی دیگر؟؟ از میلونها کشته و میلونها زخمی و شکنجه شده و تجاوز شده و نقص عضو شده ی در این دهه بی خبر بودیدید. خب با اين حال من شجاعت شما و برادرتان را ارج می نهم و پشتیبانی می کنم ولی به شما پیشنهاد می کنم که این دگم را بشکنید و از اسلام سیاسی دست بردارید. مذهب شما و دینتان در یک ححکومت سکولار بیشتر مورد احترام و حفاظت است. در غیر اینصورت روحانیت منتظر اتفاق وحشتناکی خواهد بود. آتشی خود هیزمش را دهه هاست که جمع می کند، و طناب داری که خود دهه هاست که می بافد و شمشیرهایی که خود دهه هاست که می سازد و تیز می کند همه برای خشونتی عظیم برای خودش. امیدوارم چنین نشود و روحانیت خودش با تدبیر از حکومت کنار رود. در غیر اینصورت آن فاجعه ای که نوشتم صد در صد اتفاق خواهد افتاد. شما نمی دانید بغض مردم نسبت به روحانیت تا چه اندازه است. اگر با لباس مبدل و بی ریش بین مردم می رفتید مطئنم که دیگر شبها بخواب نمی رفتید.

-- بدون نام ، Apr 12, 2008

این کار شما واقعا جای تمجید دارد. آفرین بر شما. امیدوارم که موفق شوید.

-- حمید ، Apr 12, 2008

الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم.مهناز

-- بدون نام ، Apr 12, 2008

خانم مهناز این مثالی که شما اورده اید کاملأ صحیح است ، البته به شرطی که طرف مورد گفتگو هدفش مملکتداری باشد و نه حکومت داری !.
داوید.

-- Daveed ، Apr 13, 2008

خدا عاقبت همتونو بخیر کنه با این نظرات تخیلیتون!

-- **** ، Apr 13, 2008

به گمان بنده اشکال در اسلامی بودن حکومت است و اگر خود آقای قابل هم حاکم می بود (مانند رفقای چپ ایشان در زمان خمینی) دیکتاتور می شدند .
چاره در سرنگونی حکومت و بر پایی حکومت دموکراتیک بدون پسوند و پیشوند از قبیل اسلامی یا سلطنتی و ... است
فقط دموکراسی چاره ساز است وگرنه این اخبار تکرار مکرر ستمهای حکومت آخوندی است که محمدرضا پهلوی را روسفید کرده اند با این جنایاتشان.

-- majid ، Apr 13, 2008

احمق ها به بهشت نمی روند.

-- موری ، Apr 15, 2008

سلام
واقعا متاسفم از اينكه در حكومت اسلامي ما!!!!!!!!عده اي دارند كتابهاي بهايي را مي خوانند كه به اين بهانه به كانادا و ...بروند ودر سايه ي كفر حق خود را از زندگي و حقوق بشر بگيرند. آفرين بر اينها و اين دين آموزي شان
دست مريزاد.خدا قوت

-- ناشناس ، Apr 20, 2008

به نظر شما اولا احکام اسلام در غير حکومت اسلامي قابل اجرا است ثانيا ايا در زمان حکومت حضرت علي ع د همه جا عدالت بوده تاريخ اين را نمي گويد ليک خود حضرت عادل بودند نه سکولار ثالثا نظر کارشناس مهم است نه يک فرد عادي

-- عبد الله ، Apr 22, 2008

اگر توقع داريد كه رهبري بنشيند تا چند تا از اين شما ها كه دستتان در دست آمريكا و ايادي رژيم سابق است حاكم شويد ديگر نيازي به اين همه شهيد و اين انقلاب نبود . انقلاب كرديم كه شما ها را دور بيندازيم . كور خوانده ايد .
البته بعيد مي دانم نظرم تاييد شود . مرد باشيد و نظر مخالف را هم بزنيد.

-- بدون نام ، Feb 3, 2009

بسمه تعالی
درودوتکبیر میفرستم برآزا دمرد ایران
من یکی ازطرفداران ایت الاه حسینعلی منتظری ودراصل طرفدار کسی هستم که یک عمرازحقوق انسانهاچه کافرویامسلمان دفاع کردوچنین شخصیت حقگوشاگردانی چون احمد قابل هادی قابل عمادالدین باقی حاج اقا قیصری حاج اقا مهدوی اقای درکشان اقای امیری جرقویه ووووووووووووووووووووووو.......
تربیت کردوتحویل اسلام وجامعه مظلوم ایران داد. حال میخواهم بگویم ماهم باید راه این ازاد مردان راباید ادامه بدهیم .
بزرگترین کار این مردان امر به معروف ونهی ازمنکراست که به قول مولای متقیان علی(ع)برهمه واجب است چه مردیا زن البته فقط نه کارهای کوچک بلکه مبارزه با حاکمان ظالم ;دفاع ازحق وحقیقت;همان کار بزرگی که امام حسین به خاطر آن به شهادت رسید.
درپایان توفیق الاهی افزون برای احمد قابل وشجاعت وبینش وفهم رااز خداوند متعال برای همه حقخواهان راخواستارم با تشکر

-- بدون نام ، Aug 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)