تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

حبس تعزیری برای دو فعال حقوق زنان

دادگاه انقلاب قم مریم بیدگلی و فاطمه مسجدی از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنمای تغییر برای برابری، این دو فعال حقوق زنان به «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نفع گروه فمینیستیِ (کمپین) مخالف نظام از طریق انتشار و جمع آوری امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز در مورد زنان» متهم شده‌اند.

دادگاه انقلاب هر کدام از این دو فعال کمپین را بر اساس ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به حبس تعزیری محکوم کرده‌است.

تارنمای کلمه از صدور حکم پنج سال حبس تعزیری برای قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده‌است.

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روز پنج شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ از سوی ماموران امنیتی در قم دستگیر و پس از ۱۳ روز حبس با صدور قرار وثیقه ۲۰ میلیونی آزاد شدند. دادگاه این دو فعال حقوق زنان ۱۳ مرداد ماه ۱۳۸۹ در شعبه ۲ دادگاه انقلاب قم برگزار شد.

از آغاز به کار کمپین یک میلیون امضا در پنجم شهریور ۱۳۸۵ تاکنون، ۵۰ نفر از اعضای این کمپین بازداشت شده و بیش از ۱۵ نفر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز، حرکت گروهی از فعالان حقوق زنان است که در نظر دارند یک میلیون امضا برای درخواست تغییر برخی قوانین حوزه زنان و ارائه آن به نمایندگان مجلس جمع‌آوری کنند.

محکومیت رئیس ستاد موسوی به پنج سال حبس
تارنمای کلمه نیز از صدور حکم پنج سال حبس تعزیری برای قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده‌است.

بنا به این گزارش، حکم صادر شده روز سه‌شنبه در زندان اوین به وی ابلاغ شده‌است. قربان بهزادیان‌نژاد همچننی به اتهام توهین به محمود احمدی‌نژاد به صد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده‌است.

آقای بهزادیان‌نژاد پس از اعتراضات روز عاشورا در ایران بازداشت شد و در هشت ماه گذشته در زندان بوده‌است. وی از تیرماه جاری به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شده‌است.

این فعال سیاسی پیش از این نیز به صورت موقت در تیرماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شد.

پس از ادهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۲۲ خرداد سال گذشته هزاران نفر از مخالفان دولت بازداشت شده و شمار زیادی از معترضان به «تقلب» در انتخابات به احکام سنگین حبس محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

يعني ميخواهند بقيه افراد کمپین یک میلیون امضا را هم بازداشت کنند؟!!.آخر پولی هم باقی نگذاشته اند که زندان بسازند؟!!

-- hamid ، Aug 28, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)