تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۲۴ کشته درحمله به پایگاه‌های ناتو در خوست

ناتو اعلام کرد شبیخون طالبان در چند محل حضور نظامیان بین‌المللی در جنوب افغانستان را درهم کوبیده و طی آن ۲۴ عضو این گروه را کشته و پنج شبه نظامی را بازداشت کرده‌ است.

گروهی از طالبان که شماری از آنان مجهز به کمربند‌های انتحاری بودند، ساعت چهار بامداد امروز شنبه پایگاه نظامی ناتو در منطقه«سارا باغ» و پایگاه هوایی این نیروها را در فرودگاه شهر«خوست» مورد حمله قرار دادند.


بر پایه اطلاعیه خبری ناتو در کابل، ضد حمله و عملیات پاکسازی نظامیان بین‌المللی بر علیه مهاجمان قبل ظهر امروز خاتمه یافت.

به گفته ناتو در این عملیات«مدثر» مشهور به«قاری اسحاق» یک فرمانده مشهور شورشیان وابسته به «شبکه حقانی» که مسئولیت آموزش حملات انتحاری و کارگذاری مین این شبکه را برعهده داشته نیز کشته شده‌ است.

در این اطلاعیه خاطر نشان شده که دراین حملات به نیروهای بین‌المللی تلفات وارد نشده‌است اما دو سربازآنان هنگام فرود اضطراری یک هلی کوپتر، زخمی شده‌اند.

در این عملیات«مدثر»، فرمانده مشهور شورشیان وابسته به «شبکه حقانی» که مسئولیت آموزش حملات انتحاری و کارگذاری مین این شبکه را برعهده داشته کشته شده‌ است

وزارت کشور افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در نتیجه حملات و درگیری‌های صبح امروز ۲۴ شورشی کشته و پلیس این کشور زخمی شده‌ است.

اما ذبیح‌الله مجاهد از سخنگویان طالبان گفت که در این حملات ۲۸ عضو این گروه شرکت داشتند و طی آن یک هلی کوپتر ناتو را سقوط داده و برعلاوه چندین سرباز خارجی را کشته‌اند.

پیش از این و در ماه دسامبر ۲۰۰۹ پایگاه وابسته به سازمان اطلاعات مرکز امریکا(سی آی ای) در خوست هدف یک حمله انتحاری قرار گرفت که در نتیجه آن ۷ عضو سازمان سی آی ای کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)