تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بازتاب: سعید امامی پیشگام نفی هولوکاست

سعید امامی مقام امنيتی مشهوری که در جريان قتلهای زنجيره ای به زندان افتاد و ظاهرا خودکشی کرد، در يک جلسه سخنرانی در سال ۱۳۷۵ با تشکیک در آمار رسمی شش میلیون کشته یهودی در جنگ جهانی دوم، به نقل از کسانی که آنان را دوستان نازی و نئونازی خود نامید، رقم این کشتار را ۲۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.


سایت خبری بازتاب با انتشار بخشی از سخنان سعید امامی معاون وقت امنیتی وزارت اطلاعات نوشت، که او ده سال پیش، نخستین مقام رده بالای ایرانی بود که بحث زیر سئوال بردن کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم را مطرح کرد.

به نوشته بازتاب ، در سال ۱۳۷۵ و پس از برگزاری انتخابات مجلس پنجم، سعید امامی در جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخی در دانشگاه بوعلی همدان با تشکیک در آمار رسمی شش میلیون کشته یهودی در جنگ جهانی دوم، به نقل از کسانی که آنان را دوستان نازی و نئونازی خود نامید، رقم این کشتار را ۲۵۰ هزار نفر اعلام می‌کند.

بنابر تکه صدایی که در سایت بازتاب گذاشته شده و ادعا شده که متعلق به سعید امامی است، او می‌گوید این بحث شش میلیون یهودی یک جفنگ تاریخی است.

در عين حال، اين نخستين بار نيست که اظهارات سعيد امامی در آن جلسه در رسانه ها منعکس می شود. پيش از اين مجله پيام امروز (در شماره دسامبر ۱۹۹۹) متن سخنان او را در اين جلسه منتشر کرده بود که مراجعه به آن صحت اظهارات نقل شده در بازتاب را گواهی می دهد. (متن پياده شده را در اينجا ببينيد). اما انتشار آن در شرايط فعلی سياسی ايران می تواند بسيار معنادار باشد.

سعید امامی معاونت امنیتی وزارت اطلاعات را در دوره علی فلاحیان بر عهده داشت اما سپس در جریان پرونده قتل های زنجیره ای متهم شد و به زندان افتاد. وی چندی بعد بنا به گفته مراجع رسمی در زندان خودکشی کرد.

بخشی از سخنان سعید امامی را که سایت بازتاب منتشر کرده است اینجا بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما همه منتظر روزی هستیم که حقایق برملا شود و شاید آن روز خجالت زده از روی امامی ها باشیم

-- کاوه ، Apr 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)