تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دیدار فراکسیون اقلیت با خاتمی و کروبی

گروهی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس، با محمد خاتمی و مهدی کروبی دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار‌ها روز گذشته (دوشنبه) به صورت جداگانه صورت گرفته است.

نمایندگان فراکسیون اقلیت، با میرحسین موسوی نیز به مناسب سال جدید شمسی دیدار داشته‌اند.


محمد خاتمی در این دیدار گفته که خواسته‌ کنونی اصلاح‌طلبان، «آزادی زندانیان»، «باز شدن فضای جامعه»، «جلوگیری از تندروی‌ها و دروغ‌پردازی» و تلاش برای برگزاری «انتخابات مطلوب» است.‌

آقای خاتمی افزوده که حرف اصلاح‌طلبان این است که «چرا قانون اساسی درست اجرا نمی‌شود؟ یا اصلا اجرا نمی‌شود یا با روش‌های غلط اجرا می‌شود.»

به گفته رئیس جمهوری سابق ایران، «اعتراض اصلاح‌طلبان به روش‌های بعضی از نهادها و سازمان‌ها و سیاست‌هاست» و آنها قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارند.


وی اظهار داشت: «اگر گروهی سوءاستفاده کند و روش‌های نادرست خود را به نام نظام و رهبری القاء کند، بیش از همه به رهبری نظام جفا کرده است.»

مهدی کروبی نیز در دیدار با این نمایندگان مجلس، گفته است شرایط به گونه‌ای شده که «اگر یک روز از برخی آقایان و رسانه‌ها دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی نشنویم، تعجب می‌کنیم.»

آقای کروبی، از اینکه «فرقه‌ای کوچک» به نام دین و اسلام، «تهمت و دروغ» را رواج می‌دهند، اظهار تاسف کرده است.

به گزارش امروز سه‌شنبه وب‌سایت پارلمان نیوز، دبیرکل حزب اعتماد ملی افزوده است: «من امروز علاوه بر آنکه عزای امام راحل و انقلاب را گرفته‌ام، بیش از همه عزای اسلام و امیرالمومنین را با این رفتارها گرفته‌ام.»

کروبی در دیدار با این نمایندگان مجلس، گفته است شرایط به گونه‌ای شده که «اگر یک روز از برخی آقایان و رسانه‌ها دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی نشنویم، تعجب می‌کنیم»

این رهبران مخالفان دولت اظهار داشت: «عده‌ای هستند که از انجام هرگونه عمل و نسبت دادن هر تهمتی به کسانی که نمی‌پسندند، ابایی ندارند و متاسفانه حرمت هیچ شخص و فردی را هم نگه نمی‌دارند.»

اظهارات کروبی در شرایطی ایراد می‌شود که طی ۱۰ ماه اخیر، وفاداران به آیت‌الله علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، فشار‌ها بر رهبران مخالف دولت را افزایش داده‌اند.

این فشار‌ها پس از آنکه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه نشدند، آغاز شده است.

موافقان دولت احمدی‌نژاد و هواداران آقای خامنه‌ای، مخالفان را متهم می‌کنند که قصد «براندازی» نظام جمهوری اسلامی را دارند و با کشورهای خارجی در ارتباط هستند.

اصلاح‌طلبان و رهبران مخالف دولت نیز این ادعاها را رد کرده و اعلام کرده‌اند که به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشته و قصد اصلاح «انحراف‌ها» در این نظام را دارند.

سفر احمدی‌نژاد به قم و دیدار با مراجع
مهدی کروبی در بخش دیگری از اظهارات خود، به سفر اخیر احمدی‌نژاد به قم اشاره کرد و گفت که در این سفر، «برخی مراجع تقلید» حاضر به دیدار با وی نشدند.

کروبی افزود که به حضور نپذیرفتن احمدی‌نژاد از سوی برخی از این مراجع، «بی‌سابقه» است.

احمدی‌نژاد در سفر اخیر خود به قم، با تعدادی از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد، اما برخی مراجع نیز حاضر به دیدار با وی نشدند.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین به خودداری دولت از اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و افزود که دولت می‌خواهد «توپ را در زمین مجلس و ملت» بیندازد.

کروبی پیش‌بینی کرد که دولت از اجرای این طرح بعد از گذشت یک یا دو سال، «شانه خالی» کند.

این رهبر مخالفان دولت در بخش دیگری از اظهارات خود، از فضای امنیتی کشور انتقاد کرد و خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقا فرمودند اقلیت و اکثریتی وجود ندارد و دشمن و استکبار باید بپذیرند که ایشان اربابند و ملت هم رعیت است و انعام.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

هزار ماشالله و احسن به خاتمی و کروبی بعنوان رهیران خواص جنبش سبز که مرتب در جلوی دوربین عکسهای پرنشاط و فتوژنیک می گیرند!!! ایول.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

محمد خاتمی: «اگر گروهی سوءاستفاده کند و روش‌های نادرست خود را به نام نظام و رهبری القاء کند، بیش از همه به رهبری نظام جفا کرده است.»

معلوم نیست خاتمی کجا سیر می کند. این رهبری خودش ظالم و جفاکار و سر دسته گروه مورد نظر شماست. نمی دانم با این طرز فکر شما مردمی که به امثال شما دل بسته اند به کجا خواهند رسید. همین قانون اساسی به این دیکتاتور قدرت داده است. تنها راه حل، رفراندوم هست و بهتر هست که شما هم با آقای کروبی همراهی کنید و به صورت آشکار درخواست رفراندوم کنید.

-- بدون نام ، Apr 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)