تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: وقوع زلزله در تهران قطعی است

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که شرایط طبیعی نشان می‌دهد وقوع زلزله در تهران «قطعی» است، اما نمی‌توان زمان دقیق آن را مشخص کرد.

آقای احمدی‌نژاد امروز سه‌شنبه در جمع نیروهای امدادی و خدماتی تهران گفت که آمادگی برای مقابله با بحران در تهران، خوب است، اما کافی نیست، چرا که «هر لحظه امکان دارد که در این شهر زلزله بیاید.»


احمدی‌نژاد از ساکنان تهران خواست موضوع مهاجرت از این شهر را جدی بگیرند.

به گفته احمدی‌نژاد، در حال حاضر ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان تهران، ساکن هستند که از این جمعیت، حدود هشت میلیون نفر در شهر تهران سکونت دارند و اگر حادثه‌ای رخ دهد، «خسارت‌بار» خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود: «اگر حادثه‌ای در تهران رخ دهد، دسترسی به نقاط حادثه‌دیده دشوار می‌شود و حتی شاید نتوانیم به موقع وارد عرصه تصمیم‌گیری و حوزه ماموریت خود شویم.»

وی از مردم تهران خواست که به موضوعاتی چون آموزش، برخورداری از لوازم امدادی، مقاوم‌سازی سازه‌ها و همچنین سکونت در خارج از تهران، بیش از گذشته توجه کنند.

«اگر حادثه‌ای در تهران رخ دهد، دسترسی به نقاط حادثه‌دیده دشوار می‌شود و حتی شاید نتوانیم به موقع وارد عرصه تصمیم‌گیری و حوزه ماموریت خود شویم»

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه یک‌چهارم مردم استان تهران، امکان زندگی در سایر نقاط کشور را دارند، از ساکنان این شهر خواست موضوع مهاجرت از تهران را جدی بگیرند.

ایران از جمله کشورهای زلزله‌خیز جهان است. ۹۰ درصد خاک این کشور، بر روی نوار زلزله واقع شده است.

بر اساس مطالعات آماری و زلزله‌هایی که پیش از این در ناحیه ری و تهران ثبت شده، به طور متوسط هر ۱۵۸ سال، زلزله‌ای ویرانگر در این ناحیه رخ داده است.

آخرین زلزله مرگبار در تهران، ۱۷۲ سال پیش اتفاق افتاد.

بر اساس تخمین کارشناسان، در صورت بروز زلزله در تهران، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیمارستان‌های این شهر به کلی تخریب خواهد شد.

بیمارستان‌های تهران به لحاظ فنی و سازه‌ای، ضریب ایمنی بالایی در برابر زلزله ندارند و مقاومت برخی از آن‌ها حتی در برابر زلزله شش ریشتری نیز اندک است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فکر کنم اولین بار هست که از احمدی نژاد یک حرف درست حسابی شنیده ام

-- بخت النصر خراسانی ، Apr 6, 2010

aghar in ahmadi nejad yk harf dorosti to omresh zade hamine omid varam hamchin atefaghi naufte

-- amir ، Apr 6, 2010

هر حرفی از دهان این جناب بر پایه حسابگری و تاکتیک نظام مستبد مذهبی است.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

وای که چقدر این محمود نگران ماست!!!!!! ناوگان عظیم آمریک در خلیخ فارس -- عراق و افغانستان در اشغال - تحریمهای اقتصادی - بیکاری کمر شکن -- فساد مالی ٠ اعتیاد و فحشا -- انتخابات جعلی - وووووو. همه و همه به کنار و فقط و فقط داشتن بمب اتم حق مسلم ماست و فراموشی ازاینکه از اعمال خود ماست که کیفر و مجازات الهی بشکل زلزله و بی آبی و قحطی و مرگ و میر و مصیبتهای دیگر بر ماست. جل الخالق.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

«حکومت ولایت فقیه» صدها بار مرگبار تر و خسارت آورتر از «زلزله در مملکت» است.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

چونکه همه پولها را فرستاده برای حماس و دیگه پول زیادی برای پیشرفت ترابری در تهران نمانده حالا می خواد از راه ترساندن مردم، مردم رو فراری بده و مشکل ترافیک و ترابری رو این طوری مثلا حل بکنه.

-- کارمند ، Apr 6, 2010

زلزله نیست ، بنب دیگری را منفجر خواهند کر د مانند نطنز اصفها مانند بم !

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

تهرانی ها بروند که اوباش و الوات جنایتکار را وارد تهران کنی. تهران مرکز مقاومت ایرانیان است و آن را ترک نمی کنیم. آن که باید برود تو هستی.

-- بدون نام ، Apr 6, 2010

حالا چرا ...درباره خواندن آیه الکرسی و دعاهای عدیده و نماز وحشت صحبت نمی کند جای سوال آست!

-- حمید ، Apr 6, 2010

Ehtemal dare mikhad ye seri taslihatesho emtahan kone ....badesham ehsase pish gooii behesh dast mideo mige az ghabl goftam!!!

-- mina ، Apr 6, 2010

بسیاری از متخصصین و حتی مردم عادی این پیش بینی را در مورد تهران از سالها پیش کرده اند. علت اصلی هم که این حضرت امام زمانی داره این حرف رو الان میزنه اینه که دو روز پیش تو مکزیک یه زلزله آمد که دامنه‌اش تا جنوب غرب آمریکا هم کشیده شد. اما اگه بزنه و همین امروز و فردا تو تهرون زلزله بیاد، اونوقت دیگه کرامت غیبگویی هم به سایر کرامات این شیخ کت و شلوار پوش بی کراوات اضافه شده و حکم رهبری برای ریاست جمهوری مادام‌العمر بودن او صادر خواهد شد! اگر هم در این زلزله خود این حضرت از بین برود (انشاءاله!) آنگاه به دلیل غیبگویی و دیدن هاله نور و داشتن مناسبات خصوصی با امام زمان و کرامات بی شمار دیگرش حتماً یک امامزاده برایش خواهند ساخت!

قدر این موجود زیبا و دوست‌داشتنی و ... را بدانید که کمتر کشوری در دنیا چنین رئیس جمهور نازنینی داشته والله!

-- غیب‌گو ، Apr 6, 2010

از تهران بروید تا خاطرمان از جنبش اعتراضی تان آسوده گردد!

-- مهتاب ، Apr 7, 2010

اگر زلزله نيومد...آها !!!

-- oskol ، Apr 7, 2010

این که تهران زلزله یک روز میاد، شکی نیست.....

چه امروز چه صد هزار سال دیگه.

و دوم اینکه،، احمدی نژاد ، تو که ادعا میکنی‌، ،،،چه امکاناتی برای مردم ساختی که اونجاها بروند ؟

به کدوم شهرک‌های پیش ساخته که تو ساختی پناه ببرند ؟

لجن پراکنی یعنی‌ این،،، نکنه بروند به اون شهرک‌های که توی ونزوئلا یا سوریه یا عراق یا فلسطین و لبنان،،، ساختید باید بروند...؟

-- mehraban ، Apr 7, 2010

دوستان،

زمانی‌ که کشور ثروتمند ی مثل ایران به دست ۱ مشت بیسواد و دزد اداره بشه که هرروز ثروت ملی‌ ما رو به دوستان دیکتاتور دیگری میبخشند، بیشتر از این نباید امید داشت.

این دزدان ایران اگه به ایران و ایرانی‌ اهمیت میدادند تیر در قلب جوانهای مثل ندا نمیزدند.

-- ایراندوست ، Apr 7, 2010

یعنی از ما ملت ساده تر همون خودمونیم!

اگه این دیکتاتورها دزد هستن و پول و منابع کشور خودشون رو به هدر میدن میرن جای دیگه شهرک میسازن، واقعاً میشه باور کرد "سازندگی" کنن حتی تو یه کشور بیگانه؟

اینا همش ظاهرسازیه برای گول زدن اقلیت هوادار خودشون تو ایرون و جاهای دیگه که با یکی دو تا شهرک قراضه و کمک مالی ناچیز بتونن همه رو متقاعد کنن که این سرمایه ها داره بالاخره یه جایی خرج یه مردم محرومی میشه.

اصل سرمایه های کلون بطور زیر میزی میره تو جیب خودشون و اربابشون اسرائیل که بتونه کمک خرجی و بیمه بهداشت و درمان شهروندهای بیکار و بی‌آر خودش رو بده!

-- سوته‌ دل ، Apr 7, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)