تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انفجارها در عراق ٢١ کشته بر جای گذاشت

روز پنج شنبه و در جریان چندین حمله به پاسگاه‌های پلیس و ارتش در عراق دست کم ٢١ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی و مجروح شدند.

به گزارش سی. ان. ان، یکی از حمله‌ها در شهر شیرکات در ٣٠٠ کیلومتری بغداد انجام شد. در این حمله یک خودروی انتحاری به یک پست ارتش، منجر به کشته شدن دست کم سه سرباز و مجروح شدن هشت نفر دیگر شد.


چند ساعت پس از این اتفاق، در شهر فلوجه دو خودروی بمب‌گذاری شده که گشت‌های ارتش را هدف قرار داده بوند به فاصله ٣٠ دقیقه از یکدیگر منفجر شدند. این انفجارها نیز دو سرباز عراقی را کشت و ١٠ تن دیگر را مجروح کرد.

ماموران دولتی می‌گویند که در حمله‌ای دیگر تیراندازی و انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در منطقه‌ای در شمال شرقی بغداد جان ١٦ نفر را گرفت و منجر به مجروح شدن ١٤ نفر شد

ماموران دولتی می‌گویند که در حمله‌ای دیگر تیراندازی و انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در منطقه‌ای در شمال شرقی بغداد جان ١٦ نفر را گرفت و منجر به مجروح شدن ١٤ نفر شد.

همچنین پنج شنبه شب در محله سنی‌نشین احمدیه درگیری‌هایی میان شورشیان و نیروهای امنیتی عراق صورت گرفت که به مجروح شدن ١٠ تن انجامید. نیروهای امنیتی عراق از ساعت ٨:٣٠ شب در این منطقه حکومت نظامی اعلامی کرده و به جست‌وجوی شورشیان پرداختند.

در طول چند ماه گذشته و پس از آن‌که در جریان انتخابات پیشین مجلس عراق هیچ کدام از گروه‌ها نتوانستند اکثریت را از آن خود کنند نیروهای شورشی با استفاده از بی‌ثباتی سیاسی در عراق حملات خود را گسترش داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)