تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

افزايش فشار بر خانواده کشته‌شدگان وقايع انتخابات

زهرا نیک پیما، مادر اشکان سهرابی، از کشته‌شدگان وقايع پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران به دادستانی انقلاب فراخوانده شد. مهدی رمضانی، پدر رامين رمضانی نيز نزديک به دو هفته است که همچنان در زندان به‌سر می‌برد.

تارنمای کانون حمايت از خانواده‌های جان‌باختگان و بازداشتی‌ها گزارش داده است که طی دو روز اخير از سوی دادستانی انقلاب برای مادر اشکان سهرابی احضاريه‌ای ارسال شده و از وی خواسته‌اند خود را معرفی کند.


اشکان سهرابی، دانشجوی رشته آی‌تی دانشگاه قزوین بود که در روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ بر اثر اصابت سه گلوله به سينه‌اش درگذشت.

اين سايت می‌نويسد در روزهای اخير فشار بر خانواده‌های کشته شدگان وقايع پس از انتخابات افزايش يافته است.

روز گذشته مأموران امنيتی مانع برگزاری مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان عاشورای سال گذشته گرديدند

در روز يکشنبه ۱۴ آذرماه جاری نيز مهدی رمضانی، پدر رامين رمضانی که در مراسم يادبودی به مناسبت تولد امير ارشد تاجمير به همراه تعداد ديگری از مادران کشته‌شدگان و خانواده‌های آنان شرکت کرده بود، بازداشت گرديد.

رامين رمضانی، سال گذشته در روز راه‌پيمايی ۲۵ خردادماه به ضرب گلوله کشته شد. او چند روز قبل از زابل محل خدمت سربازيش برای مرخصی به تهران آمده بود.

امير ارشد تاجمير نيز جوانی بود که گفته می‌شود در وقايع روز عاشورای سال گذشته توسط خودروهای نيروی انتظامی زير گرفته شد.

سايت کانون حمايت از خانواده‌های جان‌باختگان و بازداشتی‌ها نوشته است که در مراسم امير ارشد تاجمير تعدادی از افراد بازداشت‌شده آزاد شدند اما خانم‌ها حکيمه شکری و ندا مستقيمی و آقای مهدی رمضانی همچنان در اوين بازداشت هستند و خانواده‌های آنان از وضعيت آنان اطلاعی ندارند.

روز گذشته نيز مأموران امنيتی مانع برگزاری مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان عاشورای سال گذشته گرديدند وخانواده‌های کشته‌شدگان و تجمع کنندگانی که برای گرامی‌داشت کشته‌شدگان در بهشت زهرای تهران گرد آمده بودند را متفرق کردند.

همچنين روز گذشته فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، نويسنده و فيلم‌ساز معترض، که هم‌اکنون در زندان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، به همراه ديگر اعضای خانواده وی و فخرالسادات محتمشی‌پور، همسر مصطفی‌تاج‌زاده، اصلاح‌طلب زندانی، در مقابل زندان اوين بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شدند.

فاطمه ملکی پس از اين بازداشت به دليل وخامت وضعيت جسمانی‌اش به بيمارستان منتقل شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

میرحسین موسوی باید خط قرمزش را عوض کند. او باید خواهان سرنگونی این حکومت ضد بشری باشد. آنها نه تنها فرزندان ما را کشته اند حالا طلبکار هم هستند. حالا می خواهند اجسادکشته شدگان ما را نیز بخورند. آدمخواری ای بدین وقاحت و بدین شناعت تنها از سوی روحانیونی برمی آید که هزار و چهارصد سال است که برای ما نوحه خوانده اند و با صدای حزن آلودشان مرده خواری و آدمکشی را غرغره کرده اند. حالا سی و دو سال است آن همه بقول نوریزاده آن مالولاتی را که بصورت تئوری و فرضی غرغره می کردند حالا به عمل می آورند.

-- بدون نام ، Dec 17, 2010

مرگ بر کسانی که ایران ما را به این روز نشانده اند که حتا مردم نمی توانند بر شهدای خود بگریند. و البته شرم بر کسانی که نتوانستند این نیروی عظیم را برای بیرون رفت از این بن بست سیاسی و مذهبی رهبری کنند. من نمی دانم که رهبران جنبش سبز چه چیزی کم داشتند که این چنین حقیرانه در کنج خانه های خود مدفن شده اند.

-- بدون نام ، Dec 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)