تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دستگيری ۹ عامل واقعه تروريستی چابهار»

در حالی که وزارت اطلاعات و امنيت ايران اعلام کرده بود که هشت نفر را در رابطه با عمليات تروريستی دو روز پيش در چابهار دستگير کرده است، مصطفی‌محمد نجار، وزير کشور از بازداشت يک نفر ديگر نيز خبر داد.


به گزارش خبرگزاری‌های ايران، وزير کشور گفت که افراد دستگيرشده «مظنون» هستند و این عملیات تا دستگیری عوامل اصلی این حادثه تروریستی ادامه خواهد یافت.


خبر دستگيری نفر نهم را علی‌محمد آزاد، استاندار سيستان و بلوچستان نيز تأييد کرد وافزود: «اقداماتی در رابطه با افراد دستگير شده مرتبط با اين حادثه تروريستی صورت گرفته و صحبت‌هايی شده، اما فعلاً محرمانه بوده و قابل ارائه به رسانه‌ها نيست.»

پيش از اين « يک مقام آگاه» در وزارت اطلاعات گفته بود که هشت نفر در اين رابطه در شهرهای چابهار، نيک‌شهر و کنارک بازداشت شده‌اند.

روز ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ در يک عمليات تروريستی انتحاری در ميدان فرمانداری چابهار ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

بر اساس آخرين گزارش‌های رسمی، در اين واقعه تاکنون ۳۵ نفر کشته‌شده‌ و ۸۶ نفر زخمی شده‌اند که حال چهار نفر از مجروحان وخيم گزارش شده است.

گروه جندالله، که يک گروه مسلح سنی مذهب بلوچ است، طی اطلاعيه‌ای مسئوليت اين عمليات تروريستی را به عهده گرفت.

اين عمليات با انفجار بمب در ميان شرکت‌کنندگان مراسم تاسوعا صورت گرفت و مقامات ايران در ابتدا اعلام کردند که يک عامل آن را دستگير کرده‌اند.

خبرگزاری کار ايران (ايلنا): مسئولان اطلاع‌رسانی نکرده‌اند و پشت صحنه اين فاجعه شايعات زيادی را در رسانه‌ها به‌دنبال داشته‌است

شامگاه روز ترور وزارت اطلاعات ايران اعلام کرد که يکی ديگر از عوامل عمليات تروريستی چابهار هنگام خروج از مرزهای کشور دستگير شد و از وی مقداری تجهيزات نظامی به همراه مدارک مرتبط به‌دست آمد.

به نوشته خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، مسئولان به‌علت اين‌که «بمب‌گذاران درحال بازجويی هستند و ابعاد مختلف پرونده در حال پيگيری‌است»، درباره آن اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

به نوشته اين خبرگزاری «پشت صحنه اين فاجعه شايعات زيادی را در رسانه‌ها به‌دنبال داشته‌است.»

پيکر کشته‌شدگان حادثه تروريستی چابهار امروز با شرکت نماينده دفتر آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، مصطفی‌محمد نجار، وزير کشور و مسئولان محلی و کشوری، در اين شهر تشييع شد.

در آخرين اظهارنظر مقامات ايران درباره اين ترور، امروز کاظم جلالی، سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران «بيگانگان صهيونيست و آمريکا» را عامل آن خواند و نقش پاکستان را نيز مهم دانست.

جلالی گفت: «بايد به طور جدی با پاکستان اتمام حجت کرد و رايزنی‌های جدی صورت گيرد تا تکليف تروريست‌هايی که در مرزهای پاکستان لانه کرده‌اند و اين عمليات‌های جنايتکارانه را انجام می‌دهند روشن شود.»

مصطفی‌محمد نجار، وزير کشور ايران نيزعصر چهارشنبه گفته بود اين تروريست‌ها «عاملان استکبار جهانی» هستند و در پاکستان آموزش ديده‌اند.

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نيز سازمان‌های اطلاعاتی انگليس و آمريکا را ياری‌دهنده عمليات تروريستی چابهار دانست و علی عبداللهی، معاون امنيتی وزارت کشور ايران گفت برخی مقامات محلی دولت پاکستان با اقدامات تروريستی ارتباط دارند.

مقامات دولتی ايران همواره در واکنش به اقدامات تروريستی در اين کشور، دولت‌های غربی، به‌ويژه آمريکا و انگليس را به‌عنوان عاملان آن معرفی کرده‌اند.

اين در حالی است که کشورهای غربی، از جمله آمريکا، انگليس، فرانسه، اسپانيا، اتحاديه اروپا و همچنين دبيرکل سازمان ملل اين اقدام تروريستی را به‌شدت محکوم کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حکومت روحانیون ایران به تمام دنیا تروریست صادر کرده است. سپاه قدس پشت اکثریت قاطع ترورهای ایران و جهان بوده است از عربستان و عراق و افغانستان و آمریکای جنوبی گرفته تا آلمان و اتریش و فرانسه و انگلستان و اسپانیا و تمام اروپا تا آفریقای سیاه و لبنان و اسراییل هر توانسته أم کشته و بمب منفجر کرده است... آما اما حالا نوبت خودش شده که انعکاس شرارتهایش را ببیند. تازه اولش است. این قانون طبیعت است. مردم ایران با صبوری تا حد جنون این حکومت آدمکش را تحمل کرده اند اینک کفاره ی صبر بی حد و مرز خودشان پرداخته و خواهند پرداخت. ترور ها تازه دارند شروع می شوند. مردم ایران به خاطر شکیبایی بی حد و مرزشان در عدم سرنگونی حکومتی که می خواهد جهان را به آـش بکشد و بنام آنها چک ترور و آدمکشی صادر کند گناهکار است. هزینه سرنگون کردن این حکومت ضد بشری هر قدر سنگین باشد از آنچه منتظر ایران است سبکتر است. با این حال این ترورهای کور و ناجوانمردانه که همسنگ ترورهای خود حکومت است در جهان و در ایران محکوم است. هر کس این تروها را انجام دهد در واقع همرنگ جمهوری اسلامست و روحانیون و پاسداران و بسیجیان حکومت اسلامی

-- بدون نام ، Dec 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)