تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

وخامت حال محمد نوری‌زاد در اعتصاب

با سپری شدن پنج روز از اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز زندانی، وضعيت جسمانی وی وخيم گزارش شد. گروهی از سينماگران ايران از وی خواستند به اعتصاب خود پايان دهد.

به گزارش وب‌سايت محمد نوری‌زاد، اين سينماگر منتقد دولت ايران که در اعتصاب غذای خشک به‌سر می‌برد دچار خون‌ريزی شديد معده و بالاآوردن خون شده است.


محمد نوری‌زاد از روز شنبه بيستم آذرماه جاری، در اعتراض به عدم رسيدگی به شکايت خود از مأموران وزارت اطلاعات در يک دادگاه سه‌دقيقه‌ای، و محکوميت خود او به خاطر اين شکايت و همچنين بی‌توجهی مسئولان نسبت به بيماری وی، دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

در پی اين اعتصاب غذا و وخامت وضعيت جسمانی محمد نوری‌زاد، دو شب پيش چند تن از اهالی سينما با خانواده وی ديدار کردند و ضمن اظهار همدلی و همدردی با وی، طی نامه‌ای خواستار پايان يافتن اعتصاب غذای محمد نوری‌زاد شدند.

چند تن از اهالی سينما با خانواده محمد نوری‌زاد ديدار کردند و ضمن اظهار همدردی با وی، خواهان پايان اعتصاب غذای وی شدند

آن‌ها در اين نامه نوشته‌اند «نگران سلامتی تو که با اعتصاب غذای خشک به مخاطره افتاده است؛ و آرزومند آزادی و حضور دوباره تو در کنار خانواده‌ات و خانواده سينما هستيم.»

اين سينماگران از خانواده محمد نوری‌زاد درخواست کردند که تقاضای پايان دادن به اعتصاب غذا را به هر طريق ممکن به وی برسانند.

رخشان بنی‌اعتماد، کمال تبريزی، جعفر پناهی، کيومرث پوراحمد، مجتبی ميرطهماسب، کامپوزيا پرتوی، مهتاب نصيرپور، محمد رسول‌اف، مازيار ميری، داود رشيدی و سيد رضا ميرکريمی از جمله امضاکنندگان اين نامه هستند.

دو روز پيش نيز محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران و زهرا رهنورد از مخالفان دولت ایران به‌طور جداگانه از محمد نوری‌زاد خواستند تا به اعتصاب غذایش پایان دهد.

همچنين خانواده نوری‌زاد از ايرانيان درخواست کرده‌اند تا با امضای طوماری، حمايت خود را از آزادی سريع و بی‌قيد و شرط اين هنرمند زندانی اعلام کنند.

اين طومار خطاب به سازمان عفو بين‌الملل نوشته شده و در آن به «شکنجه‌ها و برخوردهای غير‌ انسانی صورت گرفته با نوری‌زاد و ديگر منتقدان حکومت» اشاره شده است.

از سوی ديگر فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد و فخرالسادات محتمشی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده دو روز پيش در نامه‌ای به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه گفتند که «جان همسرانشان در خطر است.»

محتشمی‌پور و ملکی افزودند که اگر آیت‌الله لاریجانی به وضعیت «بحرانی» همسرانشان رسيدگی نکند، دست به اقداماتی خواهند زد که «هزینه‌های بیش‌تری را برای متخلفین از قانون به‌وجود آورد.»

محمد نوری‌زاد نزديک به چهار ماه است که به همراه مصطفی تاج‌زاده، از اصلاح‌طلبان زندانی، در قرنطينه زندان اوين به‌سر می‌برند. مسئولان قضايی، اين دو مخالف را ممنوع الملاقات اعلام کرده‌اند.

به غير از محمد نوری‌زاد، هم‌اکنون نسرين ستوده، آرش صادقی، رضا شهابی و غلام‌حسين عرشی در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بهتر است تمام كساني كه از نوري‌زاد تقاضاي پايان دادن به اعتصاب غذايش را دارند، به ديگر اعصابيون عزيز نيز چنين تقاضايي را بدهند.

-- ميرحسين ، Dec 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)