تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شصتمین سالگرد ایجاد UNHCR

امروز چهاردهم دسامبر، شصتمین سالگرد ایجاد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) است. این آژانس ِسازمان ملل در سال ۱۹۵۰ برای پشتیبانی از پناهجویان و کمک‌رسانی به آنها برای اقامت موقت در مکانی و یا بازگشت به محل زندگی‌شان ایجاد شد.


به بهانه شصت ساله شدن کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، امروز و فردا دفترهای این نهاد در سراسر جهان، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کنند. آنتونیو گوترس، مدیر این کمیساریا، امروز در ژنو اعلام کرد که که UNHCR همه توان خود را برای جذب کمک‌های بیشتر برای کمک به پناهجویان به‌کار می‌گیرد. او افزود: «بسیاری از عواملی که به بی‌خانمان شدن افراد منجر می‌شود، در زمان شکل‌گیری ساختار کمیساریای عالی پناهندگان پیش‌بینی نشده بوده است. کمیساریا به شکلی سنتی، از افرادی پشتیبانی می‌کرده که به دلیل مسایلی مانند جنگ یا ترس از شکنجه، از مرزها فرار می‌کنند ولی اکنون شاهد موج عظیمی از پناهجویی به دلیل فقرشدید هستیم. »


ویدئویی به بهانه شصت ساله شدن UNHCR

شصتمین سالگرد ایجاد کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در شرایطی فرا می‌رسد که بسیاری از ایرانیان در کشورهای گوناگون متقاضی پناهندگی هستند.

رادیو زمانه به بهانه شصتمین سالگرد ایجاد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، برنامه‌های ویژه‌ای تهیه کرده ‌است که پخش آنها از امروز (چهاردهم دسامبر) به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. متن کامل همه برنامه‌ها به همراه فایل‌های شنیداری، در تارنمای «زمانه» منتشر خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)