تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

واکنش وزير ارشاد به اظهارات دادستان تهران

محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سخنان عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در مورد انتشار دفاعيات مدير مسئول روزنامه ايران عليه مهدی هاشمی، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمد حسينی سخنان روز گذشته جعفری دولت‌آبادی را «حمايت از کسی که فراری است و تخلفاتی انجام داده» دانست.


دادستان تهران در نشست خبری روز گذشته خود در مورد دادگاه کاوه اشتهاردی، مديرمسئول روزنامه‌ ايران که سه روز پيش در پی شکايت مهدی هاشمی، فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، برگزار شده بود گفت رسانه‌هايی که متن لايحه‌ دفاعيه‌ اشتهاردی را به‌طور کامل منتشر کرد‌ه‌اند، مورد پيگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان تهران در همين حال افزود اين موضوع به معنای دفاع از مهدی هاشمی نيست.

وزير ارشاد: اين موضع‌گيری از سوی دستگاه‌ها و افراد، حمايت تلقی ‌شده و اشتباه است

محمد حسينی در اين رابطه اظهار داشت: «شايد انتقاداتی به انتشار اين مطلب وارد باشد اما مانع‌تراشی برای اين مسئله اشتباه است.»

وزير ارشاد با مناسب ندانستن اين رفتار گفت: «اين موضع‌گيری از سوی دستگاه‌ها و افراد، حمايت تلقی ‌شده و اشتباه است.»

کاوه اشتهاردی، مدير مسئول روزنامه ايران در دفاعيه طولانی خود ضمن وابسته خواندن مهدی هاشمی به «استعمار پير انگليس» و بررسی گذشته وی پای چندين نفر از مسئولان حکومتی را نيز به‌ميان کشيده بود.

مهدی هاشمی، که در انتخابات جنجالی سال گذشته رياست‌ جمهوری ايران از حاميان ميرحسين موسوی به‌شمار می‌رفت، پس از انتخابات به بريتانيا سفر کرد و هم‌اکنون در خارج از ايران به‌سر می‌برد.

اين فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان، از سوی حاميان دولت به «دخالت در فتنه سال ٨٨ و ارتباط با بيگانگان» متهم شده است. حکومت ايران از اعتراض به نتيجه انتخابات سال گذشته رياست‌جمهوری ايران به عنوان «فتنه» ياد می‌کند.

مقامات قضايی ايران در يک سال گذشته از «احضار مهدی هاشمی و توجه نکردن او به احضار» خبر داده بودند اما مهدی هاشمی می‌گويد که اين احضاريه ايراد قانونی داشته است.

وی از «برگزاری دادگاه مستقل و مصون از فشارهای نيروهای امنيتی و توجه به شکايات متهم» به عنوان دو شرط برای بازگشت‌اش به ايران نام برده است.

مهدی هاشمی می‌گويد که هدف «شانتاژهايی» که عليه وی می‌شود، «پدر مظلومش» است.

در وقايع انتخابات سال گذشته محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور کنونی ايران و طرفدارانش، بارها عليه علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی سخن گفته‌اند و مواضع وی را بخشی از «فتنه سراسری» می‌دانند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بخوانید و بدانید در چه جهنمی زندگی می کنید! بیبد کارشان به کجا رسیده و عبرت بگیرید

عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید شیعه در دیدار با جمعی از سینماگران مطرح کشور خواستار طرد واژه بازی و بازیگری از ادبیات هنر شد.

جوادی آملی روز چهارشنبه در دیدار تعدادی از سینماگران و کارگردانان مطرح کشور، از جمله مجید مجیدی، رضا میرکریمی، محمدمهدی حیدریان، محمد داودی، محمدمهدی عسگرپور و... گفت: «حیف هنر و هنرمندان است که از آنها به عنوان بازی و بازیگری یاد شود، به‌خاطر اینکه کسانی که هنر را به‌وجود آوردند جز لهو و لعب، دنبال چیز دیگری نبودند.»

وی از سینماگران و کارگردانان خواست: «بازی و بازیگری را از ادبیات هنر کاملا بیرون ببرید؛ حیف است که هنر به این اصطلاحات آلوده شود.»

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه لهو به معنای لذت خیالی است، افزود: «به اعتقاد ما هیچ کاری بیهدف نیست، اما اگر هدف معقول نباش و خیالی باشد در واقع بیهدف است.»

او با برشمردن دلایل عدم رشد و نمو هنر گفت: «در بخش هنر محقق وجود ندارد، چه برسد به معلم که بتواند حاصل تحقیق این محقق را تعلیم دهد. آنچه در این بخش وجود دارد فقط مبلغ است.»

به گفته جوادی آملی، «تبلیغ باید حاصل تحقیق محقق باشد اما چون در بخش هنر، محقق وجود ندارد، باید از مردم تقاضا شود که این نوعی اعتدال است و اعتدال از رذیلترین رذایل است.»

منبع: آفتاب

-- بدون نام ، Dec 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)