تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
احمدی‌نژاد:

«با نپذیرفتن ایران هسته‌ای، منزوی می‌شوید»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران در آستانه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵، این مذاکرات را «فرصتی استثنایی برای غربی‌ها» دانست و گفت: «امیدورام سران غربی آنقدر سر عقل آمده باشند که از فرصت مذاکره با ایران نهایت استفاده را بکنند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، وی عصر روز گذشته، شنبه در همایش روز خانواده، به کشورهای غربی توصیه کرد که به دنبال «بداخلاقی، زورگویی و دست اندازی به حقوق ملت ایران» نباشند و دست از «دشمنی» بردارند.


ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ روز دوشنبه، ۶ دسامبر در شهر ژنو درباره مسائل هسته‌ای ایران گفت‌وگو خواهند کرد. این نخستین دیدار ایران با این گروه پس از اکتبر سال گذشته‌ است.

محمود احمدی‌نژاد همچنین پذیرفتن «ایران هسته‌ای» را به نفع غرب دانست و گفت که آنها در غیر این‌صورت خودشان را در دنیا «منزوی» خواهند کرد. وی همچنین از آمادگی ایران برای «حل مشکلات جهانی» خبر داد.


این سخنان محمود احمدی‌نژاد در حالی است که روز گذشته هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده از ایران خواسته بود که به «نگرانی‎های جهانی» درباره برنامه‎های هسته‌ای خود اهمیت دهد.

محمود احمدی‌نژاد پذیرفتن «ایران هسته‌ای» را به نفع غرب دانست و گفت که آنها در غیر این‌صورت خودشان را در دنیا «منزوی» خواهند کرد

وی در کنفرانس امنیتی میامه خطاب به هیات ایرانی شرکت کننده در این کنفرانس گفت که امیدوار است ایران اعتماد را به جامعه جهانی بازگرداند و به تعهدات خود عمل کند.

از سوی دیگر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که ایران بر سر «حق مسلم هسته‌ای» خود مذاکره نخواهد کرد.

به گفته وی: «حقوق ملت ایران مفروض گفت‌وگوهاست و به هیچ عنوان نمی‌تواند موضع گفت‌وگو باشد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

محمود احمدی‌نژاد پذیرفتن «ایران هسته‌ای» را به نفع غرب دانست و گفت که آنها در غیر این‌صورت خودشان را در دنیا «منزوی» خواهند کرد

اگر بقول محمود احمدی‌نژاد «ایران هسته‌ای» بنفع غرب است چطور ميخواهند شفاف سازى کنند که فقظ انرژى هسته اى براى توليد برق ويا استفاده بيمارستانهاست آيا غرب به برق نيازمند ايران است? ويا با بمب اتم قدرت منطقه ميشود وبنفع غرب است....

-- negin ، Dec 6, 2010

بابا یکی بیاد به این بشر معنی "انزوا و منزوی" رو یاد بده!

-- بدون نام ، Dec 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)