تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزير اطلاعات:

«بازداشت شماری از عوامل وقايع تروريستی»

حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران از بازداشت شماری از عوامل وقايع تروريستی اخير در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، حيدر مصلحی اعلام کرد که در حادثه تروريستی اخير سه سرويس امنيتی اسرائيل، آمريکا و بريتانيا دست داشته‌اند و وزارت اطلاعات افراد آن‌ها دستگير کرده است.


مصلحی افزود وزارت اطلاعات با دستگيری اين افراد به سرنخ‌های جديدی برای بازداشت عوامل ديگر دست يافته است.

حيدر مصلحی گفت: «افرادی که با اين سرويس‌ها همکاری می‌کردند، مجموعه گسترده‌ای را تشکيل می‌دهند و قصد اقدامات گسترده‌ای را داشتند که جلوی آن گرفته شد.»

مصلحی: برای ما از اول مشخص بود که با توجه به تصويب قطعنامه و انتشار اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان، استکبار به دنبال ايجاد شيطنت در اين زمينه است

حجت‌الاسلام مصلحی در حالی اين سخنان را ايراد کرد که روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از وی دو سرویس‌ اطلاعاتی و امنیتی اسرائيل و بریتانیا را عامل ترورهای اخیر در تهران معرفی کرده بود و سخنی از بازداشت عوامل وقايع تروريستی اخير به ميان نياورده بود.

مصلحی امروز اعلام کرد که دشمنان جمهوری اسلامی برای اين گونه اقدامات از «گروه‌های شکست خورده و معاند نظام» استفاده می‌کنند.

وی همچنين افزود: «برای ما از اول مشخص بود که با توجه به تصويب قطعنامه و انتشار اسامی دانشمندان هسته‌ای کشورمان، استکبار به دنبال ايجاد شيطنت در اين زمينه است.»

دوشنبه هشتم آذر، بين ساعت ۷ و ۸ صبح، بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند. در اين سوءقصدها، مجيد شهرياری جان سپرد.

همچنين محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران روز گذشته در مورد ترور دو استاد دانشگاه بهشتی تهران گفت اگر اين حوادث تکرار شود، اعضای شورای امنيت را محاکمه و مجازات می‌کنيم.

احمدی‌نژاد گفت که جمهوری اسلامی ايران اين ترورها را به حساب کسانی می‌گذارد که عليه ايران قطعنامه صادر کردند چون در قطعنامه «اسم دانشمندان را ذکر کرده‌اند.»

در دی ماه سال گذشته مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران نيز بر اثر یک انفجار تروریستی در نزدیکی منزلش، کشته شد اما تاکنون عوامل اين اقدام تروريستی معرفی نشده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)