تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعدام چهار مرد در اصفهان

دادگستری اصفهان از اعدام چهار مرد به اتهام «قاچاق مواد مخدر» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روابط عمومی دادگستری اصفهان اعلام کرده‌است که صبح امروز، شنبه ۱۳ آذر ماه چهار مرد در محوطه زندان مرکزی اصفهان به دار آویخته شدند.

بنا بر این گزارش عبدالله. ن به خاطر «نگهداری و در معرض فروش گذاشتن ۴۹۵ گرم کراک»، ظریف. د به دلیل «نگهداری ۹ کیلو و۴۵۰ گرم کراک» اعدام شدند.

اتهامات بختیار. س، سومین مرد اعدام شده صبح امروز نیز نگهداری۷۴ کیلو و ۸۰۰ گرم کراک، حمل و نگهداری ۵۶ کیلو و ۱۰۰ گرم کراک، نگهداری ۶۰۳ گرم تریاک و۹۴ گرم سوخته تریاک و دو دستگاه وافور واعتیاد به مواد مخدر» اعلام شده‌است. وی همچنین به دو سال حبس، پرداخت مبلغ ۱۸۲۰۰۰۰۰ ریال جزای نقدی و۷۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.

ایران بالاترین آمار اعدام در جهان را پس از چین دارد و به گزارش سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۰۹ بیش از ۴۰۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

دادگاه همچنین مسعود –ق را به اتهام «جاسازی و حمل ۲۶۱ کراک»به اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه متعارف زندگی محکوم کرده بود.

این چهار مرد پس از دو بار اعلام مخالفت با درخواست عفوشان، اعدام شدند.

به گزارش سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران (رهانا) در آبان ماه جاری ۱۰ نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند.

ایران بالاترین آمار اعدام در جهان را پس از چین دارد و به گزارش سازمان عفو بین‌الملل در سال ۲۰۰۹ بیش از ۴۰۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

بنا بر همین گزارش از سال ۲۰۰۵ تا کنون هر سال آمار اعدام در ایران افزایش پیدا کرده‌ است. قتل، حمل و نگهداری مواد مخدر، تجاوز به عنف و محاربه از جمله جرائمی هستند که مجازات مرگ را در ایران در پی دارند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)