تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

لیلا اوتادی در نقش ندا آقاسلطان

برخی منابع اعلام کرده بودند که فیلم‌ بحث‌برانگیز ندا آقاسلطان که آن را با نام «فیلم پایان‌نامه» حامد کلاهداری می‌شناسند و روح الله شمقدری تهیه‌کنندگی آن را به‌عهده دارد جلو دوربین رفته است، اما تنها سه ساعت بعد، این خبر توسط رسانه‌های دولتی تکذیب شد.


لیلا اوتادی، بازیگری که قرار بود در نقش ندا آقاسلطان جلو دوربین برود، اما این خبر را تکذیب کرد

برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مستقل و دولتی ایران، رسانه‌هایی مانند کافه سینما و خبرآنلاین گزارش دادند که فیلم پایان‌نامه حامد کلاهداری که به جنگ به اصطلاح نرم و حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ و قتل ندا آقا سلطان می‌پردازد، جلو دوربین رفته است. ظاهراً قرار است که در این فیلم لیلا اوتادی، بازیگر جوان در نقش ندا آقاسلطان بازی ‌کند. دیگر بازیگران این فیلم عبارت‌اند از: داریوش ارجمند، سارا خوینی‌ها، امیر آقایی، محمد رضا شریفی‌نیا، حامد کمیلی، بهاره افشاری، جمشید هاشم‌پور و میلاد کیم‌رام.

فیلم‌نامه این فیلم بحث‌برانگیز را برادر کارگردان با همراهی گروهی از مشاوران نوشته است.

داستان این فیلم که هنوز نام آن اعلام نشده است، کاملاً مشخص نیست. به‌گزارش خبرگزاری‌های دولتی در ایران موضوع این فیلم ظاهراً درباره استاد دانشگاهی است که برای بیگانگان جاسوسی می‌کند. چهار دانشجو که زیر نظر این استاد دانشگاه پایان‌نامه تحصیلی‌شان را می‌نویسند، تحت تأثیر او فریب می‌خورند، و به‌جای آنکه به‌ زندگی بی‌خطر و خوش خانوادگی خود بپردازند، به دنیای «پرخطر» سیاست وارد می‌شوند. بخشی از رویدادهای فیلم به بازروایی اعتراضات مردمی در جریان انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در ایران که به قتل ندا آقاسلطان، در روز شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ (۲۰ ژوئن ۲۰۰۹) در محله امیر آباد تهران (خیابان کارگر شمالی، تقاطع خیابان شهید صالحی و کوچهٔ خسروی) انجامید، اختصاص دارد.

صفحه مخالفان این فیلم در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تنها در کمتر از هفت ساعت به سه هزار عضو رسید

حامد کلاهداری پایان‌نامه‌اش را صریح‌ترین فیلم سیاسی ایران با موضوع حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ خوانده و اعلام کرده بود که به گمان او این فیلم دستاوردهای خوبی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی دارد.
تنها سه ساعت پس اعلام این خبر، خبرگزاری فارس، از خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت در گفت و گویی با لیلا اوتادی این خبر را تکذیب کرد. او اخباری را که درباره بازی‌اش در فیلم پایان‌نامه در نقش ندا آقاسلطان منتشر شده بود کذب محض خواند.

تنها ساعتی پس از انتشار این خبر اعتراض مخالفان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و بالاترین آغاز شد. صفحه مخالفان لیلا اوتادی در شبکه اجتماعی فیس بوک تنها در کمتر از هفت ساعت به سه هزار عضو رسید. تا این لحظه بالغ بر بیش از هشت هزار نفر به عضویت این صفحه درآمده‌اند.

آرش حجازی، پزشک، نویسنده و مترجم آثار پائولو کوئیلو که هنگام شلیک گلوله به ندا آقاسلطان در محل حاضر بود و تلاش کرد با کمک‌رسانی به ندا آقا سلطان جان او را نجات دهد، در وبلاگش درباره این فیلم بحث‌برانگیز نوشته است: «با حمله به یک زن بازیگر جوان، فحاشی و زیر پا گذاشتن کرامت انسانی خودمان، حقیقت عوض نمی‌شود. متعجبم که چرا هیچ کس به سازندگان این فیلم حمله نمی‌کند.»

آرش حجازی به واکنش گروهی از طرفداران ندا آقا سلطان اشاره می‌کند که در شبکه‌های اجتماعی مانند بالاترین و فیس‌بوک به لیلا اوتادی انتقاد کرده‌‌اند و خواستار تحریم او شده‌اند. چندی پیش در ادامه این واکنش‌های اعتراضی سایت لیلا اوتادی هک شد. هکر که خود را «موج آزادی» نامیده بود، نوشته بود: «مرا ببخش ندا».


در این میان روابط عمومی فیلم «پایان‌نامه» هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «نقش اوتادی هیچ ربطی به ندا آقاسلطان ندارد و گرچه بستر وقوع داستان فیلم چند ماه پس از انتخابات سال گذشته است، ولی اصولاً این فیلم پلیسی – اجتماعی بوده و به این موضوع نمی‌پردازد.»

در همان حال لیلا اوتادی به خبرگزاری فارس گفته است به دلیل شکستگی پا تا دو ماه در هیچ فیلمی بازی نمی‌کند. روابط عمومی فیلم پایان‌نامه شروع فیلمبرداری این فیلم را تکذیب نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کاش خودتون رو درگیر این قضیه مبهم نمی کردید زمانه عزیزم.
زود بود برای انتشار این خبر از سوی شما.
تا ببینیم بعدش چی می شه...

-- ساسان ، Nov 12, 2010

زنده‌باد حضور بی‌التیامِ «حساسیت»!
تفاوت این مرگ با سایر جنایاتِ دو سال اخیر، همین توجه خیره‌سرانه به آن است. جانی دایم به جنایت رجوع می‌کند و زخم‌خوردگان نه فراموش می‌کنند و نه می‌بخشند. «غیرت» تَرَکی برداشته که هر وصله‌ای را پس می‌زند.
درخواست بخشش از ندا، بازی احساسیِ بی‌ثمری است با واقعه‌ای جبران ناپذیر و بی‌ربط با بازیگران سریال‌ها.

-- بدون نام ، Nov 12, 2010

لیلا اوتادی در گفتگو با خبرگزاری فارس، بازی در نقش ندا آقا سلطان در فیلم «پایان نامه» را تکذیب کرد. ليلا اوتادي با اشاره به اين كه به دليل شكستگي پا، در هيچ پروژه‌اي نمي‌تواند بازي كند، گفت: «اخباري كه درباره فعاليت سينمايي من منتشر شده، كذب محض و ساخته ذهن افراد است.»http://30mail.net/
news/2010/nov/
12/fri/5634

ایلنا: حامد كلاهداري كارگردان و مجري طرح فيلم سينمايي پايان‌نامه جنجال‌هاي اخير پيرامون اين فيلم را خنده‌دار مي‌داند و مي‌گويد: داستان اين فيلم هيچ ربطي به ماجراي ندا آقا سلطان ندارد. وي با اشاره به آغاز فيلمبرداري اين فيلم گفت: فيلمبرداري اين فيلم مدت چهار روز است كه آغاز شده است و 50 جلسه فيلمبرداري داريم. در اين فيلم پانزده بازيگر شناخته شده سينما همچون ليلا اوتادي، داريوش ارجمند، جمشيد هاشم‌پور، حامد كميلي، امير آقايي، بهار افشاري، كامران تفتي حضور دارند و تهيه‌كننده آن موسسه فرهنگي مرات هنر است. http://www.ilna.ir
/news
Text.aspx?I
D=161408

نکته: اگر لیلا اوتادی به گفته خودش پاش شکسته و نمیتونه در هیچ پروژه ای همکاری داشته باشه پس چگونه است که حامد کلاهداری کارگردان فیلم خبر از شروع فیلمبرداری و همینطور نقش آفرینی لیلا اوتادی می دهد

-- سعید ، Nov 12, 2010

این کلک قدیمی جانوری به اسم جمهوری اسلامی است: اول یک تست می کند ببیند بازتاب ها چطور است. جا زده اند بدبخت ها.

-- بدون نام ، Nov 12, 2010

من خیلی خوشحالم که رژیم مفلوک هر چند وقت یک بار با خودزنی زخمهای ریشه دار مردم را باز میکند و آبروی از دست رفته خود را بیش از پیش لگد مال میکند

-- babak ، Nov 13, 2010

تویت هایم را عینا تقدیم می کنم به امید اینکه به گوش این هنرپیشه ی زیبا برسد و چنان خبطی نکند حیف است که مجبور به تادیب ایشان شویم:
خانم اوتادی من برای زنان بخصوص از نوع جوانشان و بخصوص از نوع زیبایشان احترام زیادی قائلم /
لیلا اوتادی دست از این حماقت بردار / شخصا اشک تو را در می آورم اگر چنین حماقتی کنی / می توانی از شادی صدر بپرسی انسان سکولار کیست
دوست می گوید و دشمن می گوید می خواستم بگویم / لیلا اوتادی اگر چنان به تو هشدار بدهم که از این خبط عظیم منصرف شوی لایق یک امضایت خواهم بود
تقصیر من است از سر تنبلی خدمت آن سلیطه ی فیلم تقاطع که مدیر پرس تی وی هست هنوز نرسیدم / سلامشان می کنم


-- انسان سکولار ، Nov 14, 2010

آرش جان توکله آدم عقل که هست وقتی میبیند مردم حساسند من هنوز دیوانه نگاه پررمز ندایم

-- jack ، Nov 14, 2010

من تصور میکنم طبق روال این عزیز رادارندبزورفدامیکنند وگرنه کدام ادم عاقلی با این ارازل واوباش میتونه همکاری داشته باشه چون همانتور که همه ایرانی ها میدونند کل نظام یک کرومزوم کم داره وطبیعتا افراد همکاربا این نظام هم ایضا چون همگی شکرخداقیافه های مشخصی دارندولی سیمای این جوان اینو نمیگه که کرومزومی کم داشته باشه. مگه بازورپس بهش سخت نگیرین لطفا وسرنظام داد بزنین

-- rza999 ، Nov 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)