تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

برگزیدگان جایزه ادبی «روزی روزگاری»

اسامی برگزیدگان چهارمین دوره جایزه ادبی «روزی روزگاری» در قلمرو رمان‌، مجموعه داستان، رمان ترجمه‌شده و ادبیات نمایشی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیرخانه جایزه ادبی «روزی روزگاری» آفتاب‌پرست نازنین نوشته محمد رضا کاتب را که توسط نشر هیلا منتشر شده، به عنوان رمان برگزیده در چهارمین دوره این جایزه معتبر ادبی اعلام کرد. محمد رضا کاتب با آفتاب‌پرست نازنین در این بخش با رمان‌های توپ شبانه نوشته جعفر مدرس صادقی (نشر مرکز) و شب ممکن، نوشته محمد رضا شهسواری (نشر چشمه) رقابت می‌کرد.


شاخ نوشته پیمان هوشمندزاده به عنوان مجموعه داستان برگزیده در بخش بعدی جایزه ادبی «روزی روزگاری» معرفی شد. در این بخش پیمان هوشمندزاده با مهدی ربی، نویسنده مجموعه داستان برو ولگردی کن رفیق (نشر مرکز) و با مرتضی کربلایی‌لو نویسنده مجموعه داستان روباه و لحظه‌های عربی (نشر افراز) رقابت می‌کرد.

در بخش رمان‌ ترجمه‌شده آلیس نوشته یودیت هرمان به ترجمه محمود حسینی‌زاد به عنوان بهترین رمان ترجمه‌شده شناخته شد و در بخش ادبیات نمایشی رقصی چنین نوشته محمد رضایی‌زاد نمایشنامه برگزیده این جایزه ادبی در دوره چهارم فعالیت خود بود.

شاخ، نوشته پیمان هوشمندزاده، مجموعه داستان برگزیده در چهارمین دوره جایزه ادبی روزی روزگاری. مجموعه داستانی که مجوز آن پس گرفته شد

به گزارش رادیو زمانه، نشر چشمه، ناشر مجموعه داستان تقدیر شده شاخ، نوشته پیمان هوشمندزاده‌ در سایت رسمی خود اعلام کرده بود که اداره‌ی کتاب در نامه‌ای به این انتشاراتی معتبر، مجوز این مجموعه داستان را لغو کرده است. نشر چشمه توضیح نداد که اداره‌ی کتاب به چه دلیل از کتابی که تاکنون دو بار منتشر شده و مورد توجه نهادهای ادبی و منتقدان قرار گرفته و اکنون جایزه معتبر «روزی روزگاری» را از آن خود کرده، سلب مجوز کرده است.

سعید طباطبایی، دبیر جایزه ادبی «روزی روزگاری» پیش از اعلام نتایج چهارمین دوره این جایزه ادبی، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، گفته بود: مهم‌ترین اتفاق دوره چهارم، استعفای مدیا كاشیگر، دبیر باسابقه جوایز ادبی، از دبیری جایزه ادبی روزی روزگاری و پیوستن او به جمع هیأت امناء این جایزه بود.»

وی در ادامه این گفت و گو به نحوه گزینش‌ها اشاره کرده و گفته بود: «به طور كلی كارهای عامه‌پسند را كنار می‌گذاریم یا برخی از كتاب‌هایی كه مجموعه داستان یا رمان تلقی نمی‌شوند، اما جزء لیست می‌آیند ازجمله حكایت‌ها و ... نیز حذف می‌شوند.»

جایزه ادبی روزی روزگاری از جوایز مستقل ادبی ایران است که بدون حمایت دولت به فعالیت خود در چهار سال گذشته ادامه داده است. هدف این جایزه رشد کتابخوانی در جامعه است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)