تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تولید موشک‌های اس ۳۰۰ در دستور کار ایران

احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران می‌گوید که ایران به زودی سامانه موشکی اس ۳۰۰ «بومی» را تولید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر وی همچنین گفت که ایران در پی گرفتن غرامت از روسیه به دلیل فسخ قرارداد خرید موشک‌های اس ۳۰۰ است.

روسیه چند ماه پیش در واکنش به دور چهارم قطع‌نامه‌های شورای امنیت علیه ایران فروش موشک‌های ضدهوایی «اس ۳۰۰» به ایران را متوقف کرد. ایالات متحده، روسیه را متهم کرده بود که با فروش موشک‌هایش به کره شمالی و ایران آن‌ها را در تهدید آمریکا و سپر دفاعی آن در اروپا یاری می‌دهد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران قصد خرید موشک‌های اس ۳۰۰ از چین و ونزوئلا را ندارد، گفت که ساخت و تولید سامانه موشکی برد بلند در دستور کار وزارت دفاع است و متخصصان داخلی این موشک‌ها را تولید خواهند کرد.

وزیر دفاع: ایران در پی گرفن غرامت از روسیه به دلیل فسخ قرارداد خرید موشک‌های اس ۳۰۰ است

قراردادهای فروش موشک‌های ضد هوایی اس ـ ۳۰۰ روسی با کشورهایی مانند ونزوئلا، ایران و کره شمالی در سال گذشته میلادی، واکنش‌ شدید آمریکا را در پی داشت.

موشک‌ ضد هوایی اس۳۰۰ دارای سیستمی بسیار پیشرفته‌ است، به‌طوری که می‌تواند هواپیمایی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله ۱۵۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

احمد وحیدی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از «افزایش برد، ارتفاع و توان انهدام اهداف بیشتر در نسل جدید سامانه موشکی مرصاد» خبر داد.

به گفته این مقام ارشد نظامی نسل جدید سامانه موشکی برد متوسط «مرصاد» در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری خواهد بود و برد نسل جدید آن بیشتر از برد نسل فعلی این سامانه خواهد بود.

به گزارش فارس سامانه پدافند هوایی میان‌برد «مرصاد» که فروردین ماه جاری آماده بهره برداری شده‌است، علاوه بر قابلیت انهدام هواپیماهای مدرن در ارتفاع پست و متوسط، ضمن تحرک بالا، از قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک و شبکه شدن با سایر سامانه‌های راداری و پدافندی نیز برخوردار است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ۲۹ ماه جاری نیز از پرتاب آزمایشی موشک «قیام یک» خبر داده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خیلی خوب است اینهمه ادعا. اگر برای حمله به عراق متحدین دروغ گفتند، برای ایران این نظام مقدس است که خودش این دروغها را می گوید تا کار غربیها به ایران را هموار کند. بسیار خوب است.

-- بدون نام ، Oct 23, 2010

فقط بايد مراقب باشند که اين سامانه موشکی بومی خدای نخواسته تراخم نگيرد

-- بدون نام ، Oct 23, 2010

البته دل برادر وحیدی به سفارش موشکی اس-۳۰۰ ونزوئلا از روسیه خوشه که چند نمونه از برادر چاوز بگیرن و بدن بدست متخصصان متعهد مهندسی معکوس کنند براش. همون کاری که زمان جنگ از کره و چین می‌گرفتند و انجام می‌دادند.

-- مهران ش ، Oct 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)